فغان‌پور: باشگاه گل‌گهر با استخدام بازیکن گابنی خربزه خورده است!

فغان‌پور: باشگاه گل‌گهر با استخدام بازیکن گابنی خربزه خورده است!

پایگاه خبری فوتبالی- معاون حقوقی باشگاه پیکان روی خط برنامه وقت اضافه رادیو ایران آمد و در رابطه با اریک بانیاما، بازیکن گابنی باشگاه گل‌گهر سیرجان و شکایت باشگاه پیکان از باشگاه گل‌گهر به منظور استفاده از این بازیکن، با چیا فوادی سردبیر پایگاه خبری فوتبالی در این برنامه رادیویی به گفت و گو پرداخت.

به گزارش فوتبالی، صفی‌الله فغان‌پور در ابتدا در رابطه با شکایت پیکان از گل گهر اظهار داشت: بلافاصله بعد از بازی با گل‌گهر شکایت خود را علیه گل گهر ثبت کردیم. اصل حضور غیرقانونی این بازیکن در برابر تیم‌ ما جای بحث ندارد و واضح است. همه متوجه شده اند که حضور این بازیکن تا به اینجای کار غیرقانونی است. حداقل می توان گفت در زمان بازی با پیکان، حضور غیرقانونی در آن مقطع داشته است. بر اساس آیین نامه، بازیکن خارجی باید 4 بازی ملی داشته باشد که سه بازی از بازی هایی که عنوان کردند، اصلا انجام نشده و بازی دیگر نیز تکلیفش معلوم نیست. بعضی‌ها می گویند چون سازمان لیگ کارت بازی را صادر کرده است، اکنون آیا تخلف بر گردن سازمان لیگ است یا باشگاه؟ ما می گوییم بر فرض اینکه سازمان لیگ هم اشتباهی انجام داده باشد، مسئولیت آن به عهده باشگاه گل‌گهر است زیرا از بازیکن غیرمجاز استفاده کرده است. هرکه خربزه می‌خورد باید پای لرزش بنشیند! تیمی که از بازیکن غیرمجاز استفاده می‌کند باید عواقب آن را بپذیرد.

معاون حقوقی پیکان در ادامه اظهار داشت: این که سازمان لیگ باید دقت و بررسی بیشتری می کرد و بعد کارت صادر می کرد، بحثی معقول و پذیرفته شده است. این نشان می دهد که شاید سازمان لیگ خیلی حساب و کتاب ندارد. ولی حتی بر این فرض، مسئولیت باشگاه گل گهر سیرجان در این مساله کم نمی‌شود. بحث این که بازی باید 3-0 اعلام شود، قطعی است. به صورت غیررسمی اطلاع دارم، استعلام های گذشته از مجاری قانونی انجام نشده و مدارک جعلی بوده است.

وی در این رابطه که چگونه می شود که بازیکنی که هیچ اطلاعی از او در دسترس نیست، برایش کارت بازی صادر می شود، گفت: این نشان می دهد که سیستم ما سیستم معیوبی است و لازم است مسئولین دقت بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند و سیستم را درست کنند. در سالیان گذشته نیز کم از این دست مشکلات نداشتیم. حتی گاها در رابطه با بازیکنان داخلی نیز این مشکلات را داشته ایم. اکنون بهتر است بحث کنیم که چگونه این سیستم معیوب را درست کنیم. بحث عدم شفافیت در فدراسیون، سازمان لیگ، باشگاه ها و ... چیزی است که ما گرفتارش هستیم. بارها عرض کرده ام که تا زمانی که شفاف سازی نکنیم، دارای چنین مشکلاتی هستیم. هم مورد تمسخر کشورهای مختلف قرار می گیریم، هم موضوعات ما کند پیش می رود، بسیاری از موضوعات پنهان می ماند و ...

فعان‌پور در رابطه با رایی که قرار است در رابطه با این موضوع صادر شود گفت: ابهامی وجود ندارد که کميته انضباطی رای به غیر از نتیجه سه بر صفر بدهد. اصلا بحث امتیاز دادن یا گرفتن و یا به هم خوردن جدول لیگ برتر نیست. تخلفی صورت گرفته است، شفاف و واضح و کسی نمی‌تواند خلاف این رای بدهد. اکنون دوستان با خوبان عالم در ارتباط هستند و می توانند با مشورت آن ها نیز کارها را پیش ببرند! اگر سیستم نداریم، می توانیم از خوبان عالم نیز استفاده کنیم! آن‌ها هم مانند سیستم عمل می‌کنند! 

وی در ادامه اظهار داشت: به نظر من آنقدر کمیته انضباطی و استیناف ما آدم‌های کاردان و معقولی دارند که کار اصلا به کمیته استیناف نمی کشد. با شناختی که از آقایان دارم، قطعا حکم معقولی صادر خواهند کرد و حکم معقول نیز غیر از 3-0 اعلام کردن نتیجه، چیز دیگری نخواهد بود. 

معاون حقوقی پیکان در انتها در پاسخ به این که آیا اگر در نهایت رای به سود پیکان صادر نشود، این باشگاه پرونده را به دادگاه CAS خواهد برد یا خیر، گفت: قطعا این کار را می کنیم. برای اینکه یک انحراف را درست کنیم، حاضریم هزینه نیز بکنیم.

6641