جمشیدیان: نویدکیا می خواهد فشار را از سپاهان بردارد/ دیدید که فضای مجازی با فکری چه کرد

جمشیدیان: نویدکیا می خواهد فشار را از سپاهان بردارد/ دیدید که فضای مجازی با فکری چه کرد

پایگاه خبری فوتبالی- بازیکن اسبق استقلال و سپاهان گفت: بر خلاف دربی تهران، بهترین استقلال مقابل بهترین سپاهان فصل قرار می گیرد و دو چالش خیلی بزرگ را خواهیم دید.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، احمد جمشیدیان در خصوص صحبت‌های محرم نویدکیا پس از پیروزی مقابل صنعت نفت آبادان و اینکه به نظر می‌رسد بین مدیریت باشگاه سپاهان و کادر فنی این تیم اختلاف به وجود آمده، اظهار داشت: من این طور فکر نمی‌کنم، محرم مانند دورانی که بازیکن بود الان هم یک سرمربی باهوش است. احساس می‌کنم او برای صحبت‌های قبل و بعد از هر بازی با آرامش برنامه‌ریزی می‌کند و برعکس خیلی از دوستان، برداشت من از صحبت‌های او مثبت است. این طور نیست که بگوییم سپاهان دچار دوگانگی شده است.

وی افزود: با توجه به فعالیت خوب باشگاه در فصل نقل و انتقالات و همچنین کیفیت خوبی که تیم محرم در سال اول سرمربیگری او داشت، اکنون همه سپاهان را حداقل روی کاغذ مدعی اصلی می‌دانند. محرم می‌خواهد این فشار را بردارد که کار درستی است. خودش دوست دارد سپاهان قهرمان شود و این اتفاق دور از دسترس هم نیست. این تیم برای قهرمانی شانس بیشتری نسبت به استقلال و پرسپولیس و همچنین پدیده‌های لیگ مانند گل گهر، آلومینیوم اراک و مس رفسنجان دارد.

کارشناس فوتبال در مورد اینکه نویدکیا برای دومین بار اعلام کرد اگر کسی بهتر از او می‌تواند تیم را اداره کند بیاید که به نظر می‌رسد پاسخ فشارهای هواداری را داده، عنوان کرد: کار محرم درست است و مطمئن باشید او و باشگاه با برنامه‌ریزی و همسو با هم عمل می‌کنند. بعد از باخت به گل‌گهر فشار زیادی روی تیم ایجاد کردند و او به دنبال برداشتن این فشار است. محرم با باشگاه همسو است. نیامده که یک سال در این تیم باشد و بعد برود. برنامه بلندمدتی برای سپاهان دارد و در صحبت‌های خودش هم به ثبات اشاره کرد. سپاهان بعد از آن قهرمانی ها، طی 8-7 سال اخیر ثبات مدیریتی نداشته اما امسال جزو تیم‌هایی بود که کمترین تغییر را در هیات مدیره داشت و اکنون تیم هم به ثابت خوبی رسیده است.

جمشیدیان در مورد اینکه فشار فضای مجازی روی سپاهان زیاد شده و البته این مساله سایر تیم‌های لیگ برتر را نیز آزار می‌دهد، گفت: با این مسأله کاملا موافقم. سال گذشته همین زمان استقلال صدر جدول بود و حتی اختلاف خوبی هم داشت اما دیدیم که فضای مجازی با محمود فکری چه کار کرد. این فضا قدرت زیادی گرفته و مدیریت آن برای باشگاه‌ها سخت است. با این حال سپاهان می‌تواند از عهده این سختی بربیاید.

وی افزود: وقتی ثبات به تیمی اضافه شود، قطعا به دنبال آن نتیجه هم می‌آید. مطمئن باشید اگر نتایج سپاهان با محرم مطلوب نباشد، مدیران به فکر ایجاد تغییر می‌افتند. نویدکیا خودش را فرزند سپاهان می‌داند و همیشه هم گفته بود اگر بتوانم کمک کنم و سپاهان را در مسیر موفقیت قرار دهم، به این تیم می‌آیم. این صحبت نویدکیا اصلا تعارف نیست. اگر احساس کند سپاهان با او نمی‌تواند به اهداف مورد نظر برسد، خودش شخصا کنار می‌کشد. من احساس نمی‌کنم چنین اتفاقی بیفتد یا اینکه سپاهان از دیگر مدعیان عقب بماند. کیفیت تیم در بازی‌های انجام شده این را به خوبی نشان می‌دهد.

جمشیدیان با اشاره به دو شکست سپاهان مقابل ذوب آهن و گل گهر تصریح کرد: سپاهان در هیچ کدام از این بازی‌ها مستحق باخت نبود. البته حریفان این تیم هم بازی باکیفیتی را به نمایش گذاشتند و نباید نتیجه‌ای که گرفتند را زیر سوال برد اما به هر حال مقابل ذوب آهن اگر شهباززاده پنالتی را گل می‌کرد، روند بازی عوض می‌شد. در بازی با گل گهر هم اگر مغانلو پنالتی را گل می‌کرد این اتفاق می‌افتاد.

بازیکن اسبق سپاهان تاکید کرد: مقابل گل گهر، سپاهان تقریبا تمام 90 دقیقه را سوار بازی بود و موقعیت‌سوزی داشت. از طرفی طبیعی است تیمی که برای حمله جلو می‌کشد، اسیر ضدحملات شود. من بهترین کیفیت را در تیم سپاهان می‌بینم. احترام زیادی برای آلومینیوم اراک و رسول خطیبی قائلم اما اگر قرار است قهرمان شوند باید اتفاقی مانند قهرمانی استقلال خوزستان بیفتد. روند کلی لیگ نشان می‌دهد که سپاهان مدعی اصلی قهرمانی است.

وی در خصوص تقابل استقلال و سپاهان در هفته دهم لیگ برتر و در ورزشگاه آزادی اظهار داشت: تفاوت بزرگ لیگ ما با لیگ‌های معتبر اروپایی این است که آن‌ها ثبات خوبی دارند و تیم‌ها بعد از دو سه هفته روند اصلی خودشان را پیدا می‌کنند. اما در لیگ ما با توجه به تغییراتی که در تیم‌ها و باشگاه‌ها انجام می‌شود، باید حدود 7 هفته بگذرد. الان بهترین سپاهان را در مقابل بهترین استقلال فصل می‌بینیم. هر دو در شرایط خوبی هستند. به صدر جدول نزدیک‌اند و در هفته گذشته هم نتایج خوبی گرفتند اما دو چالش خیلی بزرگ دارند که این دو چالش تقریبا مقابل هم قرار می‌گیرد.

کارشناس فوتبال کشور تصریح کرد: سپاهان خلق موقعیت خیلی خوب و موقعیت‌سوزی کمتری دارد اما در دفاع هنوز دچار مشکلاتی‌ است. از طرفی استقلال نشان داده در دفاع استحکام خوبی دارد اما در خلق موقعیت و گلزنی هنوز آنطور که باید نبوده، اگر در آن 5 تساوی پیاپی استقلال یک گل بیشتر می‌زد الان صدرنشین بود. موقعیت این را هم داشت مثلا در آبادان می‌توانست بیشتر گل بزند. پس تقابل استقلالی که کمتر موقعیت ایجاد می‌کند و فعلا گلزن متبحری نیست، در مقابل سپاهانی که خط دفاعش آسیب پذیر است اما خط حمله بسیار قدرتمند و تنوع تاکتیکی خوبی دارد، را خواهیم دید.

وی افزود: قبل از دربی تهران گفتم با توجه به شرایط دو تیم که پرسپولیس خوب موقعیت ایجاد می‌کند اما گلزنی ندارد و استقلال موقعیت سازی نمی‌کند، ممکن است بازی صفر - صفر تمام شود. اما در مورد استقلال-سپاهان اعتقاد دارم این بازی صفر - صفر نمی‌شود و می‌تواند پرگل باشد. هر دو تیم هجومی هستند و بازی می‌تواند زیبا و جذاب شود. شانس برابری هم برای هر دو تیم می‌‌بینم. حتی سپاهان بعضا در ورزشگاه آزادی نتایج بهتری مقابل استقلال نسبت به نقش جهان گرفته است. ضمن اینکه امیدوارم از بحث‌های داوری فاصله بگیریم. درست است که مشکلاتی وجود دارد ولی در همه دنیا این مسائل هست و باید با آن کنار بیاییم. هر چند اگر VAR بیاید می‌تواند به کم شدن مشکلات کمک کند.

بازیکن اسبق استقلال و سپاهان در مورد تقابل دو مربی جوان لیگ یعنی محرم نویدکیا و فرهاد مجیدی گفت: من جزو موافقان هر دو سرمربی هستم. حضور مربیان جوانی مانند مجیدی،‌ نویدکیا، ربیعی و خطیبی کیفیت لیگ را بهتر کرده و دیگر حالت تک‌قطبی در فوتبال ما وجود ندارد. فوتبال ما جذاب‌تر شده، با وجود اینکه بازیکنان زیادی از فوتبال ما لژیونر شدند اما بازیکنان خوبی هم در داخل داریم. در کل روند لیگ مان مثبت بوده است.

6641