عکس نوشت/ سپاهان چگونه ملوان را به توپ بست؟

عکس نوشت/ سپاهان چگونه ملوان را به توپ بست؟

پایگاه خبری فوتبالی- در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان سپاهان اصفهان توانست با چهارگل ملوان صدرنشین را شکست دهد و به کورس قهرمانی بازگردد.

به گزارش فوتبالی، پرونده هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان روز گذشته بسته شد. هفته‌ای که گل سر سبد بازی‌های آن، دوئل 6 امتیازی ملوان صدرنشین با سپاهان رده چهارمی بود.

البته این دیدار فارغ از تمامی حساسیت‌هایش از جنبه دیگری نیز برای دو تیم مهیج بود. حضور مریم ایراندوست و آنالیزورهای تیم ملی فوتبال زنان در ورزشگاه سردار جنگل، بهانه‌ای بود تا بازیکنان سعی در به نمایش گذاشتن بهترین عملکرد خود زیر ذره‌بین سرمربی تیم ملی داشته باشد.

بازی درکل گرم و مهیج دنبال شد. همان چیزی که ایراندوست می‌خواست. سپاهان توانست 4 بار دروازه ملوانان را باز کند و با رساندن جمع امتیازات خود به 12 به کورس مدعیان بازگردد و در پله سوم جدول بایستد.

 اگر نگاهی به نفرات گلزن زردپوشان بیندازیم، با نام های هاجر دباغی و مرضیه نیکخواه مواجه خواهیم شد. دو عنصر تهاجمی و زهردار خط حمله سپاهان که محال است سهمی در برتری‌های پرگل این تیم نداشته باشند.

زوج ملی پوش سپاهان روز گذشته هر 4 گل این تیم را به ثمر رساندند تا علاوه بر دبل در این بازی به رکورد چهار بازی بدون شکست و 360 دقیقه کلیین شیت قوی سپید نیز پایان دهند و با چوب جادوی خود طلسم دروازه فاطمه عزیزی را بشکنند.

حال نکته جالب توجه آن است که زوج دباغی-نیکخواه حدود 71 درصد از گل‌های این فصل سپاهان را به نام خود ثبت کرده‌اند و روهم رفته در پایان هفته پنجم رقابت‌ها، این زوج زهردار آمار خیره‌کننده 2 گل در هر بازی را از خود بجا گذاشته‌اند؛ تا باعث به وجود آمدن کلاف سردرگمی را در فاز تدافعی رقبا شوند.

از طرفی هماهنگی بالای موتورهای گلزنی سپاهان با یکدیگر و عملکرد بی‌نقص هر دو، خبری مسرت بخش برای مریم ایراندوست است. تیم ملی فوتبال زنان ایران که کمتر از 2 ماه دیگر باید در جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا به میزبانی هند حاضر شود، نیاز مبرمی به چنین مهاجمین گلزنی دارد.

بازیکنانی سرعتی که علاوه بر ذهن خوانی یکدیگر، بتوانند جایگزین دیگر مهاجمین کهنه‌کار تیم ملی که بعضاً دست به گریبان مصدومیت‌هایی هم هستند، شوند و خود را به عنوان یک فوروارد شش دانگ مقابل هم‌گروهی های ایران معرفی کنند.

تیم ملی فوتبال زنان ایران، بهمن ماه سال جاری در جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا با سه تیم هند، چین و چین تایپه هم‌گروه است. سه تیمی که پس از اعلام رنکینگ تیم‌های ملی فوتبال زنان از سوی فیفا در روز گذشته رتبه بهتری نسبت به ایران کسب کردند.

1377