واکنش کلوپ و جرارد به بازی برابر یکدیگر در قالب تیم‌های لیورپول و استون‌ویلا

واکنش کلوپ و جرارد به بازی برابر یکدیگر در قالب تیم‌های لیورپول و استون‌ویلا

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربیان دو تیم ليورپول و استون ویلا در کنفرانس مطبوعاتی قبل از رویارویی دو تیم شرکت کردند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های انگلیسی، یورگن کلوپ و استیون جرارد، در نشست خبری قبل از مصاف دو تیم لیورپول و استون ویلا صحبت کردند. کلوپ در این نشست با تاکید بر این نکته که استیوی اجازه‌ی خوشحالی کردن مقابل ما به عنوان تیم سابق خود را دارد و ما از او استقبال خواهیم کرد، گفت:

"می‌ دانم که جرارد گفته تحت تأثیر احساسات نخواهد بود، اما وقتی اولین قدم را روی زمین بگذارد همه‌ چیز تغییر می‌ کند. مانند زمانی که من به ماینتس برگشتم. استیوی با ۹۹/۹% افراد حاضر در لیورپول دوست است، آن ۰.۱% را هم هنوز ملاقات نکرده است! وقتی با دورتموند به ماینتس برگشتم، مانند یک اهریمن دیوانه خوشحالی کردم! استیوی هم اجازه دارد فردا این‌ گونه باشد، باید امیدوار باشیم دلیلی برای خوشحالی به او ندهیم. استیوی شروع خوبی با ویلا داشته اما خب هیچ کدام از بازی‌ هایش با ما نبوده است. بعد از بازی قبل‌ شان، به جرارد پیام دادم 'بد نبود، می‌بینمت!' قبل و بعد از بازی برای او سرود می‌ خوانیم و از او استقبال می‌ کنیم، اما در ۹۰ دقیقه همه‌ی تمرکزمان روی تیم خودمان است. جرارد برای سرمربی لیورپول شدن لازم نیست حتما جامی ببرد؛ اهمیتی ندارد. مهم این است که در خود لیورپول چه نتایجی بگیرد. بازیکنان خوب گاهی می‌ توانند مربيان بزرگی شوند."

"ژوتا بعد بازی با ولوز کمی ناخوش بود و این هفته تمرین نکرده و ممکن است تا قبل از بازی تمرین کند. اوریگی مشکلی ندارد."

همچنین استیون جرارد، سرمربی استون ویلا که سابقه‌ی حضور طولانی مدت در تیم لیورپول به عنوان بازیکن را در کارنامه خود دارد، قبل از بازی فردا برابر تیم سابقش و بازگشت به لیورپول، در نشست خبری صحبت کرد:

درباره‌ی غایبین بازی؟

"مورگان سانون (هافبک نیمکت‌ نشین ویلا) وضعیت جالبی نداشت اما امروز صبح به ما خبر رسید که می تواند در تمرینات شرکت کند؛ هنوز یک جلسه تمرینی باقی مانده که اگر مصدومی ندهیم، با شرایط خوبی به آنفیلد سفر خواهیم کرد. برتراند ترائوره و لئون بیلی قطعاً بازی را از دست خواهند داد؛ به جز آن دو، تقریبا مشکلی نداریم. خیلی خوب است که دنی اینگز هم به تمرینات بازگشته چرا که در یک هفته، سه بازی خواهیم داشت و باید از او استفاده کنیم."

درباره‌ی بازی فردا؟

"فکر می کنم چیزی که از بازی مقابل سیتی و لستر یاد گرفته‌ ایم، این است که اگر حمله هایمان را کنترل شده انجام دهیم، در بهترین فرممان خواهیم بود. وقتی جلو هستیم، حریف را تحت تأثیر بازی قرار می دهیم و سعی می کنیم کمتر هجومی بازی کنیم. جلوی تیم های با کیفیتی مثل لیورپول، سیتی و لستر باید بدین شکل بازی کرد. اگر بدون ترس حمله کنیم، خیلی زود جریمه می شویم و گل می خوریم. جلوی لستر و منچستر سیتی این شرایط را چشیده ایم. باید قبل از بازی، تاکتیک ها را بچینیم و سعی کنیم در میانه‌ی میدان ثباتمان را حفظ کنیم. زمانی که این کار را انجام دهیم، واقعا مقابل حریف، سخت و قوی خواهیم بود."

درباره‌ی برگشتن به لیورپول؟ 

"فکر می کنم به قولم از لحاظ تیمی وفادار خواهم بود که مقابل لیورپول ضعیف بازی نکنیم؛ اما برای خودم به شخصه، واقعا به سر و صداها و حواشی اطراف بازی احترام می‌ گذارم؛ چرا که دارم به باشگاهی برمی گردم که سال‌ ها در آن جا بازی کردم. پس دلایلی، باعث خوشحالی ام می شود. دلیل اول این است که با خیلی از عوامل باشگاه رابطه‌ی خوبی دارم و دوران فوق‌ العاده ای در آن جا گذراندم؛ بچه‌ی همان محل هستم و طرفدار باشگاه بودم و خواهم بود. اما از طرف دیگر، این که شانس این را دارم مقابل یک تیم خوب و یک مربی عالی برای پیروزی تلاش کنم، خوشحالم می کند و این تنها هدف اصلی من است. حواشی فقط برای مردم است که هیجان زده‌ اند و من فقط سعی می کنم تیمم را در بهترین شکل موجود آماده کنم و برای نتیجه‌ی رضایت بخش برای استون ویلا تلاش کنم. همه‌ی اشخاص موجود در آن استادیوم تا اندازه‌ ای من را می شناسند که بدانند برای انجام چه نوع بازی‌ ای به آنفیلد خواهم رفت."

درباره‌ی کلوپ؟

"سال ۲۰۱۸ در یک بازی دوستانه در استرالیا زیر دست کلوپ به میدان رفتم. برای ۲۴ ساعت احساس می کردم سرمربی اصلی‌ و واقعی‌ ام است و تجربه‌ی خوبی بود. نیازی ندارد که بنشینم و از کلوپ تعریف کنم چرا که همه می دانند چه سرمربی فوق‌ العاده ای است. همیشه با من رفتار خیلی خوبی داشته، حمایتم کرده و توصیه های مفیدی در پروسه‌ی تبدیل شدنم از بازیکن به مربی داشته است. به من فرصت سرمربیگری در تیم زیر ۱۹ سال لیورپول را داد، چیزی که همیشه به خاطرش مدیون او خواهم بود. اما در نهایت، هم او می داند و هم من؛ سوت بازی که زده شد، من و تیمم تلاشمان را می کنیم و در بهترین شکل ممکن می جنگیم تا بتوانیم نتیجه‌ی خوبی در مقابلش بگیریم. من چنین آدمی هستم و رویکردم به همین شکل خواهد بود."

9404