زارع باتری سنندج یک - خاتون بم هفت/ بازپسگیری صدرجدول در روز دبل زندی، قنبری و حمودی

زارع باتری سنندج یک - خاتون بم هفت/ بازپسگیری صدرجدول در روز دبل زندی، قنبری و حمودی

پایگاه خبری فوتبالی- در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان خاتون بم در دیداری خارج از خانه توانست زارع باتری را گلباران کند. نکته مهم این دیدار مصدومیت شدید فاطمه شبان از ناحیه ساق پا بود.

به گزارش فوتبالی، پنجمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان ایران با برگزاری 6 دیدار همزمان آغاز شد و زارع باتری در ورزشگاه ملک‌نیا میزبان پرافتخارترین تیم لیگ بود.

میزبان پس از شکست تلخ هفته قبل مقابل سپاهان با اندیشه جبران به میدان آمد. هرچند که حریفی در حد و اندازه‌های خاتون کار را سخت می‌کرد و فرصت جبران را به کم‌ترین حد ممکن رساند.

خاتون نیز پس از سپری کردن یک هفته تلخ و تحمل شکست برابر شهرداری سیرجان، دیگر خیال باج دادن به رقبا را نداشت؛ چرا که کوچکترین لغزش، ممکن بود به قیمت وداع با جام تمام شود.

از نکات قابل توجه این دیدار مصاف دو خط حمله برتر لیگ با یکدیگر بود. خاتون با 17 و زارع باتری با 16 گل زده چهره‌ای کاملاً تهاجمی با میل گلزنی بالا به خود گرفته‌بودند و همین نکته باعث جذابیت در بازی می‌شد.

از سویی تقابل نگین زندی و زهرا قنبری به عنوان دو مهاجم هدف خاتون، با فاطمه شبان و زهرا حاتم نژاد با القاب موتور گلزنی کردستان جالب توجه بود.

در نیمه نخست میزبان با استرس بالاتری کار را آغاز کرد و اشتباهات فردی در این تیم محسوس بود. همین امر باعث شد تا خاتون در دقیقه 3 بازی، صاحب یک ضربه پنالتی شود و زهرا قنبری دروازه تیم سابق خود را باز کند.

این هفتمین گل زهرا قنبری در چهاردهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر بود که او را در صدر جدول گلزنان یکه‌تاز کرد.

در ادامه میزبان به خود آمد و پس از خلق چند موقعیت این سمیرا محمودپور بود که توانست دروازه زهرا خواجوی را باز کند و کار را به تساوی بکشد. بازیکن کامیارانی تیم زارع باتری با این گل، خود را در جدول گلزنان سه گله کرد.

نتیجه تساوی این دیدار دوام چندانی نداشت و شاگردان مرضیه جعفری خیلی زود گل برتری را توسط زهرا قنبری و گل سوم را توسط نگین زندی وارد دروازه زارع باتری کردند. 

نیمه نخست با همین نتیجه 3-1 به سود تیم مهمان به پایان رسید. در نیمه دوم زارع باتری که کار بسیار سختی برای جبران داشت، رو به بازی هجومی آورد اما هرچه زد به سد مستحکم سحر رمضانی و ملیکا محمدی برخورد کرد.

در سوی مقابل ضد جملات خاتون زهردار تر از همیشه روانه دروازه میزبان شد و این تیم دست بردار نبود چهار بار دیگر توسط نگین زندی، مونا حمودی(2) و فاطمه گراییلی به گل رسید و حساب کار را 7-1 کرد تا در پایان 90 دقیقه شکست سنگینی به نماینده کردستان تحمیل شود.

نکته حائز اهمیت این دیدار، مصدومیت شدید فاطمه شبان، کاپیتان تیم ملی جوانان و مهاجم 4 گله زارع باتری بود، که میزان جراحت ساق پای او به حدی بود که او را با آمبولانس روانه بیمارستان کردند و افزاد نزدیک به باشگاه خبر از شکستی ساق پای او دادند.

زارع باتری با این نتیجه 6 امتیازی باقی ماند و به رده هفتم جدول رده‌بندی سقوط کرد. خاتون نیز با احتساب این نتیجه و رسیدن به 12 امتیاز و تفاضل گل 19+، صدرجدول را از ملوان پس گرفت.

کردستانی‌ها روز چهارشنبه، 24 آذر ماه، در دیداری خارج از خانه و در دربی کرد زبانان به مصاف پالایش گاز ایلام می‌رود و خاتون  بم نیز در خانه از ملوان بندرانزلی پذیرایی می‌کند.

1377