صعود دو پله‌ای تیم ملی فوتبال بانوان ایران در رنکینگ فیفا

صعود دو پله‌ای تیم ملی فوتبال بانوان ایران در رنکینگ فیفا

پایگاه خبری فوتبالی- در تازه ترین رده‌بندی تیم های ملی فوتبال زنان اعلام شده از سوی فیفا تیم ملی بانوان ایران، صعود دو پله‌ای را به خود دید.

به گزارش فوتبالی، سایت رسمی فیفا تازه‌ترین رنکینگ تیم‌های ملی فوتبال زنان را در تاریخ 9 December  را اعلام کرد که تیم ملی بانوان ایران با صعود دو پله‌ای در رده 70 دنیا و 14 آسیا رسید.

همچنین در رده‌بندی اعلام شده ایالات متحده آمریکای که یکی از قدرت‌های بلامنازع فوتبال جهان به شمار می‌رود و از حضور "الکس مورگان" خوشنام دنیای فوتبال زنان بهره‌مند است، در رده نخست ایستاد. سوئد و آلمان نیز عنوان‌های دوم و سوم دنیا را از آن خود کردند.

در سطح آسیا نیز کره‌شمالی که برخلاف تیم آقایان، از تیم بانوان بسیار قدرتمندی برخوردار است، رنک یک را از آن خود کرد. استرالیا به جایگاه دوم قاره کهن تکیه زد و ژاپن نیز به عنوان سومین تیم برتر آسیا شناخته شد.

مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران، پیش‌تر یکی از دلایل سختی بازی‌های دوستانه برون مرزی برای تیم ملی را همین رنکینگ پایین عنوان کرد که هر تیمی حاضر به پذیرش دعوت بازی دوستانه در محدوده‌ی FIFA DAY نیست.

رقیبان ایران در جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا نیز سه تیم چین، چین تایپه و هند هستند که در این رده‌بندی بالاتر از ایران به ترتیب جایگاه‌های 19، 39 و 55 جهان را از آن خود کردند.

رقابت‌‎های جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا، بهمن ماه سال جاری به میزبانی هند برگزار خواهد شد.

1377