2 کشور دیگر هم المپیک را تحریم کردند/ وزارت خارجه چین هشدار داد

2 کشور دیگر هم المپیک را تحریم کردند/ وزارت خارجه چین هشدار داد

پایگاه خبری فوتبالی - با تحریم 2 کشور دیگر در خصوص عدم حضور مقامات سیاسی در المپیک، وزارت امور خارجه چین به این کشورها هشدار داد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، بازی‌های المپیک زمستانی 2022 در حالی به میزبانی پکن پیگیری خواهد شد که علاوه بر آمریکا و استرالیا، انگلیس و کانادا نیز این بازی‌ها تحریم دیپلماتیک کردند. وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز در واکنش به اتفاقات رخ داده هشدار داده است این کشورها بهای اقدامات اشتباه خود را خواهند پرداخت.

تحریم دیپلماتیک بازی‌ها از چند ماه پیش مطرح شده بود و لیتوانی اولین کشوری بود که تایید کرد مقامات دولتی را به بازی‌ها اعزام نمی‌کند. آمریکا نیز روز دوشنبه اعلام کرد به دلیل نقض حقوق بشر توسط چین قرار نیست هیچ مقام سیاسی را به المپیک پکن اعزام کند.

اقدام آمریکا باعث شد تا 4 کشور دیگر همراهی خود را با این موضوع اعلام و تاکید کنند نماینده دولتی خود را به پکن نمی‌فرستند. اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا و گرانت رابرتسون معاون نخست وزیر نیوزیلند، روز گذشته موضع خود را تایید کردند. بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس و جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا نیز در قبال نقض حقوق بشر در چین همین موضع را داشتند.

وانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین کشورها را متهم کرد که در اعلام تحریم دیپلماتیک، از آمریکا پیروی کورکورانه می‌کنند. وی در این باره گفت: استفاده ایالات متحده، استرالیا، انگلیس و کانادا از المپیک برای سیاسی کردن ورزش غیرمحبوب و منزوی کننده است و آنها ناگزیر بهای اقدامات اشتباه خود را خواهند پرداخت.

فرانسه از جمله کشورهایی است که اعلام کرده بازی‌ها را تحریم نمی‌کند اما کره‌جنوبی هنوز تصمیم رسمی خود را اعلام نکرده است.

1470