گل‌محمدی: اجازه دهید پرسپولیس نفس بکشد/ بازیکنان تاجیکستانی توریست شدند

گل‌محمدی: اجازه دهید پرسپولیس نفس بکشد/ بازیکنان تاجیکستانی توریست شدند

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی پرسپولیس گفت:‌ شنیده‌ام رادوشوویچ در شرایطی از ایران رفته که از باشگاه پول هم گرفته، همه بازیکنان و اعضای کادر فنی مشکل مالی دارند. همه ما می‌توانیم قراردادمان را فسخ کرده و شکایت کنیم.

به گزارش فوتبالی، یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از بازی با هوادار در هفته نهم لیگ برتر اظهار داشت: خیلی خوشحالیم به عنوان میزبان در خدمت اهالی رسانه هستیم. واقعا بازی راحتی برای ما نخواهد بود زیرا هوادار تیم خوب، با انگیزه و دونده ای است و با توجه به فوتبالی که ارائه می‌دهد جایگاهش اینجای جدول نیست. اگر فکر کنیم بازی راحتی داریم کارمان سخت می‌شود.

*برای کسب پیروزی و 3 امتیاز مقابل هوادار به میدان می رویم

وی ادامه داد: قطعا بازی سختی خواهیم داشت و باید خیلی بیشتر از دیدارهای قبل برای برد تلاش کرده و باید تمرکز خوبی داشته باشیم تا بتوانیم برنده از زمین بیرون بیاییم. این دیدار خانگی برای ما خیلی مهم است. قطعا گفته‌ام ۳۰ فینال پیش رو داریم و نباید نسبت به امتیازات آنها بی‌تفاوت باشیم. تاکنون که اینگونه نبوده و سعی کرده‌ایم با تمام وجود بازی کنیم. مثل دیدارهای قبلی برای بردن و کسب سه امتیاز به زمین می‌رویم و ان‌شاءالله دیدار خوبی از آب دربیاید.

سرمربی پرسپولیس عنوان کرد: تیم ما شکل واقعی خود را گرفته و توانسته است در بازی‌های اخیر دیدارهای خوبی را به نمایش بگذارد. امیدوارم این روند را ادامه بدهیم. باید بجنگیم و دوندگی زیادی داشته باشیم.  همه بازی‌ها برای ما مهم است و مهم‌ترین دیدارمان هم بازی با هوادار است. اما مانند سال گذشته که جنگیدیم و قهرمان شدیم امسال هم برای قهرمانی می‌جنگیم. باید برای شادی هواداران برنامه داشته باشیم و اگر این اتفاق هم نیفتاد دست کم تلاش کرده و زحمت خودمان را کشیده‌ایم.

* متأسفانه مهاجرت‌هایی مثل رفتن رادو برای پرسپولیس عادی شده است

گل‌محمدی درباره خروج رادوشوویچ از کشورمان و اینکه آیا وی به ایران باز می‌گردد، توضیح داد: وی رفته است دیگر. اگر می‌خواست بازگردد که نمی‌رفت. متاسفانه ظاهراً مهاجرت های اینطوری برای باشگاه پرسپولیس عادی شده است و در دو سالی که من اینجا هستم رادو اولین بازیکنی نبوده که از ایران رفته است. متأسفان این مسائل برای باشگاه پرسپولیس عادی شده و تنها چیزی که می‌توانم بگویم اظهار تأسف است. باید روحیه بچه‌ها را برای دیدار با هوادار حفظ کرده و برای قهرمان شدن تلاش و مبارزه کنیم تا به هدف‌مان برسیم. بلد هستیم این کار را انجام بدهیم. به هر حال این مشکلات وجود دارد.

* از طرف پرسپولیس فشاری روی داوران نبوده و باید فضا را برای آنها آماده کنیم

وی در مورد اینکه در هشت هفته اخیر اشتباهات زیادی در داوری‌ها رخ داده و فشار زیادی به داوران آمده است و در این وضعیت نگران نیست در دیدارهای آینده هم اشتباهات داوری به ضرر پرسپولیس باشد، گفت: مربیان، بازیکنان، سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و همه افرادی که به نوعی درگیر برگزاری مسابقات هستند باید به داوری کمک کنند تا فضایی برای داوران به وجود آوریم تا با تمرکز کامل سوت بزنند، باید این کار انجام شود؛ اشتباهات داوری همیشه بود، هست و خواهد بود. اما واقعاً خودمان هم روی مسائل بیشتر کار کنیم. باید سعی کنیم فضا را به شکلی فراهم آوریم که داوران راحت‌تر سوت بزنند و باید کار را برای آنها آماده و مهیا کنیم.

سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: داوران هم باید تمرکز خوبی داشته باشند اما در بحث مسائل مالی و امکانات فشار زیادی تحمل می‌کنند. با ایجاد آرامش می‌توان کمک خیلی زیادی به داوران کرد تا در هفته‌های آتی داوری بهتر شود. از طرف تیم خودمان روی داوران هیچ‌وقت فشاری نبوده و اکنون هم فشاری روی آنها نمی‌گذاریم. باید فضا را برای قضاوت‌های خوب و بدون مشکل آماده کنیم.

* در مورد رادوشوویچ باید شخصیت باشگاه حفظ شود، همه می‌توانستیم قراردادمان را فسخ کنیم

گل‌محمدی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی براینکه آیا مانند قبل خودش برای بازگشت رادو شوویچ به ایران با وی صحبت خواهد کرد، توضیح داد: درباره رادو صحبت کردم. چند بار این موضوع را مدیریت کرده و از اینکه وی بخواهد ایران را ترک کند جلوگیری کردم. بعید می‌دانم این‌بار کاری از دست من بربیاید. تلاش خودم را می‌کنم اما جایگاه و شخصیت تیم هم برای ما مهم است. شنیده‌ام وی در شرایطی از ایران رفته که از باشگاه پول هم گرفته است. همه بازیکنان و اعضای کادر فنی مشکل مالی دارند. همه ما می‌توانیم قراردادمان را فسخ کرده و شکایت کنیم.

* همه ما با وجود مشکلات باید برای هواداران عاشق و چشم‌ به‌راه پرسپولیس بجنگیم

وی ادامه داد: باید خیلی از مشکلات را به جان بخریم. در تیمی کار می‌کنیم که 40-50 میلیون هوادار چشم‌ به راه، منتظر و عاشق دارد و باید تا جایی که می‌توانیم برای آنها بجنگیم و با وجود تمام کمبودها تلاش خود را بیشتر کنیم. نمی‌دانم شرایط چگونه است و چه اتفاقی می‌افتد.

* همه بازیکنان از لحاظ شخصیتی و فنی برای من یکسان هستند

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی براینکه آیا احتمال دارد برخلاف دیدار قبلی از مهدی عبدی در ترکیب اصلی پرسپولیس مقابل هوادار استفاده کند، عنوان کرد: نمی‌خواهم در مورد بازیکن در نشست خبری صحبت کنم و این کار چندان درست نیست. هر مربی دوست دارد بهترین بازیکن خود را بازی بدهد و بهترین بازی را از آنها بگیرد. برای من همه بازیکنان از لحاظ فنی و شخصیتی یکسان هستند زیرا برای تیم زحمت می‌کشند. طبق تاکتیک حریف و شرایط موجود در دیدارهای آینده ارنج انتخاب شده و بازیکنان انتخاب می‌شوند. به همین دلیل فکر نمی‌کنم صحبت کردن در مورد یک بازیکن درست باشد. 

* بازیکنان تاجیکستانی مثل توریست‌ها شده‌اند

گل‌محمدی در مورد تداوم بسته ماندن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس و ثبت نشدن قرارداد بازیکنان تاجیکستانی با وجود اینکه آنها خیلی خجالتی بوده و بیشتر از یک ماه هست در ایران حضور دارند، گفت: چه بگویم؟ نمی‌دانم بدهی کالدرون پرداخت می‌شود یا نه. اگر می‌دانستیم پنجره ما باز نمی‌شود بازیکن نمی‌گرفتیم. به قول ایرانی‌ها بازیکنان تاجیک مثل توریست‌ها می‌آیند و می‌روند واقعاً نمی‌دانم چه بگویم. انگار باید برخی اتفاقات برای پرسپولیس بیفتد این مسائل عادی است و مهم نیست. باید رهایشان کنیم. 

*دنبال شرایط حداقلی و ثبات هستیم؛ اجازه بدهند تیم نفس بکشد

وی در خصوص اینکه باشگاه پرسپولیس با وجود محدودیت بازیکنانش از ابتدای لیگ رضا دهقانی و رادو شوویچ را از دست داده و در این وضعیت آیا در ادامه این فصل فشرده خطری تیمش را تهدید نمی‌کند، توضیح داد: یک گروه مبارز هستیم و بازیکنانی در پرسپولیس حضور دارند که برای پیراهن این تیم عاشقانه می‌جنگند می‌دوند و مبارزه می‌کنند. برگ برنده در چندین سال اخیر هم بدون شک بازیکنان‌مان بوده‌اند. آنها ذهنیت و تفکرات برنده دارند و خیلی از کمبودها را جبران کردند. اما واقعاً دیگر بس است باید شرایطی فراهم کنیم که وضعیت برای پرسپولیس معمولی باشد. دنبال حداکثرها و اینکه همه چیز مهیا باشد نیستیم. دنبال شرایط حداقلی و ثبات هستیم. از همه خواهش می‌کنم حداقل به خاطر هواداران اجازه بدهند پرسپولیس نفس بکشد و راه خودش را پیدا کند.

سرمربی پرسپولیس اضافه کرد: گروه خوبی داریم و بازیکنان که اکنون در اختیار تیم هستند تمام تلاش خود را انجام می‌دهند، تا هفته گذشته و روز دربی فقط 5 درصد قراردادهای‌مان را دریافت کردیم؛ اما بندگان خدا لام تا کام حرف نزدند و صدای‌شان درنیامد فقط تمرین کردند. اما تا جایی این وضعیت قابل تحمل است. امیدوارم با توجه به آمدن کارگزار و ثبات ایجاد شده مشکلات هرچه‌ سریع‌تر برطرف شود. حیف است باید شرایط موجود را برای پرسپولیس تقویت کنیم نه اینکه با تصمیم‌گیری‌های‌مان سبب شویم اتفاق جدیدی برای این تیم بیفتد.

* وقتی مربی پرسپولیس می‌شوید باید پی همه چیز را به تن خود بمالید

گل‌محمدی در مورد اینکه با وجود تکرار اتفاقات مشابه در سال‌های اخیر هواداران فقط از کادر فنی و بازیکنان نتیجه می‌خواهند، گفت: متأسفانه حافظه کوتاه‌مدت و بلندمدت افکار عمومی خیلی پایین است.  فردا اگر اتفاقی بیفتد اولین نفری که سیبل می‌شود و مورد نقد و انتقال قرار می‌گیرد سرمربی تیم است. ما هم وقتی این شغل به ویژه در پرسپولیس انتخاب می‌کنیم باید مسائل را به جان بخریم و پی همه مسائل را به تن خود بمالیم. به قول سیدجلال حسینی تنها کاری که می‌توانیم انجام بدهیم جنگیدن است. می‌جنگیم تا ان‌شاءالله راه برای ما هموار شود. خیلی از مشکلات را با تلاش، زحمت و از خودگذشتگی بیشتر توانستیم برطرف کنیم. باز هم این کار را انجام می‌دهیم. فقط به این خاطر که بتوانیم هواداران را خوشحال کنیم. این اصلی‌ترین هدف ما است.

وی ادامه داد: امسال هم کار سختی پیش‌رو داریم و از تمام هواداران و افرادی که دلسوز پرسپولیس هستند و همچنین افرادی که کنار تیم زحمت می‌کشند می‌خواهم در کنار هم باشیم. باید از هم حمایت بیشتری کنیم تا این مسائل را مدیریت و برطرف کنیم.

* دنبال جذب بازیکن و رضا قوچان‌نژاد نیستیم

سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه آیا این باشگاه به دنبال جذب رضا قوچان‌نژاد است، پاسخ داد: صحبتی در این مورد نشده همه می‌دانیم رضا کیفیت خوبی دارد و بازیکن بزرگی است اما در حال حاضر پنجره نقل و انتقالاتی ما بسته است و هم در کوران مسابقات هستیم. به همین دلیل اکنون واقعاً دنبال جذب بازیکن نیستیم.

گل‌محمدی در مورد آخرین وضعیت سیدجلال حسینی و احسان پهلوان توضیح داد: سیدجلال یکی دو جلسه است محتاطانه با ما تمرین می‌کند البته احسان حدود 10 روز دیگر کار دارد. 

وی در مورد تداوم بلاتکلیفی مدیریت پرسپولیس و اینکه طبق صحبت حمید سجادی قرار بود مدیرعامل این باشگاه پس از دربی انتخاب شود، تصریح کرد:‌ خیلی خوب صحبت می‌کنید همه این صحبت‌ها در گذشته انجام شده و باید تلاش کنیم ثبات به وجود بیاید. از اینکه چه اتفاقاتی رخ داده اطلاعی ندارم اما امیدوارم این انتخابات به زودی در تیم ما انجام شود. 

سرمربی پرسپولیس در خصوص اظهارات اخیر فرهاد حمیدآوی اینکه با وجود نرسیدن زور باشگاه پدیده برای دریافت طلبش از پرسپولیس به خاطر صدور رضایت‌نامه گل‌محمدی به این دلیل که با سرمربی فعلی سرخ‌پوشان رفاقت خوبی دارد فشارها را روی این باشگاه حداکثری نکرده است، گفت: پدیده در ماجرای انتقال من به پرسپولیس همکاری خیلی خوبی داشت و این انتقال با نظر و رضایت حمیدآوی انجام شد. 

* شرمنده حمیداوی هستم

سرمربی پرسپولیس در خصوص اظهارات اخیر فرهاد حمیداوی اینکه با وجود نرسیدن زور باشگاه پدیده برای دریافت طلبش از پرسپولیس به خاطر صدور رضایت‌نامه گل‌محمدی به این دلیل که با سرمربی فعلی سرخ‌پوشان رفاقت خوبی دارد فشارها را روی این باشگاه حداکثری نکرده است، گفت: پدیده در ماجرای انتقال من به پرسپولیس همکاری خیلی خوبی داشت و این انتقال با نظر و رضایت حمیداوی انجام شد. با وجود شرط و شروط‌های قرارداد متأسفانه بیشتر از یک سوم مبلغ رضایت‌نامه من پرداخت نشده که امیدوارم این موضوع هرچه سریع‌تر حل و فصل شود. پدیده همکاری که باید انجام می‌داد، انجام داده است اما متأسفانه شرایطی که مدنظر این باشگاه بود انجام نشده است. خودم شرمنده حمیدآوی هستم اما امیدوارم باشگاه پرسپولیس سریع‌تر این مسئله را برطرف کند.

گل‌محمدی اضافه کرد: باشگاه پدیده مشکلات زیادی دارد و امیدوارم پول رضایت‌نامه من که قرار بود پرداخت شود هرچه سریع‌تر به این باشگاه برسد. جلسات زیادی با صدری و سمیعی داشته و گفتم هرچه سریع‌تر این مشکل را برطرف کند زیرا پدیده و حمیداوی واقعاً همکاری خوبی با ما داشتند.

* بازیکنان جدید پرسپولیس نیاز به زمان بیشتری دارند

وی در خصوص اینکه به جز علی نعمتی سایر بازیکنان جدید این تیم تاکنون عملکرد موفقی در این فصل نداشتند و شایعاتی که در خصوص احتمال جدایی رضا اسدی از سرخ‌پوشان مطرح شده است، توضیح داد: ما خریدهای خوبی داشتیم. اما برخی بازیکنان برای اینکه بتوانند خود را با شرایط جدید هماهنگ کنند نیاز به زمان دارند و این کار مقداری طول می‌کشد. بازیکنان جدید پرسپولیس نیاز به زمان بیشتری دارند. مطمئن باشید آنها در ادامه به تیم کمک می‌کنند. 

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه در دیدارهای خانگی اخیر این تیم فقط یکبار از حمایت هوادارانش در ورزشگاه بهره برده و اینکه در نیم‌فصل دوم پرسپولیس باید بیشتر بازی‌هایش را در خارج از خانه و به احتمال فراوان مقابل هواداران حریف برگزار کند، گفت: هواداران بخش بزرگی از قدرت پرسپولیس هستند. فکر می‌کردم بازی با هوادار هم با تماشاگر باشد. برای حمایت بیشتر و دلگرمی دادن آنها به بازیکنان منتظر حضورشان در ورزشگاه هستیم. ما هم با این ذهنیت که هوادار به ورزشگاه می‌آید وارد جلسه شدیم. این کار باید انجام می‌شد و قرار بود هواداران فردا در ورزشگاه حضور داشته باشند اما اکنون می‌شنوم اتفاق نیفتاده است. 

گل‌محمدی در مورد اینکه ظاهراً ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه‌ها عامل غیبت بازیکنان در استادیوم‌ها شده است، توضیح داد: دست در لانه زنبور کردید (باخنده).

علیرضا اشرف در مورد غیبت هواداران در بازی فردا گفت: باشگاه پرسپولیس امروز نامه‌ای به سازمان لیگ ارسال کرد و گفت برای میزبانی از هواداران در بازی فردا آماده هستیم. خود نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد شرایط برای حضور تماشاگران در ورزشگاه آماده است. اما با وجود اعلام آمادگی ما تاکنون پاسخی در مورد حضور بازیکنان در ورزشگاه‌‌ها دریافت نکرده‌ایم و همچنان منتظر هستیم. واقعاً بخش بزرگی از قدرت پرسپولیس به خاطر هواداران است و با نبودن آنها ضرر می‌کنیم. در دور برگشت بیشتر مسابقات در خارج از خانه برگزار می‌کنیم و امیدوارم حق پرسپولیس ضایع نشود.

1470