پیش‌بازی بایرن‌مونیخ - بارسلونا؛ مأموریت غیرممکن ژاوی برای نجات کاتالان‌ها

پیش‌بازی بایرن‌مونیخ - بارسلونا؛ مأموریت غیرممکن ژاوی برای نجات کاتالان‌ها

پایگاه خبری فوتبالی - در حساس ترین و جذاب ترین مسابقه شب دوم از رقابت های پایانی دور گروهی ليگ قهرمانان اروپا امشب باواریایی ها پذیرای آبی اناری ها خواهند بود.

به گزارش فوتبالی، در چهارچوب رقابت های شب دوم از هفته پایانی دور گروهی ليگ قهرمانان اروپا، امشب چهارشنبه هفدهم آذر ماه 1400 مصادف با هشتم دسامبر سال 2021 میلادی و از ساعت 23:30 به وقت تهران، شاگردان یولیان ناگلزمان در تیم بایرن مونیخ در استادیوم آلیانز آرنای شهر مونیخ و با قضاوت اویدیو هاتگان، داور سرشناس رومانیایی، برابر شاگردان ژاوی هرناندز در تیم بارسلونا صف آرایی خواهند کرد. بایرن مونیخ پیش از این صعود خود را به عنوان صدرنشین گروه به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا قطعی کرده است. این در حالی است که بارسلونا با هفت امتیاز در رده دوم جدول رده بندی این گروه قرار دارد. در سمت دیگر، بنفیکا با پنج امتیاز تیم ژاوی هرناندز را تعقیب می کند. بنفیکا در مسابقه رو در رو برابر کاتالان ها یک برد و یک تساوی را کسب کرده و در صورت عدم پیروزی بلوگرانا برابر بایرن مونیخ و از طرف دیگر، برد تیم پرتغالی مقابل دیناموکیف، بارسلونا از لیگ قهرمانان اروپا حذف و راهی لیگ اروپا می شود؛ اتفاقی که یک کابوس بزرگ را برای هواداران این تیم رقم خواهد زد. بازی قبلی این دو تیم در دیدار رفت مسابقات همین فصل در نیوکمپ، با برتری سه بر صفر شاگردان ناگلزمان همراه بود. از طرفی، وضعیت حضور بارسلونا در مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا قطعی نیست و بنفیکا آماده گرفتن جای آن‌ ها خواهد بود! نکته جذاب این روزهای بایرن مونیخ، کسب پیروزی مهم در رقابت‌ های بوندسلیگا برابر دورتموند بود؛ درکلاسیکر با برتری سه بر دو بایرن مونیخ در خانه دورتموند همراه بود و حالا ناگلزمان با آسایش می‌ تواند از بارسلونا پذیرایی کند.

بایرن مونیخ در شش بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان پیروز شده است. بارسلونا در سه بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان موفق به ثبت کلین شیت شده است.

باواریایی ها در شش بازی از هفت تقابل اخیر خود با بارسلونا پیروز شده اند. مونیخی ها در نُه بازی از دَه دیدار اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا، در هر بازی حداقل دو گل زده است.

بارسلونا تا به حال در آلیانز آرنا موفق به کسب پیروزی مقابل بایرن مونیخ نشده است. بایرن مونیخ در سه تقابل اخیرش با بارسلونا، در هر بازی حداقل سه گل زده است.

بارسلونا برای صعود به مرحله حذفی، نیازمند کسب پیروزی مقابل بایرن مونیخ است تا دیگر نتیجه بازی بنفیکا و دینامو کیف برایش اهمیتی نداشته باشد. اما کسب پیروزی مقابل بایرن مونیخ کار آسانی نخواهد بود و ژاوی باید غیر ممکن را ممکن کند. بارسلونا تا به حال در آلیانز آرنا موفق به شکست دادن بایرن مونیخ نشده است و این یک طلسم برای بلوگرانا محسوب می شود. علاوه بر این، خط حمله بارسلونا در لیگ قهرمانان این فصل کم فروغ بوده و در پنج بازی فقط دو گل زده است. تمام این حقایق حاکی از این هستند که بارسلونا برای شکست دادن بایرن مونیخ، باید چیزهای زیادی را تغییر و طلسم های زیادی را بشکند.

بایرن مونیخ صعود خود در لیگ قهرمانان به عنوان صدرنشین گروهش را قطعی کرده است و با خیالی آسوده پا به این بازی می گذارد. آن ها هر پنج بازی خود در مرحله گروهی را با پیروزی پشت سر گذاشته اند و بهترین خط حمله لیگ قهرمانان اروپا در این فصل را در اختیار دارند. البته بایرن مونیخ چند بازیکن مهم خود را در ختیار نخواهد داشت اما با توجه به این که صعود آن ها قطعی شده، این موضوع برای بایرن مونیخ دردسرساز نخواهد شد. ممکن است ناگلزمان در این دیدار به بعضی از بازیکنان کلیدی خود استراحت دهد یا آن ها را زودتر تعویض کند.

برای بایرن مونیخ در دیدار امشب برابر آبی اناری ها مارسل سابیتزر، بونا سار، لئون گورتسکا، سرژ گنبری و یوسیپ استانیشیچ به علت مصدومیت و اریک ماکسیم چوپوموتینگ، یوسوا کیمیش و میشائیل کویسانس به دلیل ابتلا به بیماری کرونا غایب خواهند بود. لوکاس هرناندز نیز در این مسابقه در ترکیب اصلی نخواهد بود و بایرن مونیخ احتمالاً از زوج زوله و اوپامکانو استفاده خواهد کرد.

در سمت مقابل نیز مارتین بریتویت، آنسو فاتی، پدری لوپز گونزالس، سرخیو آگوئرو و سرجی روبرتو به دلیل مصدومیت در دیدار امشب برابر باواریایی ها حضور نخواهند داشت؛ همچنین دنی آلوز به علت نداشتن مجوز بازی، غایب جدال امشب خواهد بود و حضور جوردی آلبا هم به خاطر آسیب دیدگی جزئی، احتمالاً منتفی است.

ترکیب احتمالی بایرن مونیخ برای جدال امشب برابر کاتالان ها (در سیستم 1-3-2-4):

نویر، پاوارد، زوله، نیانزو، ریچاردز، روکا، تولیسو، موسیالا، مولر، سانه، لواندوفسکی

ترکیب احتمالی بارسلونا برای جدال امشب برابر مونیخی ها (در سیستم 3-3-4):

تراشتگن، دست، آرائوخو، پیکه، آلبا، گونزالس، بوسکتس، دی یونگ، دمبله، دپای، گاوی

9404