ابهام در حضور جوکوویچ در نخستین گرنداسلم سال/ دور زدن قانون به روش مرد شماره یک تنیس؟

ابهام در حضور جوکوویچ در نخستین گرنداسلم سال/ دور زدن قانون به روش مرد شماره یک تنیس؟

پایگاه خبری فوتبالی- فدراسیون تنیس استرالیا به صورت شفاف اعلام کرد تمام شرکت‌کنندگان در نخستین گرنداسلم سال باید واکسینه شده باشند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از گاردین، فدراسیون تنیس استرالیا در خصوص گزارشاتی که برای ورود به این کشور به صورت خلاف قوانین مربوط به واکسینه شدن وجود دارد و همین طور گمانه‌زنی‌های مطرح شده درباره حضور نواک جوکوویچ پاسخ داد.

صبح امروز چهارشنبه، جیمز مرلینو معاون نخست‌وزیر ویکتوریا به مسائل مطرح شده در خصوص حمایت نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان از مسابقات آزاد استرالیا و در خواست برای شرکت در مسابقات پاسخ داد. این تنیسور مطرح جهان از افشای وضعیت واکسیناسیون خود و دلایل دریافت معافیت پزشکی امتناع کرده بود.

مقامات دولتی استرالیا پیش از این گفته بودند تنها بازیکنان و کادری که واکسینه شده‌اند اجازه دارند تا در نخستین گرنداسلم سال که روزهای 17 تا 30 ژانویه برگزار می‌شود، شرکت کنند.

با این شرایط جوکوویچ در لیست تیم ملی صربستان برای شرکت در مسابقات ATP CUP که ژانویه در سیدنی برگزار می‌شود، حضور دارد. با این شرایط گمانه‌زنی‌هایی مطرح شده مبنی بر اینکه جوکوویچ به دنبال معافیت پزشکی و دور زدن قانون برای ورود به استرالیاست.

مرلینو در این باره گفت: نظر من در این خصوص روشن و شفاف است. همه مشتاقانه منتظر حضور در مسابقات آزاد استرالیا هستند؛ تماشاگران، بازیکنان، مقامات برگزاری و ... و این انتظار وجود دارد همه واکسینه شده باشند. همه این قوانین مشخص هستند.

معاون نخست وزیر ویکتوریا، یادآور شد: معافیت پزشکی برای تنیس‌بازان ممتاز و برجسته نیست بلکه برای شرایط استثنایی است، زمانی که شما یک مشکل پزشکی حاد دارید.

در ادامه فدراسیون تنیس استرالیا در بیانیه روز چهارشنبه خود بدون نام بردن از جوکوویچ نوشت: همه بازیکنان و شرکت‌کنندگان در مسابقات تنیس استرالیا باید واکسینه باشند.

۴۱۵۴