مربی کریس رونالدو و علی کریمی یکی‌ست (عکس)

مربی کریس رونالدو و علی کریمی یکی‌ست (عکس)

پایگاه خبری فوتبالی- علی کریمی که مدت کوتاهی را در شالکه 04 آلمان توپ زد، زیر نظر رالف رانکینگ سرمربی کنونی شیاطین سرخ کار کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، پس از جدایی اوله گونار سولسشر از منچستر یونایتد، سران این باشگاه به سراغ رالف رانکینگ رفته تا این سرمربی 63 ساله آلمانی در نقش ناجی شیاطین سرخ وارد عمل شده و آنها را از بحران پیش آمده نجات دهد. هر چند که هنوز نمی توان در این باره اظهارنظر کرد ولی منچستر موقتا با حضور این مربی، صاحب دو پیروزی متوالی شده است که البته او در پیروزی دوم روی نیمکت تیمش نشست.

نکته مهم درباره رانکینگ است که او از سال 2019 مربیگری را کنار گذاشته بود و تا همین چند هفته پیش نیز به عنوان رئیس بخش ورزش و توسعه در لوکوموتیو مسکو روسیه مشغول فعالیت بود. با این حال، سران منچستر به سراغ او رفته اند تا این مربی کهنه کار هدایت این تیم را تا پایان فصل برعهده بگیرد.

نکته جالبی که در سوابق مربی منچستر دیده می شود، سابقه همکاری او با علی کریمی است. رانکینگ در دو مقطع و طی سالهای 2004 تا 2005 و همچنین سال 2011 هدایت شالکه 04 را برعهده داشت. او در دوره دوم و زمانی که فلیکس ماگات سرمربی کهنه کار و سابق بایرن نیز در شالکه مشغول به کار بود، در نقل و انتقالات زمستانی علی کریمی را از استیل آذین به آلمان برد.

هر چند دوره حضور رانکینگ و علی کریمی در شالکه طولانی نبود ولی این دو سابقه همکاری نزدیکی با همدیگر داشتند و کریمی نیز تنها در 2 بازی تحت هدایت رانکینگ توانست برای شالکه به میدان برود.

یکی از دیدارهایی که علی کریمی برای این تیم آلمانی به میدان رفت، دیدار رفت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود. اینتر پس از جدایی ژوزه مورینیو و به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در استادیوم جوزپه مه آتزا میزبان شالکه بود در همان ثانیه های ابتدایی روی خروج مانوئل نویر به گل رسید. شوت تک ضرب و استثنایی دژان استانکوویچ از میانه میدان تیم لئوناردو را پیش انداخت.

اما در ادامه شالکه به بازی برگشت و روی درخشش رائول گونزالس و ادو، با نتیجه شگفت انگیزه و باورنکردنی 5 بر 2 از سد اینتر گذشت. علی کریمی در دقایق پایانی آن مسابقه فرصت حضور در زمین را به دست آورد. در تصاویری که از او می بینید، جادوگر ایرانی در حال مرور آخرین توصیه های فنی با رالف رانکینگ است.

کریمی یک بار دیگر و در دیداری از رقابت های بوندس لیگا در جدال با تیم کایزرسلاترن به زمین مسابقه رفت و در سایر دیدارهای نیم فصل دوم 2010-2011 بوندس لیگا و لیگ قهرمانان روی نیمکت شالکه نشست.

6641