پیش‌بازی میلان - لیورپول؛ چشم‌ها به سن‌سیرو، گوش‌ها به دراگائو

پیش‌بازی میلان - لیورپول؛ چشم‌ها به سن‌سیرو، گوش‌ها به دراگائو

پایگاه خبری فوتبالی - در یکی دیگر از مسابقات حساس هفته آخر دور گروهی ليگ قهرمانان اروپا امشب روسونری در ایتالیا و در بازی مرگ و زندگی، از لک لک های آنفیلد پذیرایی می کند.

به گزارش فوتبالی، در چهارچوب رقابت های هفته پایانی دور گروهی ليگ قهرمانان اروپا در فصل جاری، امشب سه شنبه شانزدهم آذر ماه 1400 مصادف با هفتم دسامبر سال 2021 میلادی و از ساعت 23:30 به وقت تهران، شاگردان استفانو پیولی در تیم میلان در استادیوم سن سیروی شهر میلان و با قضاوت دنی ماکلی، داور سرشناس هلندی رو در روی شاگردان یورگن کلوپ در تیم لیورپول صف آرایی خواهند کرد. پیش از این تیم یورگن کلوپ صعود خود را به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی و دور یک هشتم نهایی رقابت‌ ها قطعی کرده و این بازی برای آن ها حکم دیداری تشریفاتی را دارد؛ اما در سمت مقابل، اوضاع برای روسونری کاملاً متفاوت است. در واقع میلان باید لیورپول را شکست دهد و منتظر بماند که در دیدار دیگر گروه بین پورتو و اتلتیکو مادرید، نتایج دلخواه برای صعود آن ها که تساوی دو تیم پرتغالی و اسپانیایی است، حاصل شود.

در شب نخست از هفته پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، امشب هشت دیدار در گروه‌ های A ،B ،C و D برگزار می‌ شود که بدون شک مهم ترین آن ها، بازی های گروه B‌ است؛ گروهی که بر خلاف سه گروه دیگر، هنوز تکلیف یکی از صعود کنندگانش مشخص نشده است. در این گروه، لیورپول صدرنشین بلامنازع که تمام پنج بازی قبلیش را با ثبت پانزده گل زده و تنها پنج گل خورده برده است، صعودش را به عنوان تیم اول گروه قطعی کرده است. به این ترتیب، سه تیم دیگر گروه یعنی پورتو، میلان و اتلتیکو مادرید باید برای کسب سهمیه باقی مانده رقابت کنند و این در حالی است که پورتو با پنج امتیاز در رده دوم قرار دارد و تیم‌‌ های میلان و اتلتیکو مادرید هر دو با چهار امتیاز به ترتیب در جایگاه‌ های سوم و چهارم هستند.

معادله صعود برای تیم دوم گروه B‌ خیلی پیچیده نیست. در صورتی که مهدی طارمی و یارانش در تیم پورتو امشب در خانه خودشان اتلتیکو مادرید را شکست دهند، بدون توجه به نتایج بازی دیگر گروه صعود می‌‌ کنند. اگر اتلتیکو مادرید ببرد، این تیم به مرحله بعد می‌ رود و اگر بازی مساوی شود، آن وقت باید دید که در بازی دیگر گروه میان میلان و لیورپول در سن‌ سیرو چه اتفاقی می‌ افتد؛ چرا که اگر در آن جا میلان توانسته باشد لیورپول را شکست دهد، نماینده ایتالیا بالاتر از نمایندگان پرتغال و اسپانیا راهی مرحله یک هشتم نهایی مسابقات می‌ شود.

این سناریو خیلی دور از ذهن هم نیست، حداقل برای ایتالیایی ها که دو فصل پیش آتالانتا را در وضعیتی مشابه می‌ دیدند. در آن فصل، آتالانتا سه بازی اولش در مرحله گروهی را باخت، چهارمی را مساوی کرد و با بردن دو بازی آخرش توانست راهی مرحله یک هشتم نهایی شود. میلان تا الان دقیقاً‌ همان راهی که آتالانتا رفته بود را پیموده و حالا با کسب یک پیروزی، البته به شرط تساوی دیگر بازی، می‌ تواند به مرحله بعد صعود کند. میلان پس از شروع ضعیف در لیگ قهرمانان اروپا، در دور برگشت مسابقات نتایج بهتری گرفت و امیدش برای صعود به یک هشتم نهایی را زنده نگه داشت. گل تعیین کننده جونیور مسیاس در واندا متروپولیتانو باعث شد روسونری شانس خوبی برای صعود به دور بعد داشته باشد.

میلان از زمان پیروزی چهار بر صفر مقابل آرسنال در سال 2012، تاکنون در شش رویارویی با رقبای انگلیسی پنج بار شکست خورده و یک تساوی به دست آورده است. 

لیورپول پنج بازی قبلیش در لیگ قهرمانان اروپا را برده است.

روسونری در نُه بازی خانگی اخیرش در لیگ قهرمانان اروپا فقط یک بار پیروز شده است. برد مقابل سلتیک در سال 2013 کسب کرد و پنج تساوی و سه باخت در دیگر مسابقات مورد نظر.

برای میلانی ها سیمون کیائر، داویده کالابریا، آنته ربیچ، رافائل لیائو، اولیویه ژیرو به دلیل مصدومیت دیدار امشب برابر لیورپول را از دست خواهند داد.

همچنین برای لیورپولی ها نیز آدریان، کرتیس جونز، هاروی الیوت و روبرتو فیرمینو به علت مصدومیت و جیمز میلنر به دلیل محرومیت در تقابل امشب با روسونری غایب خواهند بود.

کلوپ در نشست مطبوعاتی قبل از دیدار امشب با میلان، از بازی کردن برخی از بازیکنان ذخیره و نیمکت نشین تیم خود خبر داد.

ترکیب احتمالی میلان برای مصاف امشب مقابل لک لک ها (در سیستم 1-3-2-4):

ماینان، کالولو، توموری، رومانیولی، تئو هرناندز، تونالی، کسیه، ساله ماکرز، براهیم دیاز، کرونیچ، ابراهیموویچ

ترکیب احتمالی لیورپول برای مصاف امشب مقابل روسونری (در سیستم 3-3-4):

آلیسون، الکساندر آرنولد، کوناته، فن دایک، سیمیکاس، مورتون، فابینیو، اوکسلید چمبرلین، صلاح، اوریگی، مینامینو

9404