رونمایی از جدیدترین باشگاه پولدار لیگ انگلیس

رونمایی از جدیدترین باشگاه پولدار لیگ انگلیس

پایگاه خبری فوتبالی - شرکت 49ers Enterprises که سهام باشگاه سن فرانسیسکو در لیگ فوتبال آمریکایی را در اختیار دارد، در سال 2018 ده درصد از سهام باشگاه لیدز یونایتد را از آندریا راریتزیانی، سهامدار اصلی باشگاه خرید.

به گزارش فوتبالی، شرکت 49ers Enterprises در سالهای اخیر به تدریج سهام بیشتری از لیدر زا خریده است و در حال حاضر 44 درصد از سهام این باشگاه را در اختیار دارد. در ژانویه درصد سهام آنها به 37 درصد رسیده بود که این درصد در حال حاضر رشد کرده است و به نظر می رسد که به زودی سهام آنها به صد در صد خواهد رسید. نشریه اتلتیک گزارش داده است که مبلغ پیشنهاد نهایی به بیش از 400 میلیون پوند خواهد رسید. 

آندریا رادریتزانی در سال 2017 برای خرید باشگاه لیدز یونایتد 45 میلیون یورو پرداخت. از آن به بعد ارزش باشگاه لیدز به شکل قابل توجهی رشد پیدا کرد که این اتفاق به خصوص پس از صعود آنها به لیگ انگلیس رخ داد. البته شرکت 49ers Enterprises با این قرارداد مالکیت باشگاه الاندرود و شهرک ورزشی این باشگاه را هم در اختیار خواهد گرفت. رادریزتزیانی در سال 2018 برای خرید استادیوم و زمین تمرین مبلغ 20 میلیون پوند را از طریق شرکت سنگاپوری زیر نظر خودش یعنی گرینفیلد پرداخته بود.

انتقال سهام باشگاه لیدز به 49ers Enterprises تا سال 2024 رخ خواهد داد و بدین ترتیب لیدز نیز به یکی از باشگاه های متمول جدید در لیگ انگلیس تبدیل خواهد شد.

4125