گزارش روز؛ بررسی همه گزینه‌های جانشینی احتمالی آنیلی در یوونتوس

گزارش روز؛ بررسی همه گزینه‌های جانشینی احتمالی آنیلی در یوونتوس

پایگاه خبری فوتبالی - صورت حساب های مالی نادرست سه مدیر یوونتوس که در حوزه مالی این باشگاه نیز فعالیت داشته اند، تحت بررسی قرار گرفته که ممکن است این موضوع در نهایت به خروج آنیلی از باشگاه تورینی منجر شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های ایتالیایی، سود سرمایه ها در کنار فعالیت بازار نقل و انتقالات یوونتوس که در سه سال اخیر باعث شده تا دادستان شهر تورین فرضیه هایی را در نظر گرفته و سه مدیر یوونتوس یعنی آندره آ آنیلی، پاول ندود و فابیو پاراتیچی را برای تحقیق و بررسی، راهی دادگاهی که توسط سه دادستان به آن پرداخته خواهد شد، کند. اما اگر بخواهیم کمی عمیق تر به این مسئله نگاه کنیم، می توانیم به مسئله ای مهم و قابل توجه در فصل گذشته و حضور اندره آ آنیلی، مدیر بیانکونری در داستان جدیدی که باشگاه های بزرگ برای فوتبال آینده در نظر گرفته بودند یعنی سوپرلیگ برگردیم؛ مسئله ای که برای مدتی فوتبال را تحت تأثیر قرار داد؛ هر چند بی نتیجه ماند اما مختومه نماند و سران سه باشگاه بزرگ اروپایی از جمله یوونتوس همچنان تأکید به حضور در آن پروژه دارند. اما همین اعلام و قرار گرفتن در میان رؤسای سوپرلیگ برای مدیریت یوونتوس و مجموعه این باشگاه مشکلاتی را به وجود آورد که می تواند آینده مدیریتی او را نیز تحت تأثیر این مشکلات قرار دهد. موضوعی که پیش از آغاز فصل جاری رقابت های سری آ نیز به خوبی حس شد.

احتمال کنار گذاشتن آندره آ آنیلی از پست مدیریتی یوونتوس توسط جان الکان، سهامدار اصلی باشگاه، با تغییر در بخش دیگری همراه شد و الکان تصمیم گرفت آندره آ را در سمت خود حفظ کند اما برای کنترل امور بیشتر باشگاه و تصمیمات احتمالی اندره آ، از چند مدیر نزدیک به خود خواست تا در پست های مدیریتی جدید راهی یوونتوس شوند. اما حالا با پرونده جدیدی که شرایط یوونتوس را کاملا تحت تأثیر قرار داده، شایعات زیادی مطرح می شود که الکان به دنبال جانشینی است که بتواند مشکلات به وجود آمده را تا حدی حل کند.

در این میان، نام چند شخص برای جانشینی احتمالی مطرح شده؛ هر چند که هنوز هیچ نشانی از تغییر احتمالی و یا جا به جایی قریب الوقوع وجود ندارد اما مطمئنا خانواده الکان و آنیلی به خوبی از سختی های پیش روی باشگاه آگاهند، مشکلات و دردسرهایی که مشابه آن را پیش از این با عنوان کالچوپولی تجربه کردند و بی شک تمایلی به تکرار آن ندارند.

در این بخش به نام چهره هایی که برای پست مدیریت آینده یوونتوس در نظر گرفته شده، اشاره می کنیم و ضمن تاکید به اشاره ای که داشتیم، باید بگویم اگر در پرونده جدید بررسی حساب های مالی و سود سرمایه های باشگاه یوونتوس، نام پاول ندود در آن دیده نمی شود، بی شک یکی از گزینه های جانشینی او بود؛ کسی که دست راست آندره آ آنیلی است.

الساندرو دل پیرو:

پرچم دار و اسطوره بیانکونری، کسی که برای همیشه در تاریخ یوونتوس جاودانه شده و برای بسیاری از تیفوسی های بیانکونری او تنها مدیر دوست داشتنی بعد از بونیپرتی برای یوونتوس خواهد بود. شماره ده فراموش نشدنی ای که از زمان خداحافظی اش تا به امروز بسیاری منتظر دیدن او در پست مدیریت یوونتوس هستند، این بار نخستین نامی است که برای آینده یوونتوس از او نام می برند. اما باید توجه کرد که مدیریت بیانکونری تنها با سابقه درخشان حضور در ترکیب یوونتوس امکان پذیر نیست و باید منتظر ماند تا روابط خانوادگی آنیلی در آن نقش ایفا کند.

اولینا کریستیلین:

دوست و همکار بسیار نزدیک وکیل آنیلی، عضو اضافه شده یوفا در مجموعه فیفا.

الساندرو نازی:

پسر عمه الکان، مدیر ایکو و عضور هیئت مدیره لگو، نایت رئیس اکسور و نامزد آلنا سردووا که پیش از این نیز در پرونده سوپرلیگ نامش برای جاشینی آندره آ مطرح شد، از شانس بسیار زیادی برای این پست برخوردار است؛ با این تفاوت که شخص او تمایل و علاقه زیادی به حضور و کسب مسئولیت در این زمینه را ندارد.

مارچلو لیپی:

نامی آشنا در دنیای فوتبال و جامعه بیانکونری. مربی سابق یوونتوس که بارها تیمش را قهرمان کرده و همراه یوونتوس و ایتالیا همواره موفقیت های قابل توجهی را کسب کرده است. کسی که شخصیت مدیریتی نیز دارد و می تواند یوونتوس را به خوبی رهبری کند.

جوزپه ماروتا:

مدیری موفق در یوونتوس که توانست با خریدهای خود باشگاه را به اوج بازگرداند اما سر از اینتر در آورد. با این حال، او یکی از موفق ترین مدیران در فوتبال ایتالیا بوده است.

جووانی کارنوالی:

مدیرعامل و مسئولی مهم در باشگاه ساسولو که هنوز به طور کامل دلیلی برای نام بردن از این شخص در این لیست مطرح نشده است.

ایگلی تاره:

مدیر ورزشی باشگاه لاتزیو، نام او نیز در لیست دیده می شود و دلیلی برای حضورش عنوان نشده است.

و البته نام دو ستاره سابق بیانکونری که برای یوونتوسی ها بسیار دوست داشتنی و محبوبند اما حضورشان به عنوان مدیر یوونتوس در حالی که گزینه های مهم تری نسبت به آن ها وجود دارد، کمی بعید به نظر می رسد.

دیوید ترزگه:

ترزگل بیانکونری ها، مهاجم گلزنی که سال ها بعد از پایان دوران بازیش نیز در کنار آکادمی یوونتوس فعالیت کرد اما به تازگی از این پست کنار کشیده و حالا به دنبال دنیای تازه ای برای خودش است؛ هر چند که مدیریت به او نیز می آید اما او از تمایلش برای حضور در دنیای مربیگری گفته، با این حال نام او را در این لیست می بینیم.

کلودیو مارکیزیو:

محبوب تیفوسی های یوونتوس، شخصیتی مجذوب کننده و خاص که در آن توان و قدرت مدیریت نیز وجود دارد. به تازگی کار خود را با تلویزیون شروع کرده، اما ویژگی های مدیریت در او همیشه بوده و به نظر می رسد می تواند در آینده نقشی در یوونتوس داشته باشد اما نه به این زودی به عنوان جانشین آندره آ آنیلی به ویژه زمانی که نام بزرگان دیگری در این بخش مطرح شده است.

این ها گوشه ای از مسائل پیش آمده و شایعات و احتمالی است که پیش روی بیانکونری وجود دارد اما می دانیم که جان الکان تاکید داشته تمام تلاش خود را برای تبرئه و از بین بردن مشکلات پیش آمده برای سران باشگاه خواهد کرد و همچنان با همین ترکیب مدیریتی برای پروژه آینده بانوی پیر که بازگشت و تولد دوباره یوونتوس است، ادامه خواهد داد. تولدی که مطمئنا برای آن برنامه ریزی شده و نیاز به زمان دارد.

9404