ضروری‌ترین انتقال‌های فوتبال ایران

ضروری‌ترین انتقال‌های فوتبال ایران

پایگاه خبری فوتبالی- در این مطلب شرایط چند لژیونر را بررسی می‌کنیم که به نظر می‌رسد بیش از دیگران نیاز به جابه‌جایی و تغییر موقعیت بازی دارند.

به گزارش فوتبالی، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «فوتبال ایران در این سال‌ها لژیونرهای زیادی در کشورهای گوناگون داشته است. در این میان جای بعضی از آنها خوب است و شرایط روبه‌رشد و مثبتی دارند اما بعضی از این بازیکنان هم با توجه به استعداد و توانایی‌هایشان جایی که باید باشند نیستند. در این مطلب شرایط چند لژیونر را بررسی می‌کنیم که به نظر می‌رسد بیش از دیگران نیاز به جابه‌جایی و تغییر موقعیت بازی دارند.
سعید عزت‌اللهی: بی‌تردید سرلیست این فهرست خود او است. هافبک دفاعی خوش قدوبالای تیم ملی به شکلی عجیب خودش را در تیم قعرنشین لیگ دانمارک گرفتار کرده است. سعید که جزو مهره‌های فیکس و مورد علاقه دراگان اسکوچیچ به شمار می‌رود، فعلا در عضویت تیم وایله بلدکوب است؛ باشگاهی که کوین یامگا با اصرار خودش را از آن جدا کرد تا در ایران برای استقلال توپ بزند! در این شرایط شما فکر می‌کنید وایله چه کمکی می‌تواند به فوتبال سعید بکند؟ تا به حال بارها شایعه بازگشت عزت‌اللهی به لیگ برتر ایران سر زبان‌ها افتاده است اما او هر بار طوری این خبر را تکذیب کرده که انگار دارد در بایرن‌مونیخ توپ می‌زند. مسلما دو-سوم تیم‌های لیگ ما شرایط بهتری نسبت به وایله دارند. این تیم در حال حاضر با ۹ امتیاز از ۱۷ بازی در قعر جدول رده‌بندی لیگ دانمارک قرار دارد و تفاضل گلش هم منفی ۲۵ است. حالا ایران هم نه، اما سعید لااقل باید به یک تیم متوسط در یک لیگ خوب اروپایی نقل مکان کند.

علی علیپور: به نظر می‌رسد خود علی علیپور هم کم‌کم متوجه شده که جدایی او از پرسپولیس تصمیم درستی نبود. این بازیکن موقعیت بسیار خوبی در جمع سرخپوشان داشت و حتی عنوان آقای گلی لیگ برتر را هم به‌ دست آورده بود. با این حال به تصور این که ممکن است با حضور در اروپا شرایط بهتری پیدا کند و به تیم ملی برسد، راهی ماریتیمو در لیگ پرتغال شد. آنها فصل گذشته به زحمت در لیگ برتر ماندند و امسال هم با حضور در رده پانزدهم همچنان خطر سقوط را حس می‌کنند. علیپور فصل گذشته در ۲۶ بازی دو گل برای این تیم زد و امسال هم در ۱۲ بازی موفق به زدن سه گل شده است. با این حال روند حرکتی او خیلی مثبت نیست و این اواخر زیاد پیش آمده که مسابقات ماریتیمو را از روی نیمکت شروع کرده باشد. علیپور به‌تازگی در مصاحبه‌های پرشماری که انجام می‌دهد، به‌ طور غیرمستقیم برای بازگشت به پرسپولیس ابراز علاقه می‌کند. او اینجا که بود یکی، دو بار به اردوی تیم ملی دعوت شد اما در پرتغال از همین مقدار هم خبری نشد!

کاوه رضایی: حتی شاید علاقه‌مندان به فوتبال این بازیکن هم الان ندانند که او در عضویت چه تیمی است. ما اما به شما می‌گوییم! مهاجم سابق استقلال در حال حاضر در باشگاه «لوون» در لیگ بلژیک توپ می‌زند؛ تیمی که در رده سیزدهم لیگ این کشور قرار گرفته است. کاوه رضایی حتی در همین تیم هم جایگاه ثابت و تضمین‌شده ندارد. او در این فصل هفت بار برای لوون به میدان رفته و هیچ گلی نزده است. رضایی حتی در مسابقه حذفی اخیر این تیم هم بیشتر از یک نیمه فرصت حضور در میدان را پیدا نکرد. این شرایط عجیب در حالی برای کاوه پیش آمده که او در لیگ شانزدهم یکی از موثرترین مهره‌های استقلال بود و عملکرد بسیار خوبی در لیگ برتر ارائه داد. رضایی در این سال‌ها کارنامه پرفراز و فرودی در لیگ بلژیک داشته، اما جایی که او الان ایستاده، قطعا نسبت به استقلال یا پرسپولیس بهتر نیست. حقیقت آن است که رضایی نه در اروپا جایگاه درخوری برای خودش پیدا کرد و نه در تیم ملی به موقعیت مناسبی رسید. برای او هم یک ترانسفر هوشمندانه می‌تواند بسیار ضروری باشد.

اللهیار صیادمنش: بر خلاف سایر بازیکنان این فهرست که شاید در حال حاضر موقعیت فنی خوبی ندارند، ‌اللهیار صیادمنش در زوریا لوهانسک عملکرد بسیار خوبی داشته و آن قدر جلب‌ توجه کرده که بعد از مشکل پیش‌آمده برای مهدی طارمی به جای این بازیکن به تیم ملی دعوت شد. او امسال در لیگ اوکراین ۱۵ بازی انجام داده و شش گل به ثمر رسانده است. صیادمنش ۲۰ ساله در عضویت باشگاه فنرباغچه است و به زوریا در لیگ اوکراین قرض داده شده است. او هرگز در تیم ترکیه‌ای جایگاه در خوری پیدا نکرد اما حالا ارزش‌های واقعی‌اش را نشان می‌دهد. هنوز تکلیف قطعی صیادمنش روشن نیست. شاید تیم اوکراینی بند خرید قطعی و دائمی او را فعال کند و شاید هم این بازیکن به ناچار به فنرباغچه برگردد. در هر صورت به‌ طور مشخص سطح توانایی‌های صیادمنش بالاتر از تیمی همچون زوریا لوهانسک است. او اگر در این سن و سال به یکی از لیگ‌های معتبر اروپایی منتقل شود، احتمالا آینده درخشانی خواهد داشت. هرچند در این مورد فقط خود صیادمنش تصمیم‌گیرنده نیست و باشگاه فنرباغچه باید نظر بدهد.»

6641