نوری: فدراسیون فوتبال باید با داور دربی و افشاریان برخورد کند/ داوری‌ها استقلال را بیچاره کرده است

نوری: فدراسیون فوتبال باید با داور دربی و افشاریان برخورد کند/ داوری‌ها استقلال را بیچاره کرده است

پایگاه خبری فوتبالی - پیشکسوت باشگاه استقلال به انتقاد از داور دیدار این تیم مقابل پرسپولیس پرداخت و تأکید کرد، فدراسیون فوتبال باید با این داور و رئیس کمیته داوران برخورد کند.

به گزارش فوتبالی، محمد نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره تساوی بدون گل تیم‌های استقلال و پرسپولیس در هفته هشتم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: استقلال شروع خوبی در دربی داشت و می‌توانست راحت پرسپولیس را شکست دهد، ولی روند بازی به سمت دیگری پیش رفت. پرسپولیس در نیمه نخست صلابت نداشت و استقلال این فرصت را داشت که گل بزند، اما نزد. بازی در نیمه دوم پایاپای بود. یک صحنه صد درصد پنالتی هم در دقیقه 87 در محوطه جریمه پرسپولیس رخ داد و کارشناسان اعتقاد به پنالتی داشتند، ولی نظر داور چیز دیگری بود.
«اشتباهات داوری استقلال را بیچاره کرده است و هر هفته سرمان را می‌بُرند.»، وی با بیان این جمله افزود: در یک برنامه تلویزیونی با خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران بحثم شد. به او گفتم موعود بنیادی‌فرد اشتباهات زیادی داشته است و انتخاب خوبی برای دربی نیست، ولی افشاریان اعتقاد داشت که نباید داور را تحت فشار بگذاریم تا مبادا تمرکزش به هم بریزد. امروز باید افشاریان جواب بدهد که چرا داور سه امتیاز را از استقلال گرفت.

پیشکسوت استقلال در مورد اینکه به نظر می‌رسد فرهاد مجیدی تمرکز ندارد، گفت: اگر من هم جای مجیدی بودم و داوری‌ها بد بود، تمرکزم را از دست می‌دادم. داور شانس آورد که تماشاگران در ورزشگاه حضور نداشتند، وگرنه اتفاقات بدی می‌افتاد و جو بازی خراب می‌شد. وقت‌های اضافه نیمه دوم باید حداقل شش هفت دقیقه گرفته می‌شد که تنها سه دقیقه محاسبه شد! به اعتقاد من، داوری‌ها علیه استقلال بوده است، مخصوصاً در دربی که مشکل دار بود. از کمیته داوران و افشاریان یک سؤال دارم، چه کسی باید داور را بازخواست کند؟ فدراسیون فوتبال باید داور و کسی که او را انتخاب کرده است، محروم کند. از وزیر ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و ... می‌خواهم به داوری‌های دیدارهای استقلال ورود کنند. فدراسیون نباید فقط مربی و بازیکن را محروم کند. یک بار هم با داوران برخورد کند. فدراسیون باید با داور دربی و افشاریان برخورد کند. با این شرایط، باز هم شاهد اشتباهات داوری در بازی‌های بعدی خواهیم بود.

نوری در پایان گفت: دربی بار فنی بالایی نداشت و دو تیم با احتیاط بازی می‌کردند. ارسلان مطهری می‌توانست زودتر به میدان بیاید. مطهری در بازی‌های بزرگ تأثیرگذار بوده و گلزنی کرده است. حضور دو سه دقیقه‌ای ارسلان فایده‌ای نداشت و نمی‌توانست کاری کند. استقلال چند هفته است روی دور تساوی افتاده است که خوب نیست و باید زودتر از این شرایط  خارج شود. هر چند اعتقاد دارم استقلال باید برنده دربی می‌شد و راحت سه امتیاز مُفت را با نگرفتن پنالتی از دست داد.

1470