اقبالی: در این دربی یک موقعیت هم ندیدیم/ استقلال بازیکن طراح ندارد

اقبالی: در این دربی یک موقعیت هم ندیدیم/ استقلال بازیکن طراح ندارد

پایگاه خبری فوتبالی - پیشکسوت استقلال گفت:‌ مثل همیشه بازی سرد و بی‌روحی را دیدیم و خشونت و درگیری در آن زیاد بود.

به گزارش فوتبالی، مسعود اقبالی در گفت‌وگو خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص دیدار پرسپولیس و استقلال اظهار داشت: مثل همیشه بازی سرد و بی‌روحی را دیدیم و خشونت و درگیری در آن زیاد بود. این بازی بدون برنامه و فقط حساسیت بیش از حد داشت. وقتی که یک شوت به سمت دروازه نمی‌زنید از این فوتبال چه تعریفی می‌شود کرد. 

وی افزود: بازیکنان فوتبال ما از نظر تاکتیکی تربیت نشده‌اند و در دفاع و حمله مشکل دارند. وقتی بازیکنان در حمله به دروازه حریف نزدیک می‌شوند هیچ برنامه‌ای برای حمله ندارند و این فوتبال، فوتبال پینگ‌پنگی است. همه دربی‌‌ها حساس هستند اما ما در این بازی حتی یک موقعیت هم ندیده‌ایم.

اقبالی تصریح کرد: این دیدار نزدیک 27 یا 28 خطا داشت. تیم استقلال نیازمند بازیکنی است که از موقعیت‌های خود بهترین استفاده را کند و ما در این تیم بازیکن طراح نمی‌بینیم و در پاس دادن بدترین راه‌حل را انتخاب می‌کنند. وقتی که نمی‌توان با تاکتیک به سمت دروازه حریف بریم مجبور می‌شویم خطای بیش از حد را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بازیکنی که میلیاردی پول می‌گیرد ولی دفاع فردی را نمی‌داند بازیکن تأثیرگذاری نخواهد بود. بازیکن باید باید بداند که برتری عددی چیست. استقلال باید در حمله و دفاع برتری عددی داشته باشد و به گونه‌ای نباشد که به محض صاحب توپ شدن بدون برنامه عمل کند. کجای دنیا این همه خطا رخ می‌دهد و این نشان‌دهنده این است که بازیکنان ما اعتماد به نفس ندارند. 

اقبالی در خصوص مهاجمان خارجی استقلال گفت: یک مهاجم که نمی‌داند کجا بایستد و در کدام موقعیت قرار بگیرد بازیکن تأثیرگذاری نخواهد بود و فرد پاس دهنده باید بداند که کجا پاس بدهد. من بازی‌های یامگا در انگلیس را دیده‌ام، او عملکرد خوبی داشته است اما نمی‌دانم چرا در لیگ ما دچار افت شده  است.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال عنوان کرد: اعتقاد دارم که در بازی‌های بعد فوتبال خوبی را ببینیم. من بازی سپاهان را دیدم و همین تیم اگر در دربی باشد به مشکل می‌خورد. تیم ها برای ورود به دربی باید در بُعد روانشناختی آماده باشند.

1470