پیش‌بازی دورتموند - بایرن‌مونیخ؛ نتیجه درکلاسیکر در گروی نتیجه نبرد هالند و لواندوفسکی

پیش‌بازی دورتموند - بایرن‌مونیخ؛ نتیجه درکلاسیکر در گروی نتیجه نبرد هالند و لواندوفسکی

پایگاه خبری فوتبالی - بدون شک مهم‌ ترین و هیجان انگیزترین بازی هفته چهاردهم و حتی کل فصل فوتبالی در لیگ آلمان را دورتموند و بایرن مونیخ در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک وستفالن برگزار می‌ کنند.

به گزارش فوتبالی، هیجان در فوتبال باشگاهی ژرمن ها امشب در نقطه اوج خود قرار دارد چرا که در چهارچوب رقابت های هفته‌ی چهاردهم لیگ دسته یک فوتبال آلمان یا همان بوندسلیگا 1، امشب شنبه سیزدهم آذر ماه سال 1400 مصادف با چهارم دسامبر سال 2021 میلادی و از ساعت 21:00 به وقت تهران، شاگردان مارکو روزه در تیم بروسیا دورتموند در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک در وستفالن شهر دورتموند و با قضاوت فلیکس تسوایر، داور سرشناس آلمانی به مصاف شاگردان یولیان ناگلزمان در تیم بایرن مونیخ خواهند رفت. این یکی از مهم‌ ترین مصاف‌ های اخیر این دو تیم است؛ جایی که تیم یولیان ناگلزمان با کسب ۳۱ امتیاز صدر جدول رده بندی بوندسلیگا را در اختیار دارد و زنبورهای مارکو روزه هم با کسب ۳۰ امتیاز بیخ گوش باواریایی ها قرار دارند. نوسان‌ های بایرن مونیخ و دورتموند در این فصل از رقابت های بوندسلیگا کم نبوده ولی فعلاً هر دو پا به پای هم پیش می‌ روند.

برتری زردها در دیدار امشب، آن ها را پس از مدت‌ ها صدرنشین جدول رده بندی مسابقات می‌ کند و پیروزی بایرنی ها هم اختلاف دو تیم را به چهار امتیاز افزایش می‌ دهد. تیم روزه به پیروزی نیاز دارد، مخصوصاً بعد از افتضاحی که در لیگ قهرمانان اروپا به بار نشست و آن ها از مرحله گروهی مسابقات حذف شدند. هر چند این را هم باید در نظر داشت که تیم وستفالنی، در پنج دیدار اخیر خود در لیگ، موفق به شکست حریف مقتدر خود نشده است.

بروسیا دورتموند در یازده بازی خانگی پیشین خود برنده بوده است. زنبورها در این یازده بازی حداقل دو گل را وارد دروازه حریفانش کرده است. دورتموندی ها با متوسط 2.5 گل در هر بازی، دومین خط حمله بوندسلیگا هستند.

در طرف مقابل اما بایرن مونیخ در شش بازی پیشین خود مقابل بروسیا دورتموند برنده بوده است.

باواریایی ها با متوسط 3.2 گل در هر بازی، بهترین خط حمله بوندسلیگا را در اختیار دارند.

در آخرین رویارویی دو تیم که در تک مسابقه‌ی سوپرجام فوتبال آلمان در آستانه‌ی برگزاری فصل جدید رقابت ها انجام شد، مونیخی ها با حساب سه بر یک پیروز شدند. آمار چهار تقابل پیش از برگزاری این سوپرجام نیز بدجوری به نفع باواریایی ها دیده می شود؛ جایی که آن ها هر چهار دیدار خود برابر زردپوشان وستفالنی را با نتایج چهار بر دو، سه بر دو، سه بر دو و همچنین یک بر صفر فتح کرده اند.

در ۱۲۹ رویارویی گذشته این دو تیم مطرح در فوتبال ژرمن ها، بایرنی‌ ها ۶۵ بار برده و ۳۴ بار باخته‌ اند؛ ۲۶۲ گل برای مونیخی ها و ۱۷۳ گل هم سهم زنبورها بوده است. توماس مولر هم با ۳۸ بار حضور در درکلاسیکر، باسابقه ترین بازیکن این دربی محسوب می‌ شود.

در میان برترین گلزنان فصل 2022-2021 تاکنون دو بازیکن از این دو تیم حضور دارند که البته هالند برخی بازی‌ ها را به‌ دلیل آسیب‌ دیدگی از دست داده است.

روحیه بایرنی‌ ها به‌ خاطر تعلق نگرفتن جایزه‌ی توپ طلا به روبرت لواندوفسکی، چندان خوب نیست و از طرف دیگر، هنوز مشکلات مربوط به کرونا هم وجود دارند و حضور یاشوا کیمیش و یکی دو بازیکن دیگر در قرنطینه. خوبی شرایط جدید برای باواریایی ها این است که آن ها در حضور تماشاگران کمتری در ورزشگاه اختصاصی دورتموند به میدان می‌ روند.

فدراسیون فوتبال آلمان اعلام کرده که با توجه به گسترش سویه جدید ویروس کرونا به نام اومیکرون و به‌ دلیل اعمال مجدد محدودیت‌ ها در این کشور، از این هفته مسابقات بوندسلیگا با تعداد تماشاگر محدود و تا سقف حداکثر پانزده هزار نفر برگزار خواهد شد. استادیوم های آلمان که در فصل جاری اکثراً با ظرفیت کامل میزبان هواداران بودند، اکنون باید ظرفیت خود را کاهش دهند تا خطر گسترش مجدد این ویروس به حداقل برسد. به این ترتیب، دیدار حساس امشب بین دورتموند و بایرن مونیخ در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک نیز با تعداد تماشاگران محدود برگزار خواهد شد.

ارلینگ هالند پس از مدت‌ ها که به‌ دلیل مصدومیت غایب بود، به فوتبال برگشته و هفته گذشته توانست در حضوری کوتاه‌ مدت، بازگشت خود را با زدن گل جشن بگیرد. او می‌ تواند در بازی امشب حداقل شصت دقیقه بازی کند. مانوئل آکانجی به دلایل نامشخص در تمرین غایب بود اما جود بلینگهام به تمرینات دورتموند برگشته است. گورتسکا در ناحیه لگن احساس درد می‌ کند و احتمالاً به این بازی نمی‌ رسد.

بونا سار، استانسیچ، مارسل سابیتزر، کویزانس، تانگوی کواسی، سرژ گنبری به علت مصدومیت و چوپوموتینگ و کیمیش به دلیل ابتلا به کرونا، غایبان قطعی بایرن مونیخ در دیدار امشب برابر دورتموند هستند. لئون گورتسکا هم به علت آسیب دیدگی، احتمالاً این بازی را از دست خواهد داد.

اما در سمت دیگر ماجرا و برای دورتموند رینا، موکوکو، موری و اشملتزر همگی به دلیل مصدومیت و تورگان هازارد به خاطر ابتلا به کرونا، در بازی امشب برابر مونیخی ها حضور نخواهند داشت.

ترکیب احتمالی بایرن مونیخ برای مصاف امشب با زنبورها (در سیستم 1-3-2-4):

مانوئل نویر، نیکلاس زوله، دایو اوپامکانو، لوکاس هرناندز، آلفونسو دیویس، کورنتین تولیسو، جمال موسیالا، کینگزلی کومان، توماس مولر، لروی سانه، روبرت لواندوفسکی

ترکیب احتمالی دورتموند برای مصاف امشب با مونیخی ها (در سیستم 2-3-1-4):

کوبل، مونیه، متس هوملس، آکانجی، رافائل گوئریرو، داهود، برانت، امره جان، مارکو رویس، ارلینگ هالند، مالن

9404