جای خالی ستارگان کشتی ایران در جام الروسا روسیه

جای خالی ستارگان کشتی ایران در جام الروسا روسیه

پایگاه خبری فوتبالی- پیکارهای کشتی جایزه بزرگ روسیه در حالی شب گذشته در مسکو پایتخت این کشور برگزار شد که ۱۲ نفر از ستارگان دنیای کشتی در ۶ وزن کشتی آزاد و فرنگی به مصاف هم رفتند. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، در این پیکارها که «نناد لالوویج» رییس اتحادیه جهانی کشتی نیز حضور داشت در هر وزن یک کشتی‌گیر روس با یک کشتی‌گیر خارجی مبارزه کرد و در پایان جوایزی نیز به نفرات برتر اهدا شد.

البته پیش از آغاز مسابقات، مراسم مفصلی همچون مسابقات رشته‌های رزمی ترکیبی برای معرفی نفرات هر وزن در نظر گرفته شده بود.

در این پیکارها «عبدالرشید سعدالله‌یف» دارنده ۲ طلای المپیک و ۵ طلای قهرمانی جهان با نتیجه ۵ بر یک «ماگومدگاجی نوروف» از مقدونیه را شکست داد. «زائوربک سیداکوف» دارنده مدال طلای دسته ۷۴ کیلوگرم المپیک توکیو که البته در پیکارهای جهانی ۲۰۲۱ نروژ غیبت داشت در تکرار مبارزه فینال توکیو یکبار دیگر مقابل «ماگومد حبیب کادیماگومدوف» را (۶ بر یک) به برتری رسید.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم «سرگئی کوزیروف» نیز مقابل «لخاگواگرل مونختور» دارنده مدال برنز جهان از مغولستان به برتری رسید.

در کشتی فرنگی و در وزن ۶۰ کیلوگرم «سرگئی املین» دارنده برنز المپیک توکیو و طلا و برنز جهان که چندی پیش نیز در پیکارهای نظامیان جهان در تهران به مدال طلا رسید مقابل «ویکتور چیوبانو» دارنده مدال طلای جهان در سال ۲۰۲۱ از مولداوی با نتیجه ۵ بر ۲ به پیروزی رسید.

در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز «رومن ولاسوف» دارنده ۲ طلای المپیک و ۳ طلای قهرمانی جهان از روسیه «ویکتور نمس» دارنده طلا و برنز جهان از مجارستان را با حساب ۵ بر یک از پیش رو برداشت.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم «سرگئی سیمنوف» و «زورابی گدخاوری» هر دو از روسیه مقابل هم قرار گرفتند و سیمنوف فرنگی‌کار کهنه‌کار روسی با نتیجه ۲ بر یک حریف خود را مغلوب کرد.

این پیکارها در حالی برگزار شد که روس‌ها از برادران گرایی در وزن‌های ۶۷ و ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی و همچنین «امیرحسین زارع» در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد نیز دعوت کرده بودند.

6641