صعود چشمگیر بانوان تکواندوی ایران در رنکینگ المپیکی

صعود چشمگیر بانوان تکواندوی ایران در رنکینگ المپیکی

پایگاه خبری فوتبالی- رنکینگ المپیکی تکواندوکاران در ماه دسامبر اعلام شد که طی آن، زهرا شیدایی ۹۷ پله، کوثر اساسه ۶۳ رتبه و ملیکا میرحسینی ۶ پله صعود کردند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، سایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو رنکینگ المپیکی تکواندوکاران در ماه دسامبر را اعلام کرد که در این رنکینگ با محاسبه امتیازات اولین دوره مسابقات آزاد قهرمانی جهان تکواندو زنان ۲۰۲۱، دختران تکواندو کشورمان جایگاه خود را ارتقاء بخشیدند.

در رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی و در بخش مردان، آرمین هادی‌پور نماینده وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان در رده هشتم قرار دارد و حسین لطفی دیگر تکواندوکار ایران در این وزن در رده چهل و ششم جای گرفته است.

در وزن ۶۸- کیلوگرم؛ میرهاشم حسینی در رده ششم قرار گرفت. سروش احمدی جایگاه دوازدهم را به خود اختصاص داد و امیرمحمد بخشی نیز رده بیستم را به نام خود ثبت کرده است.

محمدعلی خسروی در وزن ۸۰- کیلوگرم در رده پنجاه و پنجم قرار دارد و علی اشکوریان رده پنجاه و هشتم را به خود اختصاص داده است. مهدی جلالی در رده شصت و سوم جای دارد و مهران برخورداری نیز رده شصت و چهارم این وزن را به نام خود ثبت کرده است.

سجاد مردانی تکواندوکار وزن ۸۰+ کیلوگرم، در رده ششم قرار دارد. سعید رجبی دیگر نماینده این وزن رده سی و سوم را در اختیار دارد. علیرضا نادعلیان در این وزن در رده شصت و سوم جای گرفت. 

اما در گروه زنان؛ مهلا مومن زاده در وزن ۴۹- کیلوگرم رده شصت و سوم را به نام خود ثبت کرده است. نگار اسماعیلی رده شصت و هفتم را به خود اختصاص داده است.

در وزن ۵۷- کیلوگرم، زهرا شیدایی که در مسابقات آزاد جهانی موفق به کسب مدال طلا (۴۰ امتیاز) شد با ۹۷ پله صعود توانست رده ۴۷ را به خود اختصاص دهد. ناهید کیانی دیگر نماینده کشورمان در این وزن با دو پله صعود در رده چهل و نهم جای گرفته است. 

در وزن ۶۷- کیلوگرم؛ ملیکا میرحسینی با کسب مدال برنز در رقابت های آزاد جهانی، ۶ صعود داشت و در رده ۲۹ قرار گرفت. کیمیا همتی رده پنجاه و هشتم را به نام خود ثبت کرده است. کوثر اساسه دیگر نماینده این وزن که مدال برنز مسابقات جهانی را بدست آورد با ۶۳ پله صعود رده هفتادوهفتم را به خود اختصاص داد.

در وزن ۶۷+ کیلوگرم؛ زهرا پوراسماعیل در رده شصت و سوم قرار گرفته است. اکرم خدابنده دیگر نماینده این وزن در رده هفتاد و ششم جای دارد.

6641