سرپرست سایپا: با VAR بازی‌ها 150 دقیقه‌ای می شوند/ در 3 دیدار سه پنالتی ما را نگرفتند

سرپرست سایپا: با VAR بازی‌ها 150 دقیقه‌ای می شوند/ در 3 دیدار سه پنالتی ما را نگرفتند

پایگاه خبری فوتبالی- سرپرست تیم فوتبال سایپا گفت: بعضی کارها باید در خون آدم باشد و اینطور نیست که با تزریق ماده‌ای یک نفر فوتبالیست یا داور شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، حسین خوش‌نظر در مورد شرایط تیم سایپا و اینکه آیا نتایج این تیم نگران کننده است، اظهار داشت: 13بازیکن مصدوم داریم و امیدواریم زودتر برگردند تا تیم شرایط بهتری پیدا کند. با بازیکنان پایه مقابل شهرداری آستارا قرار گرفتیم و بچه‌ها در آن آب و هوا و باد و باران خیلی زحمت کشیدند.

وی تصریح کرد: دیگر آن زمان که استقلال و پرسپولیس به حریفانشان سه گل می‌زدند و در زمین خودشان پاسکاری می‌کردند گذشت. الان بازیکنان باید در زمین بجنگند. مثل بازی ما مقابل شهرداری آستارا که سرکشته و ابروی شکافته داشتیم.بازیکنانمان با تمام وجود بازی کردند و با این بازی به آینده امیدوار شدیم. تیم روز به روز هماهنگ تر می‌شود. مطمئن باشید نتایج سایپا در آینده بهتر خواهد شد.

خوش نظر گفت: باید منصفانه نگاه کرد. 96درصد این تیم رفته و یک تیم جدید در عرض 19 روز ساخته شده، ما زمانی برای بدنسازی نداشتیم و با این وضع زمین‌ها هم الان تمام تیم دچار کشیدگی عضله و همسترینگ شده‌اند. اگر تیم‌های ما بازیکنانی مثل مسی، نیمار و ام‌باپه را داشتند و می‌باختند فکر می‌کنم همه افراد آن باشگاه را اعدام می‌کردیم! دیگر زمانیکه می‌گفتند خدابیامرز مارادونا را بگیرید تا همه را دریبل نکند، گذشت. فوتبال الان فیزیکی شده، توپ به شما برسد چندین بازیکن بر سر شما می‌ریزند تا توپ را بگیرند. مرحوم دهداری می گفت تفاوت فوتبالیست در زمین خاکی با بازیکن ملی پوش فقط 6ماه تمرین است.

سرپرست سایپا در مورد اعتراض این باشگاه به داوری بازی با شهرداری آستارا عنوان کرد: در تمام این سال ها چه شکایت کردیم و چه شکایت نکردیم اوضاع فرقی نکرد. خداراشکر که در استادیوم‌ها تماشاگر حضور ندارد. داورانی که با سروصدای نیمکت تیم‌ها تصمیمشان عوض می‌شود، اگر پای تماشاگر به استادیوم‌ها باز شود چه می‌کنند؟ فکر کنم اگر منع حضور تماشاگران برداشته شود تیم‌هایی مانند ما که تماشاگر ندارند باید به سرخودشان بزنند.

سرپرست سایپا گفت: در سه بازی با استقلال خوزستان، مس شهربابک و شهرداری آستارا برای ما سه پنالتی گرفته نشد. البته نمی‌گویم اگر این پنالتی‌ها را می‌گرفتند برنده می‌شدیم اما به هرحال عدالت باید رعایت شود. مقابل قشقایی باختیم اما یک داور جسور، جوان و بسیار مسلط این بازی را سوت زد و یک نفر هم اعتراض نکرد. من در این 8هفته چنین داوری ندیدم. ما صحنه‌های داوری را در اختیار باشگاه قرار می‌دهیم و شکایت رسمی توسط مدیران باشگاه به مسئولان مربوطه در فدراسیون ارائه می‌شود.

وی در مورد اینکه بسیاری حل این معضل را در ورود VAR می‌دانند در صورتیکه داوران ما هنوز از نبود سیستم ارتباط رادیویی رنج می‌برند، گفت: بعضی از کارها باید در خون آدم باشد. اینطور نیست که شما ماده‌ای را به کسی تزریق کنید و او فوتبالیست یا داور شود! مثلا عبدالعلی چنگیز یا ناصر محمدخانی گلزنی در خونشان بود و نیاز نبود به آن‌ها بگویید باید چکار کنند. شاید خیلی ها علاقه به این کار داشته باشند اما فاصله علاقه تا عاشق بودن خیلی زیاد است.

خوش نظر تصریح کرد: داور باید عاشق کارش باشد. نباید تحت تاثیر حرف‌ها و سروصدای تماشاگران، نیمکت‌ها، بازیکنان و... قرار بگیرد. او هم قاضی و نماینده خدا است. یک نفر در محکمه قضاوت می‌کند، داور فوتبال هم بین 22نفر قضاوت می‌کند و فردا روزی باید جواب خدا را بدهد. البته که VAR‌برای فوتبال ما واجب است اما با شرایط موجود هیچ اتفاقی نمی‌افتد. اگر VAR‌ بیاید، هر بازی به جای 90دقیقه، 150دقیقه می‌‌شود! چون به هر سوت اعتراض می‌شود و داور باید بازی را قطع کند و به بررسی صحنه در مانیتور بپردازد! ما باید فرهنگمان را عوض کنیم.

6641