قربانی: VAR بیاید، بسیاری از مربیان نمی‌توانند در ایران کار کنند/ برخی داوران در بدیهیات هم مشکل دارند

قربانی: VAR بیاید، بسیاری از مربیان نمی‌توانند در ایران کار کنند/ برخی داوران در بدیهیات هم مشکل دارند

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی رایکای بابل معتقد است اگر سیستم کمک داور ویدئویی در ایران اجرا شود، بسیاری از مربیان کشورمان نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، پیروز قربانی درباره شرایط تیم فوتبال رایکای بابل اظهار داشت: کارت بازی برخی بازیکنان تا هفته هفتم صادر نشده بود و هفته‌های ابتدایی را به شناخت تیم اختصاص دادیم. آنها از دیدار مقابل قشقایی به تیم ما اضافه شدند و دست ما بازتر می‌شود. رایکا 80 تا 90 درصد نسبت به فصل گذشته تغییر کرده است و عمده نفرات ما را بازیکنان زیر 23 سال تشکیل می‌دهند. تیم برای رسیدن به ثبات به زمان نیاز دارد.
شرایط لازم برای صعود رایکا فراهم نیست

وی در پاسخ به این پرسش که آیا صعود به لیگ برتر، هدف شاگردانش در فصل 01-1400 محسوب می‌شود یا خیر، تصریح کرد: خیر. از ابتدا می‌خواستیم تیمی بسازیم که حرفی برای گفتن داشته باشیم. شرایط لازم برای صعود در تیم ما فراهم نیست و تشخیص دادیم تیمی بسازیم که آن را نفرات بومی و جوان بسازیم.

مالکان رایکا تا جای ممکن کم نگذاشته‌اند

سرمربی رایکای بابل در مورد وضعیت مالی و امکاناتی این باشگاه خاطرنشان کرد: رایکا باشگاهی خصوصی است و دوستان از جیب خود هزینه می‌کنند. پرداخت مطالبات بازیکنان شاید دیر و زود داشته باشد، اما مالکان تا جای ممکن توانسته‌اند تعهدات خود را عملی کنند و کم نگذاشته‌اند. تیمداری خصوصی بسیار سخت است و امیدوارم با کسب نتایج خوب، پاسخگوی هواداران رایکا باشیم.

داوران در برخی دیدارها در بدیهیات هم مشکل دارند

قربانی راجع انتقادات نسبت به قضاوت داوران در لیگ دسته اول و نیز سر و صدای نیمکت تیم‌ها گفت: شخصیت داور و مدیریت او بر بازی بسیار تأثیرگذار است. زمانی که فغانی در ایران سوت می‌زنند، بازیکنان اعتراض چندانی به داور نمی‌کنند و می‌دانند فغانی چگونه برخورد می‌کند. امیدوارم سایر داوران ما نیز چنین روحیه‌ای داشته باشند. داوران در برخی بازی‌ها واقعاً ضعیف قضاوت می‌کنند و بعضی از آنها در بدیهیات هم مشکل دارند. سطح داوری ما باید خیلی بهتر باشد و اگر فرهنگ استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی را بسازیم، VAR می‌تواند خیلی به ما کمک کند.

VAR به کشور بیاید، بسیاری از مربیان نمی‌توانند در ایران کار کنند

وی در این باره که به نظر می‌رسد در صورت ورود کمک داور ویدئویی مربیان خواستار بازبینی هر صحنه‌ای می‌شوند، عنوان کرد: با ورود VAR، تفاوت مربیان با یکدیگر مشخص می‌شود و خیلی از آنها به راحتی نمی‌توانند در ایران کار کنند. برخی مربیان در زمان شکست،‌ به هیچ وجه ضعف خود را نمی‌پذیرند و به دنبال بهانه می‌گردند. یکی از این بهانه‌ها هم داور است. اگر VAR در فوتبال ایران اجرا شود، با اعتراض مربیان باید 100 بار اجرا شود و باید ابتدا فرهنگ استفاده از این سیستم را جا بیندازیم.

پرسپولیس روال خوب خود را پیدا کرده است

پیشکسوت استقلال در مورد شرایط این تیم در دربی 97 بیان کرد: دیدار استقلال مقابل نساجی را دیدم که چنگی به دل نمی‌زد. برابر صنعت نفت اما استقلال تغییر سیستم داد و در مالکیت توپ و ایجاد موقعیت عملکرد بسیار خوبی داشت. تیم در این مسابقه شایسته پیروزی بود که متأسفانه به آن نرسید. استقلال شرایط خوبی دارد و پرسپولیس هم روال خوب خود را پیدا کرده است. امیدوارم بازی خوبی از آب دربیاید و استقلال پیروز شود.

پیروزی در دربی، جایگاه مربی را مستحکم می‌کند

قربانی در ادامه اظهار داشت:‌ پیش از این، فرهنگی میان مربیان وجود داشت که در بازی قبل از دربی، به بازیکنان خود استراحت می‌دادند یا محتاط بازی می‌کردند. فدا کردن سه امتیاز برای دربی منطقی نیست و اگر این امتیازات این دیدار را از دست بدهید، تا پایان سال حسرت آن را می‌خورید. اگر مربیان استقلال و پرسپولیس تیم خود را قهرمان نکنند و دربی را ببرند، می‌توانند جایگاه خود را مستحکم کنند. قهرمانی با شکست در دربی اما باعث می‌شود برخورد همه با این مربیان متفاوت باشد.

6641