کنفرانس خبری رانگنیک؛ اهداف پروفسور آلمانی در منچستر

کنفرانس خبری رانگنیک؛ اهداف پروفسور آلمانی در منچستر

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی آلمانی و جدید شیاطین سرخ در نخستين کنفرانس مطبوعاتی بعد از پذیرش این سمت شرکت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایندیپندنت و سایر رسانه های انگلیسی، رالف رانگنیک، سرمربی جدید منچستر یونایتد که بعد از برکناری اوله گونر سولشر و نیز با پایان کار مایکل کریک تحت عنوان سرمربی موقت، حالا هدایت کامل شیاطین سرخ را دست گرفته است، در اولین نشست خبری دوران مسئولیت خود در اولدترافورد حاضر شد. مهم ترین صحبت‌ های رانگنیک ملقب که به 'پروفسور آلمانی' شهرت دارد را در ادامه می خوانید:

"اگر باشگاهی مانند منچستر یونایتد شما را برای چنین کاری فرا خواند، نمی توانید آن را رد کنید."

"من واقعا مشتاقانه منتظر روزها، هفته ها و ماه های آینده هستم."

"از این که آمدید، متشکرم. این اولین کنفرانس مطبوعاتی من است، اما ما بلافاصله بعد از آن، یک جلسه تمرین داریم و مسابقه بسیار نزدیک است."

"زمانی که چلسی با من تماس گرفت، آن ها فقط در مورد احتمال 4 ماه صحبت کردند و بعد از آن به ادامه فکر نکردند؛ در حالی که ما این جا در مورد 6 ماه و یک نقش مشاوره برای دو سال صحبت می کنیم."

"هدف اصلی من، ایجاد تعادل در این تیم است. ما دو گل خوردیم و برای بازگشت نیاز به زدن 3 گل داشتیم که تعداد گل های زیادی برای یک بازی است. هدف من، ایجاد تعادل در تیم است. اگر تیم را کنترل کنید، بازی را بیشتر کنترل کرده اید."

امکان انتصاب شما به عنوان سرمربی دائمی تیم؟ 

"مدیران منچستر یونایتد خیلی واضح گفته اند؛ من به مدت 6 ماه و نیم به عنوان سرمربی موقت منصوب شده ام و ممکن است به آن ها توصیه کنم یک سال دیگر با من کار کنند."

"ترکیب فعلی مطمئناً به اندازه کافی خوب است تا برای عناوین بزرگ رقابت کند. سه تیم برتر لیگ در شرایط با ثباتی هستند و مربیان خوبی دارند و اگر به نحوه کنترل آن ها در مسابقه نگاه کنیم، باید ما هم همان را انجام دهیم."

"دو روز پیش با کریک ملاقات کردم و یک ساعت با او صحبت کردم و سعی کردم او را متقاعد کنم که در باشگاه بماند.″

″پیروزی در بازی ها، در پایان مهم است، من یک فرد بسیار جاه طلب هستم، ما می خواهیم این فصل را تا جایی که ممکن است، موفق پیش ببریم؛ اما اکنون باید واقع بین باشیم. تفاوت بین ما و سه تیم برتر زیاد است؛ اما اجازه دهید ببینیم چه اتفاقی می افتد."

"من از اتفاقاتی که در باشگاه می گذرد، آگاه هستم. مسابقات تیم مقابل واتفورد، چلسی، لیورپول، منچستر سیتی را تماشا کردم."

"زمان صحبت در مورد بازیکنان جدید نیست؛ تیم فعلی مطمئنا بد نیست. بعد از کریسمس در مورد نقل و انتقالات صحبت خواهیم کرد اما طبق تجربه‌ی من، نقل و انتقالات در زمستان بسیار سخت است."

"من کریستیانو رونالدو را در نیمه دوم مقابل آرسنال در سن 36 سالگی دیدم، او شگفت انگیز بود، یک فرد بسیار حرفه ای، در مقایسه با افراد هم سن و سال او، هرگز بازیکنی با چنین آمادگی جسمانی ندیده بودم."

"باشگاه تداوم جذب بازیکنان خوب را نداشت. آن ها به دی ان ای باشگاه متعهد بودند. در نهایت، مدیریت و من ایده های یکسانی داریم. مهم این است که اگر تغییرات عمده ای در نحوه بازی ایجاد نکنیم، تیم مدیریت می شود."

"من روز یکشنبه با اوله صحبت کردم و او را فردی بسیار سخاوتمند دیدم؛ او بینش خود نسبت به تیم را به من ارائه داد.″

"با نگاهی به گذشته‌ی بست و چارلتون، هفته پیش در مورد معروف ترین بازیکنان نگاهی به گوگل انداختم. شما می توانید چهار تیم برتر در 50 یا 60 سال گذشته را انتخاب کنید. من همچنین از فاجعه ای که در این جا رخ داد، اطلاع دارم (مونیخ). میراث این باشگاه منحصر به فرد است. ما باید از این میراث پاسداری کنیم."

"پپ گواردیولا 3 سال در سیتی بوده، یورگن کلوپ 5 سال، فقط توماس توخل در ماه فوریه آمد، اما از نظر زمانی، آن ها کمی از ما جلوتر هستند. من از حضور بازیکنانی که این جا داریم، خوشحالم."

رانگنیک در مورد پاداش 10 میلیون پوندی گزارش شده برای جذب ارلینگ هالند هم گفت:

"این مزخرف است، چنین بندهایی در تماس با من و قراردادم وجود نداشته است.″

رانگنیک به سمت بیرون استادیوم و ازدحام هواداران نیز اشاره کرد و گفت:

"شما تعداد کمی باشگاه فوتبال در جهان با این حمایت هواداران پیدا خواهید کرد. این فوتبالِ به معنای خالصانه است."

"از کار کردن با کادر مربیگری فعلی خوشحالم و به تخصص آن ها نیاز دارم. سعی خواهم کرد دو یا سه نفر را پیدا کنم که در هفته های آینده به ما ملحق شوند، اما این کار راحتی نیست."

9404