مهدی: درباره حضور تماشاگران خیلی از دستگاه ها تصمیم گیرنده هستند

مهدی: درباره حضور تماشاگران خیلی از دستگاه ها تصمیم گیرنده هستند

پایگاه خبری فوتبالی- مسئول کمیته برگزاری مسابقات لیگ درباره انتقادات به زمان نامناسب دربی توضیحاتی داد.

به گزارش فوتبالی، سهیل مهدی مسئول برگزاری بازی های لیگ برتر با حضور در برنامه ورزش و مردم درباره عدم حضور تماشاگران در دربی 97، عنوان کرد: با وجود همه تلاش‌ها و به دلیل پاندومی کرونا نتوانستیم از حضور مردم استفاده کنیم اما برای روزهای بعدی تلاش خواهیم کرد این اتفاق رخ بدهد. در بحث ورود تماشاگران کمیسیون بهداشت وزارت کشور در این زمینه صاحب نظر است اما ستاد کرونا هم در این باره تصمیم گیرنده است. باید همه امکانات را داشته باشیم تا بتوانیم آن شرایط را انجام دهیم.

وی افزود: در بازی ایران و کره جنوبی این شرایط فراهم و حتی سکوها سهمیه بندی شد. ضمن احترام به سایر ورزشگاه های ایران باید بگویم ورزشگاه آزادی شرایط کامل تری دارد. 2 بازی را با حضور تماشاگران انجام دادیم تا مشکلات مشخص شود. برای سایر لیگ ها هم باید برنامه ریزی کنیم اما شرایط مشابه ورزشگاه آزادی نیست. باید این اطمینان اجتماعی به مردم منتقل شود.

مسئول کمیته برگزاری مسابقات لیگ فوتبال درباره اینکه چرا برای استقلال و پرسپولیس بازی با تماشاگر برگزار کردید اما برای سایر بازی ها نشد، افزود: قرار بود 2 بازی پایلوت باشد و سپس برای سایر تیم ها هم باشد. هواداران تبریز، اصفهانی و ... حتی در لیگ هم تیم های دیگر متقاضی ورود تماشاگر هستند.

مهدی ادامه داد: درباره ورود تماشاگران خیلی دستگاه ها تصمیم گیرنده هستند و من نمی توانم به تنهایی در این باره حرف بزنم. تصمیم گیری در این خصوص سخت است.

مسئول برگزاری بازی های لیگ برتر در خصوص زمان بازی ها و فشردگی مسابقات، ادامه داد: ما زمان بندی خاصی داریم و حتی تا نیم فصل سال آینده را هم برنامه ریزی کردیم. نیم فصل سال بعد باید در زمان جام جهانی باشد. به همین دلیل باید لیگ را زودتر تمام کنیم تا سال بعد زودتر مسابقات شروع شود. انتقادهایی هست اما باید بپذیریم که فشردگی بازی ها، تعطیلات و ... وجود دارد که بازی گذاشتن را سخت می کند.

وی افزود: روز ۲۷ مهرماه لیگ را شروع کردیم که به خاطر محدودیت‌های تیم ملی بود همین طور لیگ قهرمانان آسیا که احتمال حضور نمایندگان ما وجود داست پس تیم‌ها باید با استراحت به لیگ می‌آمدند‌ بهترین زمان ۲۷ مهرماه بود و از آن زمان هر ۵ روز لیگ برگزار می‌شود. برخی انتقاد داشتند که چرا سازمان لیگ زمان مناسبی را انتخاب نکرده، اعتراضات به جاست اما بپذیریم مناسبت‌های مذهبی و تعطیلاتی که هست، تاثیر می‌گذارد. ما حتی به اسکوچیچ قول داده بودیم ۲ روز قبل از  فیفا دی مسابقه نگذاریم اما نشد که باعث نارضایتی او هم شدیم.

مهدی درباره اینکه چرا دربی دیرتر برگزار نمی‌شود، گفت: در فصل سرما شرایط فرق می‌کند. شرایط هواشناسی را دیدیم و نگران بودیم بازی در ساعات پایانی سخت باشد. زیرساخت ما مانند اروپا نیست. می‌پذیرم برای هوادار شرایط مناسب نیست اما ما پیش بینی می‌کردیم هوادار باشد.

مسئول برگزاری بازی‌های لیگ برتر در خصوص استانداردها برای برگزاری مسابقات فوتبال، تصریح کرد: سال قبل گفتیم ابعاد همه ورزشگاه‌ها چقدر باید باشد، توپ‌ها هم استانداردها باشد اما در استان‌هایی مانند مازندران و گیلان حداقل استانداردها را داریم. الان حرف رفتن نساجی است اما مردم دوست دارند تیم‌شان را ببینند. سازمان‌های حرفه‌ای و همین طور شرکت توسعه وقتی ورزشگاهی می‌سازند اجازه دهند کنارشان باشیم. ورزشگاه‌هایی در برخی شهرها ساخته می‌شود که اصلا آن شهر فوتبال ندارد، اینها هزینه هم دارد. چرا استادیوم می‌سازیم اما سازمان لیگ و فدراسیون خبر ندارد؟

وی در پاسخ به سوالی درباره نشست خبری استقلال در یک هتل، یادآور شد:  سازمان لیگ خانه همه باشگاه‌هاست. اگر درخواست تغییری است باید مطرح شود. ما در این نشست نماینده نداریم چون این برنامه به منزله نشست خبری است که باشگاه تدارک دیده اما به عنوان نشست قبل از بازی مورد تایید نیست. 

مهدی درباره اینکه آیا شما استقلال را جریمه می‌کنید، گفت: قبل از دربی این حرف را نزنیم.

مسیول کمیته برگزاری مسابقات لیگ درباره بازیکنان خارجی تیم ها و اینکه وحدت رویه نیست، گفت: شاید چالش‌هایی در ابتدا داشتیم اما اجازه دهید اینها را بهم وصل نکنیم. شاید اختلاف سلیقه در طول فصل باشد. در ارتباط با بازیکنان استقلال صحبت‌هایی بود که حل و فصل شد. در ارتباط با بازیکنان گل‌گهر مستنداتی ارائه شده است. اعتراضاتی بوده که مستقل از سازمان لیگ بررسی می‌شود.

مهدی همچنین در خصوص مشکلات تبلیغات محیطی و اینکه باید قبلا حل می‌شد، عنوان کرد: بله باید قبلا حل شود اما چه زمانی این مشکل ایجاد شده که حل شود؟ این مسئله سابقه قبلی نداشت و برای اولین بار بود رخ داد. پس تصمیم ناگهانی نباید گرفته شود. الان فکری شده و فضایی ایجاد شده که درباره هر چالش پشت میز صحبت کنیم. به نظر می‌رسد در خصوص توافقنامه تضامینی داده شود که نمی‌دانم انجام شده یا خیر، چون آقای درودگر می‌تواند پاسخ دهد. سازمان برگزار کننده لیگ است. فوتبال نی‌گوید هر جا آیین نامه کفایت ندارد می‌توان به ایین‌نامه بالاتر مراجعه کرد.

مهدی درباره مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های لیگ هم گفت: بنده ۱۲ سال مسئولیت این قضیه را داشتم امسال به خاطر کسری مدارک یا عدم کیفیت برخی مدارک ۲ باشگاه مشروط شدند. کارشناسان بیرون از مدیریت فوتبال بررسی کردند و زمان ۳ ماهه دادند اما دیدیم این ۳ تیم ستاره دار شدند. قرار است دوباره بررسی لازم از سوی آسیا صورت بگیرد و این ریسک هست. ما قبلا جریمه نقدی شدیم حتی عربستان و کره هم این طور بودند. تقریبا ۲ ماه دیگر زمان برای رسیدگی مانده است.

۴۱۵۴