پایان روزهایِ روشنِ رشید در استقلال؛ از قفس توری تا سکوی سرد

پایان روزهایِ روشنِ رشید در استقلال؛ از قفس توری تا سکوی سرد

پایگاه خبری فوتبالی - هواداران تیم فوتبال استقلال مدت‌هاست «رشید مظاهری» را در قفس توری تیم‌ محبوبشان ندیده‌اند؛ او به دروازه‌بان سوم بدل شده و به نظر می‌رسد بازگشتش به دروازه استقلال در گرو جلب دوباره اعتماد کادرفنی باشد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، رشید مظاهری در ابتدای فصل جاری به عنوان بهترین خرید ممکن در پست دروازه‌بان، به استقلال ملحق شد و در این راه شکایت تراکتور را هم به جان خرید.

وقتی مظاهری در ابتدای لیگ بیستم پیراهن استقلال را پوشید هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد که روزی فرا برسد که از او فهرست ۱۸ نفره آبی‌پوشان خط خورده و به دروازه‌بان سوم این تیم تبدیل شود!

گرچه در روزهای سرمربیگری محمود فکری در استقلال رشید مظاهری دروازه‌بان شماره یک بود، این دو نفر هیچ وقت رابطه خوبی با یکدیگر نداشتند. هنوز اتفاقات بازی با نساجی از ذهن هواداران استقلال پاک نشده است؛ زمانی که مظاهری موفق شد در یازدهمین حضور خود در دروازه استقلال، ششمین کلین‌ شیتش خود را ثبت کند، روبروی خبرنگاران ایستاد و به انتقاد از فکری پرداخت و با طعنه گفت «فکر می‌کنم تفکرات حاج محمود نسبت به گلرهای تیم، مانند من و سیدحسین یا همه گلرهایی که شاگرد وی بوده‌اند، سنگین است و این تفکر، فشار را روی دروازه بان تیم زیاد می‌کند. فرقی ندارد من باشیم یا حسینی»؛ البته این طعنه چند ماه بعد از سوی فکری جواب داده شد. مظاهری که پس از جدایی فکری از استقلال  در ترکیب ثابت جایش را به حسینی داده بود، پیش از بازی با نفت سلیمان وقتی نزد سرمربی سابقش رفت این جملات را شنید: «حالا که من رفتم و سکونشین هستی استرس نداری؟!»

با جدایی فکری و آمدن فرهاد مجیدی، رشید مظاهری همچنان دروازه‌بان ثابت بود. او در لیگ قهرمانان آسیا وظیفه حراست از دروازه ‌آبی‌ها را بر عهده داشت و باوجود دریافت گل‌های زیاد، فرهاد مجیدی دست به تغییر وی نزد تا دربی برگشت فرا برسد! در دقیقه ۵۴ وحید امیری مدافع چپ تیم پرسپولیس توپ را تا یک سوم دفاعی استقلال جلو آورد و با پاس عرضی، شهریار مغانلو را صاحب توپ کرد و مغانلو که در این صحنه رو به دروازه نبود شوتی تماشایی را روانه دروازه مظاهری کرد. رشید نتوانست این ضربه را که در گوشه دروازه بود، جمع کرده یا به کرنر بفرستد؛ در واقع واکنش او به‌گونه‌ای بود که توپ در موقعیتی مناسب به عیسی آل کثیر رسید و آل‌کثیر نیز با شوتی سرضرب توپ را باردیگر روانه دروازه مظاهری کرد و این بار به گل نشست. این گل باعث شد تا مجیدی تصمیم بگیرد وظیفه محافظت از قفس توری استقلال را به حسینی بسپارد. سنگربان شیرازی استقلال از این فرصت نهایت استفاده را برد و با عملکرد خوبش مظاهری را به نیمکت نشین ثابت تیم تبدیل کرد و در دربی حذفی با مهار پنالتی مهدی عبدی استقلال را به فینال رساند اما دو کارته شدن و محرومیت بدموقع باعث شد تا در فینال برابر فولاد سکونشین شده و میدان را به رقیب بدهد.

ظاهرا همه ماجرا قبل از سفر استقلال به عربستان استارت خورده است؛ دروازه‌بان پرحاشیه آبی‌پوشان که با احمد مددی مدیرعامل وقت آبی‌ها چالش‌های پایان‌ناپذیری داشت، در روز سفر استقلال به امارات به دلیل مسائل مالی و پرداخت نشدن مطالباتش همراه تیم به دُبی نرفت.

فرهاد مجیدی تمام تلاشش را برای رفتن مظاهری به امارات انجام داد. گزارش‌های از این حکایت دارد که فرهاد حتی از این دروازه‌بان خواسته تا صرف‌نظر از مشکلات و چالش‌های مالی با باشگاه، صرفا به خاطر وی استقلال را در بازی حساس مقابل الهلال عربستان همراهی کند. شنیده‌های غیررسمی نیز حاکی از آن است که مظاهری در واکنش به این درخواست، از ابتلای یکی از نزدیکان خود به کرونا خبر داده و می‌گوید ۴۸ ساعت‌ دیرتر خودش را به دبی می‌رساند اما نه تنها این اتفاق رخ نداده بلکه او قرارداد خود را نیز به طور یکطرفه فسخ می‌کند.

مظاهری که قصد پیوستن به سپاهان را داشت با مسوولان این تیم جلسه‌ای را برگزار کرد اما با تیم اصفهانی به توافق نرسید. مظاهری که از رسیدن به یک تیم بزرگ محروم شده بود با استعفای احمد مددی از مدیرعاملی باشگاه استقلال و جدایی وی از جمع آبی‌ها تهران، با دریافت چراغ سبز از سوی مصطفی آجورلو مدیرعامل تازه‌وارد، به تمرینات استقلال بازگشت و با دلجویی از فرهاد مجیدی، هفت مقدس آبی‌ها را مجبور به بخشش کرد.

او پس از دو هفته نیمکت‌نشینی در هفته سوم این فرصت را به دست آورد تا با مصدومیت سیدحسین حسینی در دقیقه دوم دیدار استقلال برابر ذوب‌آهن، به میدان رفته و دروازه تیمش را مقابل این تیم اصفهانی بسته نگه دارد اما با بهبودی شماره یک آبی‌پوشان باز به نیمکت ذخیره‌ها تبعید شد.

شاید اگر علیرضا رضایی گلر جوان استقلال دچار سرماخوردگی و به کرونا مبتلا نمی‌شد، مظاهری زودتر از این‌ها از فهرست ۱۸ نفره استقلال کنار گذاشته می‌شد!

بازی با فجر سپاسی کافی بود تا مجیدی تصمیم قطعی خودش را درون دروازه اجرایی کند، وقتی سیروان قربانی در ‌دقیقه ۹۵ روی اشتباه سید حسین حسینی گل تساوی فجر سپاسی را به ثمر رساند رضایی فیکس شد! این فیکس شدن به آن معنا بود که رشید مظاهری در بیشتر بازی‌ها به تماشای بازی‌های تیمش نشست.

باتوجه به اینکه بازیکنان در دوران فوتبالی خود فراز و نشیب‌هایی دارند و رشید نیز از این امر مستثنی نیست، می تواند با استمرار در تمرینات و جلب اعتماد دوباره سرمربی استقلال به ترکیب اصلی بازگردد.

1470