دیدار یک مهاجم و دروازه‌بان در سفارت استرالیا در ایران(عکس)

دیدار یک مهاجم و دروازه‌بان در سفارت استرالیا در ایران(عکس)

پایگاه خبری فوتبالی – سفارت استرالیا در ایران، امروز میزبان یک چهره ویژه بود.

به گزارش فوتبالی، در شرایطی که سفارت استرالیا در ایران بعد از مدتها دوباره بازگشایی شد، خانم لیندا ساکس سفیر جدید این کشور در ایران، امروز با علی دایی در دفتر کارش ملاقات کرد. البته اینکه چرا سفارت استرالیا بیش از یک سال تعطیل بود، را می توانید با جستجو در اینترنت متوجه شوید اما حالا این سفارتخانه باز شده و در مراسمی ویژه آقای گل سابق فوتبال جهان هم حضور داشته است. استرالیا کشوری است که مهاجران و اتباع زیادی از ایران دارد. 

این دیدار در حالی صورت گرفت که دو روز قبل، بیست و چهارمین سالگرد بازی فراموش‌نشدنی دو تیم در مرحله پلی‌اف جام جهانی 98 بود.

صفحه فیس بوک سفارت استرالیا در ایران درباره دیدار دایی با خانم لیندا ساکس نوشته است: "همزمان با نامشخص بودن شانس‌‌ استرالیا برای حضور در جام جهانی، سفیر ساکس خوشحال شدند که با اسطوره فوتبال ایران، علی دایی ملاقات کردند و نکاتی را با هم به اشتراک ‌گذاشتند. علی دایی، بسیار تحت‌تأثیر داستان‌های سفیر ساکس در مورد مهارت‌های‌ دروازه‌بانی ایشان در دوران جوانی قرار گرفت." البته صفحه فیس بوک سفارت استرالیا یک شوخی هم با خانم سفیر کرده است:" اگر سفیر ساکس دروازه‌بان تیم ملی استرالیا می‌شد، ممکن بود بازی پلی آف جام جهانی ۱۹۹۸ به شکل دیگری رقم بخورد؟!" این صفحه در پایان نوشته است:"سفیر ساکس مفتخر به پوشیدن پیراهن شماره ۱۰ علی دایی هم شد."

درباره علی دایی بد نیست به این نکته اشاره کنیم که طی چند وقت اخیر از او به عنوان گزینه سرمربیگری تیم ملی فوتبال سوریه نام برده شده بود که نهایتا این خبر تکذیب شد تا دایی کماکان از مستطیل سبز دور باشد. اتفاقی که البته آقای گل سابق فوتبال جهان از آن استقبال کرده است و گفته فعلا نمی خواهد هیچ جا سرمربیگری کند.

1984