گزارش‌روز؛ مهم‌ترین ضعف‌های شیاطین‌سرخ که رانگنیک فورا باید آن‌ها را حل کند

گزارش‌روز؛ مهم‌ترین ضعف‌های شیاطین‌سرخ که رانگنیک فورا باید آن‌ها را حل کند

پایگاه خبری فوتبالی - رالف رانگنیک که از مربیان باتجربه آلمانی به شمار می‌ رود، به عنوان سرمربی موقت منچستر یونایتد تا پایان مسابقات فصل جاری انتخاب شده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبرگزاری Manchester Evening News، سرمربی سابق تیم های شالکه و لایپزیش موافقت کرده است که با سقف قراردادی ۶ ماهه، هدایت قرمزهای شهر منچستر را به عهده بگیرد و پس از آن، در نقش مشاوره باشگاه به مدت ۲ سال فعالیت کند. این باور وجود دارد که به مربی ۶۳ ساله، نقش اجرایی در فصل آینده نیز پیشنهاد شده است.

رالف رانگنیک که از سال ۲۰۱۹ و پس از ترک لایپزیش هدایت تیمی را بر عهده نداشته است، پیشنهاد اولیه از سوی منچستر یونایتد را رد کرد اما دومین پیشنهاد را که شامل شرایط جدیدی بوده، قبول کرده است. مائوریسیو پوچتینو که هم اکنون هدایت پاریسن ژرمن را بر عهده دارد، همچنان هدف اصلی شیاطین سرخ برای انتصاب به عنوان سرمربی بلندمدت می‌ باشد. باشگاه پاریسی در ابتدای هفته، پیشنهاد ارسالی از سوی یونایتد برای جذب پوچتینو را رد کرده بود. با این وجود، همچنان ممکن است که یونایتد مجددا در تابستان آینده برای جذب مربی آرژانتینی اقدام کند. در شرایط فعلی، تمام تمرکز بر روی رانگنیک و چگونگی عملکرد او برای بازگردانی شیاطین سرخ به شرایط آرمانی خواهد بود.

در این مقاله به چهار مسئله اصلی خواهیم پرداخت که مربی آلمانی باید فورا برای حل آن ها اقدام کند.

پیاده سازی یک سیستم مشخص و ارائه فرمول پیروزی:

پس از شکست ۵ گله برابر لیورپول، اوله گونر سولشر تصمیم گرفت که به بازی با ۳ دفاع مرکزی، تغییر سیستم دهد که آغاز آن در بازی با تاتنهام و با یک پیروزی قاطع همراه شد. اگر چه این تغییر تاکتیک در آن دیدار و در برابر یک نسخه بسیار ضعیف از تاتنهام نتیجه داد اما یونایتد مجددا و در دیدارهای بعدی، شروع به دریافت گل های فراوان کرد که با ۴ گل دریافتی در دو بازی متوالی در برابر آتالانتا و منچستر سیتی همراه شد.

بازگشت به سیستم همیشگی ۴ دفاعه برابر واتفورد نیز با دریافت ۴ گل از حریف مواجه شد. البته ارزش یادآوری دارد که یونایتد گل های سوم و چهارم را در زمانی دریافت کرد که ده نفره شده بود. در اکثریت مدت دوران مربیگری خود، رالف رانگنیک تمایل داشته تا از سیستم های ۴ دفاعه همچون ۲-۴-۴ خطی، ۲-۴-۴ لوزی و ۳-۳-۴ استفاده کند که به معنی ادامه این روند در اولدترافورد خواهد بود. در هر حال، با توجه به گزینه های متنوع در خط هافبک، یک سیستم ۲-۴-۴ محتمل تر از بقیه چینش ها به نظر می‌ رسد.

در تفکر رالف رانگنیک، مدافعان کناری باید به جلو پیش رفته و اجازه دهند تا بال های هجومی به مهاجم نوک نزدیک تر شوند. این تاکتیک می‌تواند باعث شود که یونایتد هجومی تر شده و در امر گلزنی، بی رحم تر ظاهر شود. چیزی که در هفته های اخیر از کمبود آن رنج برده است.

حل مشکلات دفاعی تیم:

همان گونه که در بالا ذکر شد؛ اتخاذ یک سیستم با دفاع ۴ نفره با توجه به تیم های قبلی رانگنیک، بسیار محتمل به نظر می‌ رسد. ۴ دفاعی که شامل ۲ دفاع وسط تخصصی و ۲ دفاع کناری بوده اند. با این که آمادگی آرون فن بیساکا و هری مگوایر و لوک شاو در هفته های اخیر زیر سوال و انتقاد شدید بوده است اما همکاری با یک سرمربی جدید می‌ تواند آن ها را احیا کند. با وجود گزینه های متنوع، به نظر می‌ رسد که هر ۳ بازیکن همچنان از گزینه های ثابت در خط دفاع تیم باشند.

احتمال می‌ رود که از فن بیساکا و شاو خواسته شود تا حد ممکن به جلو پیشروی کنند و از بازیکنان هجومی تیم پشتیبانی کنند اما همچنان هدف اولیه آن ها، امور دفاعی می‌ باشد. یونایتد اخیرا گل های بسیاری دریافت کرده است. ۱۹ گل در ۸ بازی اخیر در تمامی جام ها، آماری بسیار بد برای این تیم می‌باشد.

بازگشت رافائل واران از مصدومیت می‌ تواند چشم انداز خط دفاعی یونایتد را بسیار روشن کند اما رانگنیک به دنبال یک پیشرفت سریع، در حضور یا عدم حضور واران خواهد بود.

هر تیمی باید برای خود پایه های دفاعی بنا کند. چیزی که یونایتد فاقد آن بوده و رانگنیک به دنبال انجام آن خواهد بود.

تبدیل مجدد اولدترافورد به یک دژ مستحکم:

از آن زمان که اولدترافورد به عنوان یک زمین بسیار سخت و وحشتناک برای رقبا در لیگ جزیره شناخته می‌ شد؛ مدتی گذشته است. زمانی که بازیکنان حریف با ترس و وحشت از اتوبوس تیم پیاده شده و درباره دیدار در برابر ۷۵ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه، نگران بودند. حالا شرایط به گونه دیگری رقم خورده و یونایتد از پیروزی در ۴ دیدار خانگی آخر خود در لیگ عاجز بوده است. استون ویلا توانست ۳ امتیاز را کسب کند و اورتون نیز با کسب نتیجه مساوی از این زمین خارج شد. منچستر سیتی و لیورپول نیز توانستند با اختلاف فراوان یونایتد را شکست دهند. هر چند در بین نتایج این دو دیدار تفاوت بسیاری وجود دارد.

منچستر یونایتد باید دوباره اولدترافورد را به یک دژ مستحکم تبدیل کند. اولدترافورد باید استادیومی باشد که رقبا از بازی در آن وحشت زده شوند. اخیرا این زمین، اثر جادویی خود را از دست داده است.

شیاطین سرخ در ۳ دیدار خانگی پیش رو در برابر آرسنال و کریستال پالاس و برایتون قرار خواهند گرفت. ۳ تیمی که در کنار یونایتد در جدول رده بندی حضور دارند. فشار بر روی رالف رانگنیک زیاد خواهد بود. اگر چه این بازی ها، با اولین تجربه حضور مربی آلمانی در لیگ جزیره همراه خواهند شد، اما انتظار از ترکیب پر ستاره یونایتد این است که حداکثر امتیازات را در دیدارهای پیش رو کسب کند.

در فصل فعلی، یونایتد در رده ۱۳ بازی های خانگی در میان باشگاه های جزیره حضور داشته و تنها ۲ تیم از آن ها گل بیشتری در زمین خود دریافت کرده اند که برای شیاطین سرخ، آماری بسیار بد محسوب می‌ شود. رانگنیک باید این موضوع را به عنوان یک مورد فوری در نظر گرفته و برای آن راه حلی ارائه کند.

تبدیل کریستیانو رونالدو به همان گلزن قهار و همیشگی:

اگر چه کریستیانو به نقش پر رنگ خود در لیگ قهرمانان ادامه می‌ دهد و برابر ویارئال نیز مجددا موفق به گلزنی شد اما اخیرا در لیگ برتر در گلزنی ناکام بوده است. ستاره پرتغالی با تنها ۱ گل زده در ۷ بازی اخیر خود در لیگ، برای نبرد در برابر چلسی در روز یکشنبه آماده می‌ شود. آماری که برای او بی سابقه به نظر می‌ رسد.

با این که مشکل گلزنی بیشتر به عدم خلق موقعیت برای رونالدو مربوط است، یونایتد نمی‌ تواند اجازه دهد که این وضعیت در طولانی مدت ادامه پیدا کند. در غیر این صورت، این موضوع به سوژه ای در میان رسانه ها تبدیل خواهد شد.

در حالی که برخی کارشناسان به طرز عجیبی معتقد هستند که رونالدو ریشه مشکلات اخیر یونایتد بوده است؛ سوپراستار پرتغالی بارها در این فصل، نجات دهنده قرمزها بوده است که تنها به لیگ قهرمانان نیز محدود نمی‌ شود. رونالدو همان طور که در دوران حرفه ای خود به کرات اثبات کرده است؛ می‌ تواند در یک چشم به هم زدن، سرنوشت یک دیدار را تغییر دهد. به هر حال، ناکامی در گلزنی در لیگ جزیره می‌ تواند کریستیانو را نگران کند.

برای رانگنیک، این مورد دیگری خواهد بود تا فورا به حل آن اقدام کند. اگر چه بخش عمده ماجرا وابسته به این خواهد بود که مربی آلمانی چگونه از بازیکنان تیم در امور هجومی بازی بگیرد تا توپ در یک سوم پایانی زمین به رونالدو رسیده و گلزنی خود را آغاز کند.

9404