رونالدو بالاتر از مسی، رکورد دار امتیازات تاریخ توپ طلا

رونالدو بالاتر از مسی، رکورد دار امتیازات تاریخ توپ طلا

پایگاه خبری فوتبالی - لیونل مسی ستاره آرژانتینی اخیرا هفتمین توپ طلایش را برده است اما از نظر مجموع امتیازات تاریخ این جایزه به نظر می رسد که کریستیانو رونالدو همچنان رکورد دار است.

به گزارش فوتبالی، رونالدو در دوران فوتبالش پنج توپ طلا برده است اما در زمان هایی که نامزد این جایزه شده، مجموعا 3781 امتیاز کسب کرده است در حالی که مسی با 3574 امتیاز در رده بعدی است. از سال 2008 تا کنون فقط در یک دوره مودریچ این جایزه را برده است که در بقیه دفعات مسی و رونالدو جایزه را کسب کردند.

توپ طلای امسال مسی با انتقادها و واکنش های زیادی همراه شده چرا که خیلی اعتقاد دارند که روبرت لواندوفسکی لیاقت بیشتری برای جایزه داشته است. مسی 613 امتیاز کسب کرد که لواندوفسکی با 580 امتیاز یعنی اختلاف کمی با او دوم شد. اختلاف مسی با فن دایک در سال 2019 نیز خیلی کم بود. 

در شکل رای گیری قبلی البته کوین کینگان و آلفردو دی استفانو در سالهای 1972 و 1956 فقط با سه امتیاز اختلاف جایزه را از دست دادند. برخی معتقد هستند که نرسیدن جایزه به لواندوفسکی باید باعث شود تا فرانس فوتبال شکل رای گیری و امتیازدهی را در سالهای آینده تغییر بدهد چرا که آنها معتقدند که شکل رای گیری فعلی عادلانه نیست.

4125