شریفات: VAR بیاید هر بازی یک روز طول می‌کشد/ آرزو دارم یکبار دیگر در لیگ قهرمانان بازی کنم

شریفات: VAR بیاید هر بازی یک روز طول می‌کشد/ آرزو دارم یکبار دیگر در لیگ قهرمانان بازی کنم

پایگاه خبری فوتبالی- بازیکن تیم فوتبال آلومینیوم اراک گفت: آرزویم این است که یکبار دیگر در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنم و امیدوارم این اتفاق با تیم خوب آلومینیوم اراک بیفتد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، اسماعیل شریفات در مورد بازی روز گذشته آلومینیوم اراک مقابل ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: بازی درگیرانه و فشرده‌ای بود. تیم ذوب‌آهن هم خیلی زحمت کشید و تلاش کرد. امتیاز گرفتن در اراک کار هر تیمی نیست اما آن‌ها این کار را انجام دادند و فکر می‌کنم از این بابت خیلی خوشحال شدند.

وی در مورد داوری این دیدار و صحنه‌ای که در محوطه جریمه ذوب‌آهن توپ به دست مدافع این تیم خورد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت، عنوان کرد: من در بازی صحنه را ندیدم اما بعد از بازی فیلم را دیدم. همه معتقدند که پنالتی بوده چون توپ به دست بازیکن حریف خورد و دستش هم باز بود. با این حال ما کلا در مورد داوری صحبت نمی‌کنیم.

هافبک آلومینیوم در خصوص اینکه خارج از زمین بازی، اعتراض به داوری‌ها به شدت زیاد شده و رسول خطیبی هم در کنفرانس شب گذشته از این مساله انتقاد کرد، گفت: همه در مورد داوری‌ها صحبت می‌کنند. نمی‌دانم چرا تمام بازی را رها می‌کنند و تنها به یک صحنه گیر می‌دهند. همه حتی تیم‌های بزرگ هم به دنبال این هستند که همه چیز را به گردن داوری بیندازند. فکر می‌کنم فقط ما، سپاهان و پرسپولیس باشیم که در مورد داوری اعتراض و صحبتی نمی‌کنیم. باید قبول کنیم که اشتباهات داوری هم جزئی از بازی فوتبال است.

شریفات در مورد اینکه بسیاری معتقدند با آمدن سیستم کمک داور ویدئویی همه چیز درست می‌شود، اظهار داشت: به خدا VAR هم بیاید چیزی درست نمی‌شود و همین شرایط وجود دارد. به خاطر هر هند، هر خطا و حتی دعوای تماشاگران هم می‌خواهند بازی را قطع کنند! فکر می‌کنم اگر VAR بیاید هر بازی یک روز طول بکشد. این سیستم برای برسی صحنه‌های محوطه جریمه است و در نهایت یکی دو بار باید به آن مراجعه کرد اما با این شرایط که مربیان مدام به داوران اعتراض می‌کنند، برای هر صحنه باید بازی قطع شود.

وی تصریح کرد: تیم‌ها باید آنقدر از نظر فنی قوی باشند که در کل یک بازی فقط به دنبال یک صحنه نباشند. خود من هم شاید گاهی اعتراضاتی به داوری داشتم اما اینطور نبوده که هرروز و قبل و بعد از هر بازی به داوری اعتراض کنم. ممکن است داور در یک صحنه اشتباه کند. ما بازیکنان هم ممکن است توپی را خراب کنیم یا یک صحنه تک به تک را از دست بدهیم. در تمام یک بازی نباید فقط دنبال یک صحنه باشیم. نباید اینطور باشد که مثلا آلومینیوم فقط یک توپ بیاورد و همان توپ را اگر داور پنالتی نگرفت بگوییم برد از ما گرفته شد.

هافبک آلومینیوم اراک افزود: باید آنقدر قوی باشیم که اگر دریک صحنه به نفع ما سوتی زده نشد، یک فرصت دیگر ایجاد کنیم. 14سال در لیگ برتر هستم، تا به حال ندیدم داوری عمدی سوت بزند یا اشتباه کند. اشتباهات سهوی هستند و مسلما هیچ داوری شرفش رابه خاطر یک سوت نمی‌فروشد.

شریفات در مورد اینکه آلومینیوم در کنار گل گهر تیم بدون باخت لیگ است، عنوان کرد:‌ وقتی با فولاد قهرمان شدم، 17 بازی بدون باخت داشتیم. رکورددار بودن لذت خاص و احساس خوبی دارد اما در وهله اول نتیجه گرفتن تیم مهم است. تمام بازیکنان آلومینیوم در حمله و دفاع با هم هستند. یک تیم متحد هستیم و همین مساله باعث شده تا به حال باختی نداشته باشیم. 

وی در خصوص اینکه آلومینیوم صدرنشینی را هم تجربه کرد و شاید از این تیم انتظار نمی‌رفت در دو هفته اخیر دو مساوی پیاپی داشته باشد، گفت: در این دو هفته مقابل دو تیم خوب هوادار و ذوب‌آهن بازی کردیم. قرار نیست در همه بازی ها برنده باشید. ما سعی می‌کنیم از هر بازی حداقل یک امتیاز را داشته باشیم. وقتی نبازید، حتی اگر سه مساوی پیاپی داشته باشید با یک برد خود به خود به پله‌های بالای جدول می‌رسید. بنابراین جای نگرانی وجود ندارد.

هافبک آلومینیوم در مورد بازی هفته هشتم مقابل تراکتور اظهار داشت: بازی سخت و حساسی پیش رو داریم. تقابل آلومینیوم و تراکتور بازی خاصی است. هر دو تیم به دنبال برد هستند و سه امتیاز این بازی از نان شب واجب تر است. امیدوارم دست پر به اراک برگردیم. تلاش می‌کنیم روند شکست ناپذیری را ادامه بدهیم و در ادامه مسابقات هم نتایج خوبی بگیریم. آرزویم این است که یکبار دیگر در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنم و امیدوارم این اتفاق با تیم خوب آلومینیوم اراک بیفتد.

۴۱۵۴