شرایط روحی فولاد با نکونام بهتر شده است / فوتبال ایران ستاره ندارد

شرایط روحی فولاد با نکونام بهتر شده است / فوتبال ایران ستاره ندارد

پایگاه خبری فوتبالی-  پیشکسوت فوتبال معتقد است شرایط روحی فولاد با نکونام نسبت به ابتدای فصل بهتر شده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، ابراهیم قاسم‌پور در خصوص بازی تیم‌های فوتبال فولاد و تراکتور، اظهارکرد: در این بازی فولاد بیشتر صاحب توپ و میدان بود و در نیمه نخست موقعیت‌های خوبی به دست آورد که متاسفانه به خوبی از آن‌ها استفاده نکردند. تراکتور هم این پیش‌بینی را داشت که تیم فولاد با بازگشت نکونام شرایطش بهتر شده است و همین پیش‌بینی را در زمین بازی نیز دید و به همین دلیل تلاش داشت در ابتدا گل دریافت نکند و به همین خاطر در دفاع پر تعداد و دل‌خوش ضد حملات بود که خیلی هم موفق نبودند.

وی بیان کرد: در مجموع فولاد بازی خوبی ارائه داد و این‌که توپ‌هایش به گل تبدیل نشد از اتفاقات فوتبال است اما در نیمه دوم، تیم‌ها تقریبا بازی نزدیک به هم داشتند. به نظر من با تغییراتی که در راس کادرفنی تراکتور ایجاد شده بود شرایط این تیم بهتر شده است. به نظر من هر دو تیم به ویژه فولاد با بازگشت نکونام از نظر روحی با شرایط پیش از تغییرات در راس کادر فنی، وضعیت بهتری داشتند. نکونام دو فصل در فولاد حضور داشت و با این تیم قهرمان جام حذفی شده بود و بر این اساس شناخت بهتری نسبت به نفرات تیمش داشت. در مجموع شرایط روحی فولاد با نکونام بهتر شده است.

پیشکسوت فوتبال گفت: به نظر من فولاد روز به روز بهتر می‌شود و البته نیاز دارد با جذب بازیکن تقویت شود زیرا چند بازیکنی هم که در زمان ویسی جذب شدند با تفکرات او آشنا هستند. به هر حال یکسری ضعف‌ها وجود دارد که شاید نکونام در راستای برطرف کردن آن‌ها اقدام به جذب بازیکن کند.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد نوع بازی فولاد نسبت به دو فصل قبل دچار تغییراتی شده است؟ گفت: طبیعتا وقتی یک مربی کارش تدوام و ثبات داشته باشد بهتر می‌تواند تفکرات و برنامه‌هایش را به بازیکنان القا کند و طبیعتا هم نتایج بهتری حاصل شود. وقتی یک مربی بداند ثبات دارد با جرات بیشتری، در تیم خود تغییرات ایجاد می‌کند، البته به شرطی که مدیریت باشگاه نیز با او همکاری کند.

قاسم‌پور در ادامه درباره کم گل بودن لیگ برتر، عنوان کرد: فوتبال ایران خیلی فوتبال تماشاگرپسندی نیست و در حالی که فکر می‌کنیم هر فصل از فصل قبل فوتبال بهتری را ببینیم اما هیچ تغییری در روند بازی‌ها ایجاد نمی‌شود. چهار پنج تیم بالای جدول که مدعی هستند و سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده‌اند و به دنبال قهرمانی و کسب سهمیه هستند به خاطر ترس از این‌که از یکدیگر عقب نمانند کمی دست به عصا حرکت می‌کنند و تیم‌های پایین جدول نیز که خطر سقوط را احساس می‌کنند در تلاش هستند گل نخورند و دست به بازی هجومی نزنند. تمام این‌ها باعث می‌شود که شاهد رد و بدل شدن گل‌های زیادی در لیگ نباشیم.

وی خاطر نشان کرد: من فاصله چندانی بین تیم‌های لیگ برتر نمی‌بینم و به نظرم فوتبال ما نزدیک به هم است و به همین دلیل شاهد بازی‌های زیبا و پر گل نیستیم. خود من وقتی یک بازی را تماشا می‌کنم خسته می‌شوم زیرا بازی‌های فوتبال ایران فیزیکی و دگیرانه و خالی از خلاقیت، ابتکار و تاکتیک است و شاید به ندرت شاهد این سه فاکتور باشیم. این موضوع می‌تواند برای فوتبال ایران خطرناک باشد. ما در فوتبال‌مان بازیکنان باهوش و خلاق داریم اما چون در تیم‌های پابه و آکادمی‌هایمان سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم، بازیکنان ما اصولی رشد نمی‌کند.

این پیشکسوت فوتبال بیان کرد: در فوتبال ایران ستاره ندارد و بازیکنان خلاق و تکنیکی که برای تماشگر جذاب باشند نمی‌بینیم. فوتبال ما از بازیکنان خلاق غنی نیست و شاید دیگر نتوانیم بازیکنانی مثل قلیچ خانی، حجازی، روشن، رشیدی، برزگری و علی کریمی پیدا کنیم. ما حتی بازیکنی که بتواند سرنوشت بازی را تغییر کند در فوتبال ایران نمی‌بینیم.