اگر مسی و رونالدو وجود نداشتند چه کسانی برنده توپ طلا می‌شدند؟

اگر مسی و رونالدو وجود نداشتند چه کسانی برنده توپ طلا می‌شدند؟

پایگاه خبری فوتبالی - لیونل مسی توپ طلای سال 2021 میلادی را به دست آورد تا بدین ترتیب با رسیدن به تعداد 7 توپ طلا در کارنامه حرفه ای خود، در تاریخ جاودانه شود اما اگر مسی به طور کلی وارد فوتبال نمی‌شد و یا وجود نداشت چه بازیکنان دیگری می توانستند توپ طلا را به دست بیاورند؟

به گزارش فوتبالی، کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی حال حاضر منچستر یونایتد هم 5 توپ طلا در کارنامه حرفه ای خود دارد و او در سال های گذشته رقابت بسیار نزدیکی با لیونل مسی داشته است. رونالدو پس از مسی، دومین بازیکن پر افتخار تاریخ از نظر تعداد توپ طلا هایی است که به دست آورده است.

اگر مسی و رونالدو را به طور کلی از فوتبال کنار بگذاریم و نگاهی به سال 2013 به بعد بیندازیم می توانیم ببینیم که چه بازیکنان دیگری هم وجود داشته اند که در آن سال ها با عملکرد خوب خود می توانستند توپ طلا را به دست بیاورند.

به طور مثال، فرانک ریبری در سال 2013 می توانست برنده توپ طلا باشد اما کریستیانو رونالدو توپ طلای آن سال را به دست آورد. مانوئل نویر در سال 2014 پایین تر از رونالدو و مسی قرار گرفت. در سال 2015 لیونل مسی توپ طلا را به دست آورد و رونالدو هم در جمع نامزد ها بود اما اگر این دو فوق ستاره وجود نداشتند، توپ طلا به نیمار می رسید. در سال 2016 آنتوان گریزمن و در سال 2017 دوباره نیمار این شانس را داشتند.

توپ طلای 2018 البته به لوکا مودریچ رسید و ستاره کروات رئال مادرید تنها بازیکنی است که توانسته است در دوران مسی و رونالدو توپ طلا ببرد و پایین تر از این دو فوق ستاره قرار نگیرد. در سال 2019 فن دایک به توپ طلا نزدیک شد اما پایین تر از لیونل مسی قرار گرفت و در نهایت توپ طلای سال 2021 هم به لیونل مسی رسید و لواندوفسکی نتوانست برنده این جایزه شود.

1470