آمارهای خیره‌کننده جدید از وحید امیری!

آمارهای خیره‌کننده جدید از وحید امیری!

پایگاه خبری فوتبالی- وحید امیری در ماه‌های اخیر بیشترین میزان تعریف و تمجید را متوجه خود دیده اما همچنان با نمایش‌های سزاوارانه، خود را در میان بهترین‌ها قرار می‌دهد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، این بار نوبت به درخشش او در ترکیب پرسپولیس رسید تا او به منتقدانی که اعتقاد داشتند در تیم ملی فوتبالیست بهتر و موثرتری است، به شکلی کاملا فوتبالی پاسخ بدهد. امیری در بازی دیروز یک نیمه به عنوان هافبک راست و یک نیمه در قامت مدافع چپ وظایف خود را به شکلی انجام داد تا قرمزها نگرانی خاصی بابت مصدومیت سعید آقایی و غیبت احتمالی او در دربی نداشته باشند.

امیری در بازی دیروز با 82 پاس رکوردی استثنایی را از خود به جای گذاشت؛ آن هم در شرایطی که تعداد کل پاسهای بازیکنان نفت مسجدسلیمان از 152 فراتر نرفت. علاوه بر این کمیت بالا در فاکتور پاس باعث نشد تا او کیفیت را از دست بدهد و با نرخ 84% پاس صحیح زمین را ترک کرد.

البته درخشش امیری تنها محدود به بازی مقابل نفت مسجدسلیمان نبوده و اغراق نیست که اگر او در بین سه بازیکن برتر فصل پرسپولیس قرار داده شود. او با 353 پاس (283) دومین بازیکن برتر پرسپولیس است و همچنین با 84.3% دقت پاس، عددی ویژه را به خود اختصاص داده است.

در این بین وحید امیری با 8 پاس کلیدی، دومین بازیکن برتر سرخپوشان محسوب می‌شود و دو پاس گل نیز داده تا در نتایج تیم پرسپولیس هم تاثیرگذار باشد.

با این حال آنچه که امیری را از سایر بازیکنان متمایز کرده، به کنش‌های دفاعی این بازیکن مربوط است؛ جایی که با 22 تکل، 5 دفع توپ و 21 قطع توپ بهترین بازیکن دفاعی پرسپولیس به حساب می‌آید. این در حالی است که او اکثر فصل را در پستهای هجومی سپری کرده اما به نظر می‌رسد وظایف دفاعی را هم در عین حال انجام می‌دهد.

نکته جالب اینکه ستاره 19 پرسپولیس باوجود حضور ثابت در اردوی تیم ملی و بازی‌های تیم اسکوچیچ، در بین پنج بازیکن اول پرسپولیس در بیشترین تعداد دقایق بازی است و در 91% از دقایق بازی پرسپولیس به میدان رفته است. به طور متوسط آمار 82 دقیقه حضور در هر بازی را دارد و بازیکن فیکس قرمزها محسوب می‌شود.

امیری در شهرآورد قبلی در لیگ برتر روی گل سرخپوشان نقش آفرینی کرد و حالا با این آمارهای ویژه به استقبال حریفی می‌رود که پیروزی بر آن مسیر سرخپوشان برای ایجاد اختلاف با حریف سنتی را هموار و صدرنشینی را در دسترس می‌کند.

6641