ادامه جنجال مهاجم گابنی/ استقلال به دنبال سه صفر شدن بازی مقابل گل گهر

ادامه جنجال مهاجم گابنی/ استقلال به دنبال سه صفر شدن بازی مقابل گل گهر

پایگاه خبری فوتبالی- اریک باگنامو کماکان یکی از ابهامات لیگ بیست و یکم محسوب می‌شود.

به گزارش فوتبالی، این بازیکن – که در بازی دیروز مقابل پیکان و تا قبل از مصدومیت نمایش خوبی داشت – کماکان سوژه بحث درباره قانونی بودن حضورش در لیگ برتر است و به همین دلیل است که استقلال از این بازیکن به کمیته انضباطی شکایت کرده و این بازیکن را غیرقانونی می داند و دنبال سه بر صفر شدن بازی به نفع استقلال است. باشگاه استقلال مدعی شده که این بازیکن شرایط لازم حضور در لیگ برتر فوتبال ایران را ندارد. البته رسانه ها و به خصوص برنامه فوتبال برتر، در این باره اطلاع رسانی کردند که این بازیکن شرایط لازم برای حضور در لیگ برتر را ندارد اما در نهایت نامه ای که باشگاه گل گهر از فدراسیون فوتبال گابن گرفت فدراسیون فوتبال ایران را مجاب کرد تا کارت بازی این بازیکن گابنی را صادر کند.

قانون چه می‌گوید؟

طبق قوانین نقل و انتقالاتی سازمان لیگ، این بازیکن آفریقایی برای حضور در لیگ برتر ایران نیازمند حداقل 4 بازی در تیم ملی کشورش است و باشگاه گل گهر هم مدعی شده در نامه نگاری که با فدراسیون فوتبال گابن داشته، انجام 4 بازی بایناما برای تیم ملی گابن مورد تأیید قرار گرفته است اما نکته مبهم در این باره، عدم ثبت بازی های ملی این بازیکن در سایتهای معتبر خارجی است. نکته ای که هم رسانه ها و هم برنامه فوتبال برتر روی آن مانور داده اند. دیشب و در برنامه فوتبال برتر هم دوباره بحث باگنامو مطرح شد و سرپرست گل گهر روی استعلام این باشگاه از فدراسیون فوتبال گابن مانور کرد و اینکه قطعا اطلاعات فدراسیون فوتبال گابن معتبرتر از اطلاعات سایتی مثل ترانسفرمارکت است. در هر حال این سوال مطرح می شود چرا در سایتهای معتبر خارجی، هیچ اطلاعات از مدارک مورد استناد باشگاه گل گهر وجود ندارد؟ در هر حال ترانسفر مارکت سایتی است که بازیکنان آفریقایی را به جهت قدرت بدنی، سرعت، گلزنی و تفاوت‌های بدنی و عضلانی را دنبال می‌کند و اطلاعات جامع و کاملی از بازیکنان آفریقایی، بازیهای ملی شان و همچنین اطلاعات بازی‌هایشان را جمع‌آوری می‌کند. 

استقلال روی چه ماجرایی تاکید دارد؟

نکته ای که استقلال روی آن تاکید دارد تک بازی ملی بازیکن گابنی است که فدراسیون فوتبال گابن به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده است. باشگاه استقلال این بازی را در ترانسفر مارکت و چند سایت دیگر درآورده و در ترکیب تیم ملی گابن نام بازیکن شاغل در گل گهر دیده نمی شود. البته این تک بازی را فدراسیون فوتبال گابن تایید کرده و باید دید که تاریخ آن بازی با تاریخ بازی که در سایت ترانسفر مارکت وجود دارد یکی است یا نه. در هر حال باشگاه استقلال، به شکل جدی پیگیر صحت مدارک ارائه شده درباره اریک باگنامو است و حالا باید دید نتیجه این پرونده نهایتا چه خواهد شد. آیا کمیته انضباطی رای را به سود گل گهر صادر خواهد کرد یا اینکه شاهد تغییر نتیجه بازی گل گهر و استقلال خواهیم بود ضمن آنکه برخی اخبار غیررسمی حاکی از آن است که اگر این پرونده در کمیته انضباطی به نتیجه نرسد، شاید استقلال پرونده باگنامو را به دادگاه عالی ورزش هم ببرد.

عکس از خبرگزاری فارس

1984