از سیر تا پیاز اینتر با مدير اجرایی باشگاه/ ماروتا از علت خروج کونته و لوکاکو هم گفت

از سیر تا پیاز اینتر با مدير اجرایی باشگاه/ ماروتا از علت خروج کونته و لوکاکو هم گفت

پایگاه خبری فوتبالی - جوزپه ماروتا، مدیر اجرایی اینتر مصاحبه مفصلی در مورد وضعیت این باشگاه ایتالیایی انجام داده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های ایتالیایی، جوزپه ما وتا، مدیر اجرایی سابق یوونتوس و فعلی اینتر طی یک مصاحبه مفصل با رسانه های ایتالیایی، در خصوص مسائل مختلف نراتزوری صحبت کرده که مهم ترین قسمت های این مصاحبه را در ادامه می خوانید:

"بازیکنان و کادر فنی به نقطه عطف مهمی که در 10 سال گذشته فقدان آن حس می شد دست یافته اند (صعود به دور حذفی یو سی ال). این ما را به افتخارات گذشته برمی گرداند، اما ما نباید در گذشته زندگی کنیم و ارزیابی ها باید با احتیاط انجام شود. معادله ای که هر تیمی که بیشتر خرج می کند همیشه موفق است، همواره درست نیست. یک کیف پر پول کمک می کند، اما در جایی که پولی وجود ندارد، به شایستگی، اشتیاق و فداکاری زیادی نیاز است که من در اینتر، این ویژگی ها را پیدا کردم و سعی کردم آن ها را تقویت کنم. امروز در مرحله ای هستیم که بیشتر برازنده تاریخ باشگاه است. از کار اینزاگی تعجب نکرده ام زیرا وقتی بازیکن بود، با او کار کرده بودم (در سال 2005 در سمپدوریا). اینزاگی در لاتزیو نشان داد یک مربی برنده، جوان و پویا است و ویژگی های مثبت زیادی دارد. ما ظرف چند ساعت مربی ای را انتخاب کردیم که سبکش با سبک کونته همخوانی داشت. نتایج او در ابتدای فصل رضایت بخش بوده است."

آیا اینزاگی انتخاب اول برای جانشینی کونته بود؟ گزینه آلترناتیو در صورت ماندن او در لاتزیو چه کسی بود؟

"نام اینزاگی در لیست آسیلیو، باچین و من برای جانشینی کونته بود. حتی اگر تصمیمات با من می بود، صحیح نبود و لازم است تصمیمات گروهی اتخاذ شود و ما صحبت های خوبی بین خود داشتیم. ما به موقع کار کردیم زیرا اگر اینزاگی با لاتزیو قرارداد می بست، کارمان آسان نبود. می توانم به شما بگویم که ما به دنبال یک سرمربی ایتالیایی بودیم. نه به این دلیل که می‌خواستیم گزینه های غیر ایتالیایی را کنار بگذاریم، بلکه به این دلیل که ما در ایتالیا واقعاً ویژگی‌های متفاوتی داریم."

آیا احساس می کنید کونته به اینتر خیانت کرد؟

"زیبایی فوتبال به همین تغییرات مداوم آن است. در مورد کونته، ما متوجه هستیم که او مسیر پیروزی تیم را هموار کرد. من تنها می توانم قدردان زحماتش باشم."

دلیل پرداخت غرامت به او؟

"این ماجرا دیگر مربوط به گذشته است و بهتر است در مورد حال صحبت کنیم."

ماروتا در مورد غیبت مالکان اینتر در ایتالیا و شایعات به فروش رفتن این باشگاه و مشکلات مالی پس از کرونا نیز صحبت کرده است:

"باشگاه های انگلیسی متعلق به خارجی ها هستند. مالکان همیشه در جریان امور روزمره باشگاه نیستند، مدیرانی در باشگاه ها حضور دارند که نقششان همین است. مالک باید به باشگاهش ثبات بدهد. من از خانواده ژانگ تشکر می کنم، اول از همه از استیون که به باشگاه علاقه زیادی دارد. اگر اینتر ثبات پیدا کرده و دوران موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشته، آن را مدیون خانواده ژانگ است که صدها میلیون یورو هزینه کرده است. شایعات فروش را تکذیب می کنم. این پاندمی برای همه مشکل ساز بود و خانواده ژانگ هم تحت تاثیر قرار گرفت. ولی آن همدلی هرگز از بین نرفت و ما به طور مستمر با هم در ارتباط هستیم. مدل قبلی را نمی‌ توان ادامه داد، زیرا یک رکود مالی سراسری وجود دارد، ما باید مدل‌ های مختلفی را پیدا کنیم که پایدار باشند. ما بازیکنان را می فروشیم و به خوبی جای آن ها را با نفرات جدید پر می کنیم. من همچنین فکر می کنم که این اخلاقی تر است، زیرا هزینه ها با درآمد سازگاری ندارد. کشورهای مختلف اروپایی از ایتالیا پیشی گرفته اند، ما باید در مدل فوتبال خود تجدید نظر کنیم. ما با هزینه هایی که برای باشگاه داری نیاز است مشکل داریم. ما باید هزینه ها را محدود کنیم و بازیکنانی جدید را به فوتبال معرفی کنیم."

بخش پایانی صحبت های ماروتا درباره تمدید قرارداد بروزوویچ و پریشیچ؟

"اگر بازیکنانی می خواهند بمانند، ما مفتخر و خوشحال خواهیم شد. اراده بازیکن اساسی است. ما نمی‌ توانیم میلیون‌ ها یورو پرداخت کنیم؛ اگر بازیکنان درک کنند که مدل جدید فوتبال ایتالیا و اینتر باید این گونه باشد، ما می توانیم با هم ادامه دهیم. من معتقدم که در جاهای دیگر، یافتن چنین محبتی از سوی هواداران و همچنین حرفه ای بودن، رقابت پذیری و جدیتی که در سری آ وجود دارد، دشوار است. برای رسیدن به توافق با آن ها خوشبینم."

نقل و انتقالات ژانویه؟

"نقل و انتقالات زمستانی بازاری برای تقویت تیم است، ما خوش شانس هستیم که تیمی داریم که شکاف های بزرگی در آن وجود ندارد و تیم همان طور که ما امیدوار بودیم در حال کار است. فعالیت در ژانویه ساده نیست و باید به راه خود ادامه دهیم. اکنون در رتبه سوم جدول سری آ هستیم و به دور حذفی لیگ قهرمانان رسیده ایم. فکر نمی‌ کنم تحولات خاصی در ژانویه رخ دهد."

در مورد علاقه نراتزوری به خولیان آلوارز، مهاجم ریورپلاته؟

"این واقعیت که داریو باچین (دسیتار آسیلیو) در آرژانتین حضور دارد، بخشی از فعالیت های عادی یک مدیر است. او لیگ های آرژانتین و کشورهای همسایه اش را زیر نظر دارد تا بازیکنانی را پیدا کند که با مدل ما مطابقت داشته باشند."

ولاهوویچ؟

"او مهاجمی مدرن و بسیار مستعد است. یکسری اختلافات میان او با فیورنتینا وجود دارد که امیدوارم حل شوند چون به نظرم چنین چیزهایی، صورت خوشی ندارد. می توانم بگویم که او یکی از جذاب ترین مهاجمان جوان شاغل در سری آ محسوب می شود."

اینتر به دنبال فروش روملو لوکاکو بود؟

"تمایل و اراده یک بازیکن اساسی است. در این مورد، او علاقه داشت به چلسی برگردد و ما نیز نمی توانستیم آن رقم پیشنهادی فوق العاده را رد کنیم. ولی اگر خود بازیکن چنین خواسته ای نداشت، ماجرا طور دیگری رقم می خورد. من می‌ خواهم این داستان که او را مجبور به جدایی کردیم را رد کنم. در مورد لوکاکو و حکیمی دیدیم که بازیکنانی که به ایتالیا می‌ آیند، امیدوارند مدتی بعد به پاریسن ژرمن یا لیگ برتر بروند. ما نیز باید به وضعیت نگاه می کردیم، زیرا حکیمی و لوکاکو برای حساب های ما سود سرمایه به ارمغان آورده اند."

تمدید قرارداد مدیران باشگاه؟

"من، آسیلیو، باچین و سمدان رابطه خوبی با مالکان داریم و از ادامه یافتن تجربه خود در اینتر خوشحالیم و این چیزی است که مالکان نیز آن را می خواهند. در اولین فرصت که شرایط برای تمدید به وجود آید، این کار انجام می شود."

آیا قراردادهای مدیران تا سال 2025 تمدید می شوند؟

"خواهیم دید."

9404