حلالی: با وضعیت فعلی سرخابی ها شاید دربی پرتنش باشد/ جدایی آرفی ربطی به درگیری در تمرین نداشت

حلالی: با وضعیت فعلی سرخابی ها شاید دربی پرتنش باشد/ جدایی آرفی ربطی به درگیری در تمرین نداشت

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم امید پرسپولیس درباره درگیری در محل تمرین تیمش و وضعیت سرخ‌پوشان در آستانه دربی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، اسماعیل حلالی درباره برتری یک بر صفر تیم فوتبال پرسپولیس مقابل نفت مسجد سلیمان، اظهار داشت: ابتدا باید درباره اتفاقات قبل بازی صحبت‌ کنم. مشخص نیست تیم پرسپولیس برای وزارت ورزش است یا اجاره‌ای؟ اگر این تیم برای وزارتخانه است باید استادیوم آزادی که برای وزارت ورزش است راحت در اختیار پرسپولیس قرار بگیرد. اگر قرار است پرسپولیس، برای مردم باشد تیم را به ما بدهند تا خودمان برای برگزاری بازی در ورزشگاه آزادی اجاره بدهیم. قبل از این بازی اجاره ورزشگاه برای هر مسابقه 130 میلیون تومان بود اما ناگهان گفتند باید برای هر بازی یک میلیارد و 300 میلیون پرداخت کنید. با 10 برابر این مبلغ می‌توان یک ورزشگاه ساخت! 

وی ادامه داد: درباره شرایط فنی هم باید بگویم در نیمه اول تیم ما شکل خوبی نداشت و نتوانست موقعیت‌های خوبی روی دروازه‌ نفت مسجد سلیمان ایجاد کند اما در نیمه دوم حرکت جدیدی در کار پرسپولیس ایجاد شد و تیم با تعویض‌های گل‌محمدی و مسلط شدن بازیکنان به کار، از ابتدای این نیمه فرصت‌های زیادی به دست آورد که یکی از آنها تبدیل به گل شد. پس از گل عبدی شرایط برای پرسپولیس بهتر شد و آرامش نسبی به تیم بازگشت. در ادامه موقعیت‌های دیگری هم به دست آورد اما از آنها استفاده نکرد. در مجموع در نیمه دوم نسبت به نیمه اول فوتبال بهتری از پرسپولیس دیدیم.

پیشکسوت تیم پرسپولیس درمورد مشکلات مالی این باشگاه که سبب انتشار استوری گلایه‌آمیز بازیکنن و کادرفنی قبل از دیدار با نفت مسجد سلیمان شد، پاسخ داد: کل تیم‌های باشگاه پرسپولیس مدت‌ها است مشکل مالی دارند و این موضوع مربوط به الان نیست. خودم اکنون چندین ماه است در تیم امید پرسپولیس سرمربیگری می‌کنم اما در این مدت هزار تومان هم دریافتی نداشته‌ایم. باشگاه ما شکل خوبی ندارد. هرچند بازیکنان و کادرفنی تیم بزرگسالان در چندین نوبت پول گرفته‌اند اما تعهدات باشگاه پرسپولیس به آنها هم انجام نشده است که اینگونه اعتراض می‌کنند. 

حلالی تصریح کرد: این درد برای امروز و دیروز نیست بلکه چندین سال است چنین دردی می‌کشیم زیرا منابع مالی پرسپولیس مشخص نیست. درآمد و هزینه‌های این باشگاه هم معلوم نیست. تا دل‌تان بخواهد مخارج داریم اما منابع درآمدی یک روز است و روز دیگر نیست. فرد یا اسپانسری آن را پرداخت می‌کند و دیگری پرداخت نمی‌کند. تبلیغات محیطی هم داستان جدید فوتبال کشورمان شده است. پرسپولیس باید شنبه هفته آینده در دربی بازی کند و در آستانه این دیدار مهم به حاشیه رفتن تیم کار را سخت می‌کند.

وی افزود: تا زمانی که پرسپولیس و همچنین استقلال را به شخص واگذار نکنیم، همین اتفاقات برای آنها می‌افتد. این حواشی روی کار فنی و تمرکز بازیکنان تاثیر می‌گذارد. اگر تمرکز بازیکن به دلیل مسائل مالی به هم بریزد امکان دارد غیرمتعارف کار کرده و اشتباهات خود را هم به نوعی تبرئه کند. وقتی هم جایی شلوغ شود مشخص نمی‌شود چه کسی آرام و منظم است. با وضعیت فعلی پرسپولیس و استقلال ممکن است بازی پرتنشی ببینیم از بازیکنان‌مان می‌خواهم این مسائل را کنار بگذارند. هر دو تیم نفراتی دارند که می توانند نمایش خیلی خوبی بگذارند و امیدوارم با دوری از حواشی دیداری ببینیم که مردم لذت ببرند.

سرمربی تیم امید پرسپولیس درخصوص درگیری اشپیتیم آرفی در تمرین این تیم و جدایی وی از سرمربیگری تیم نونهالان این باشگاه توضیح داد: درگیری خاصی نبود. در یکی از جلسات تمرینی برخوردی بین وی با ابوالفضل سلیمانی ایجاد شد و با هم بگومگو کردند. در ورزش چنین اتفاقاتی پیش می‌آید اما به هیچ وجه کتک‌کاری نبود. بلکه آرفی با پشت دست به صورت بازیکن من زد. اشپیتیم برخی مواقع با تیم من تمرین می‌کرد و به بچه‌ها انرژی می‌داد. بار اولی هم نبود که در تمرین تیم امید شرکت می‌کرد بلکه بارها پیش آمد با حضور پرتلاش در تمرین به بازیکنان من انگیزه می‌داد. اجازه ندادم این بحث خیلی طولانی شود و سریع کار را جمع کردم. جدایی‌اش از تیم نونهالان و مجموعه آکادمی هم به این موضوع ارتباطی ندارد. 

حلالی افزود: بازیکنان تیم امید پرسپولیس پول و پاداش نمی‌گیرند. من هم دنبال راه‌های انگیزشی هستم تا آنها روحیه خود را از دست ندهند. هیچ بازیکنی حق ندارد به بزرگ‌تر از خودش جواب پس بدهد اما برخی مواقع امکان دارد بازیکن از جای دیگر مشکلاتی با خودش سر زمین تمرین آورده شود و در یک لحظه تعادل رفتاری درستی نداشته باشد. اگر به یک کارمند حقوق و مزایا ندهند، سر کار می‌رود؟ به هر حال باید انگیزه ای داشته باشد. من هم می‌‌خواهم در شرایط سختی که تیم دارد، به بازیکنان روحیه و انگیزه بدهم. روی‌مان زیاد است که در این وضعیت کار می‌کنیم.

7474