رکورد منفی CR7؛ بدترین جایگاه رونالدو در رده‌بندی توپ طلا در 11 سال اخیر

رکورد منفی CR7؛ بدترین جایگاه رونالدو در رده‌بندی توپ طلا در 11 سال اخیر

پایگاه خبری فوتبالی - کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی حال حاضر منچستر یونایتد که در مراسم توپ طلا حاضر نشده است، در رده بندی این جایزه در جایگاه ششم قرار گرفت.

به گزارش فوتبالی، این بدترین جایگاهی است که رونالدو در یازده سال اخیر در رده بندی این جایزه به دست آورده است. فوق ستاره پرتغالی همواره یکی از بخت های اصلی فتح جایزه توپ طلا بوده است و هر ساله به عنوان یک مدعی از او یاد شده است که تا لحظه آخر برای اینکه بتواند این جایزه را به دست بیاورد، با رقبای خود رقابت کرده است.

اما سال 2021 برای فوق ستاره پرتغالی به خوبی پیش نرفت به طوری که او اکنون یک رکورد منفی را در دوران حرفه ای خود ثبت کرده است. کریستیانو رونالدو برای اولین بار از سال 2010 به بعد، در جمع 3 نامزد نهایی توپ طلا قرار نگرفته است. در واقع 9 سال پیاپی بود (بدون احتساب سال 2020 که جایزه لغو شد) که رونالدو در جمع سه نفر نهایی توپ طلا قرار می گرفت اما این بار او ششم شد که جایگاه جالبی برای او به حساب نمی آید.

رونالدو فصل گذشته در یوونتوس هم در سری آ و هم در لیگ قهرمانان اروپا ناکام بود. او در یورو 2020 با تیم ملی پرتغال با جایی نرسید و در منچستر یونایتد هم اکنون شرایط سختی دارد. همچنین تیم ملی پرتغال راهی پلی آف جام جهانی شده است. شاید مهم ترین دستاورد رونالدو در سال 2021 شکستن رکورد گل های ملی علی دایی و تبدیل شدن به آقای گل تاریخ فوتبال ملی بود.

در سال 2010، مسی و ژاوی و اینیستا سه نامزد نهایی بودند که مسی در نهایت فاتح توپ طلا شد.

1470