عاصم یوسفی: درودگر گفت در کار سازمان لیگ «فضولی» نکنید!/ امیدوارم در سازمان لیگ بازنگری شود

عاصم یوسفی: درودگر گفت در کار سازمان لیگ «فضولی» نکنید!/ امیدوارم در سازمان لیگ بازنگری شود

پایگاه خبری فوتبالی- مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ اعلام کرد که در کار ما فضولی نکنید.

به گزارش فوتبالی، علیرضا عاصم یوسفی در پاسخ به این سوال که چرا امروز اعلام شده باشگاه پرسپولیس باید مبلغی را بابت حق تبلیغات محیطی بپردازد، گفت: اصلا اینطور نیست. این دو تیم زیرمجموعه وزارت ورزش هستند و ما به عنوان شرکت توسعه موظف هستیم به تیم‌هایمان خدمات بدهیم و کنارشان هستیم. این فضاسازی‌هایی است که سازمان لیگ ظرف 20 روز گذشته ابتدا با مخالفت با استقلال و مشکلاتی که در حوزه تبلیغات برای این تیم به وجود آورد، شروع کرد و بعد هم با این مشکل به سمت پرسپولیس آمده و تیم‌های دیگر را هم در آینده درگیر خواهد کرد.
وی ادامه داد: سازمان لیگ موظف است رقمی که از بابت تبلیغات می‌گیرد برای تیم‌ها هزینه کند. متاسفانه در سال‌های قبل این اتفاق نیفتاده است و با دستوری که وزیر ورزش در حمایت از تیم‌های مثل استقلال و پرسپولیس و بقیه تیم‌ها دادند ما وارد شدیم. مدیرعامل استقلال به شرکت تجهیز و توسعه آمد و گفت ما می‌خواهیم تبلیغات را خودمان انجام دهیم و جلسه‌ای را به اتفاق شرکت توسعه، سازمان لیگ تشکیل دادیم و در آن جلسه توافق شد که اگر قرار است دوستان وارد استادیوم آزادی شوند، 230 میلیون تومان که مصوب است پرداخت کنند. اجاره زمین بدون تبلیغات 239 میلیون تومان و با تبلیغات یک میلیارد و 239 میلیون تومان است. این قانون است و ما باید تمکین کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: مشکل‌ ما سازمان لیگ است، آنها اصل پول تبلیغات را دریافت می‌کنند ولی هزینه‌هایش را پرداخت نمی‌کنند.

یوسفی در پاسخ به این سوال که این رقم کارشناسی شده و پرسپولیس باید پرداخت کند، خاطرنشان کرد:  این رقم با استفاده از کارشناسان در حوزه تبلیغات تعیین شده و همه این اتفاقات قانونی است.  اگر طبق صورتجلسه تبلیغات به تیم‌ها واگذار شود از همان محل این هزینه‌ها پرداخت می‌شد، اما سازمان لیگ به خاطر منافع خودش جلوی این واگذاری را گرفت و نمی‌خواهد هزینه‌ها پرداخت شود.

وی در پاسخ به این سوال که باشگاه پرسپولیس برای بازی نفت مسجدسلیمان ورزشگاه آزادی را با تبلیغات می‌خواهد؟ تصریح کرد: پرسپولیس گفت که ما تبلیغات نداریم و تبلیغات را هم نمی‌خواهیم و بازی راهم بدون تبلیغات برگزار می‌کنیم. سازمان لیگ پول تبلیغات را گرفته و نمی‌خواهد هزینه‌اش را بدهد. این مبلغ و هزینه‌ها اصلا ربطی به پرسپولیس ندارد. اگر قرار باشد دوستان هزینه‌های تبلیغات را بگیرند و بعد از آن معلوم نشود کجا هزینه می‌کنند درست نیست.

یوسفی یادآور شد: به دستور وزیر ورزش اینجا نشسته‌ایم تا از اماکن ورزشی صیانت کنیم و یقه کسی را نگرفته‌ایم. 20 روز است که گفته‌ایم اما درودگر عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ به مجموعه ما گفت که «در کار ما فضولی نکنید». در حال حاضر وزیر ورزش دستور دادند که این بازی برگزار و مشکل در روزهای آینده حل شود و ما هم کوتاه آمدیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ادامه داد: رقم کف  را کارشناسی اعلام کردیم که دوستان موظف به پرداخت هستند. استقلال این مبلغ را پرداخت کرد و ما به عنوان شرکت توسعه اماکن ورزشی طبق قانون نمی‌توانیم یک ریال کمتر از آن رقم بگیریم. هر سازمانی هم که بخواهد تبلیغات انجام بدهد باید این پول را پرداخت کند. تاخیر در برگزاری بازی پرسپولیس  برعهده سازمان لیگ است و ما با ورود وزیر ورزش و دستور ایشان کوتاه آمدیم.

یوسفی در پاسخ به این سوال که این مشکل را زودتر نمی‌توانستید حل کنید، گفت: دوستان سازمان لیگ گفتند که ما تا بعدازظهر مشکل را حل می‌کنیم، مقصر ما نیستیم و سازمان لیگ مقصر هست. امیدوارم یک بازنگری در سازمان لیگ انجام شود. مجموعه وزارت ورزش به خاطر ورزش کشور و مردم شریف ایران کوتاه آمد و با دستور و درایت وزیر مشکل حل خواهد شد.

6641