مرادی: داوران باید بیشتر خویشتن‌داری کنند/ فکر نمی‌کنم VAR به زودی به ایران بیاید

مرادی: داوران باید بیشتر خویشتن‌داری کنند/ فکر نمی‌کنم VAR به زودی به ایران بیاید

پایگاه خبری فوتبالی- ناظر داور دیدار پیکان و گل گهر معتقد است داوران به عنوان یک مقام رسمی باید بیشتر خویشتن‌داری کنند چون همه تحت فشار هستند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، مسعود مرادی، ناظر دیدار تیم‌های پیکان و گل‌گهر پس از بازی در رابطه با تغییر ورزشگاه این دیدار اظهار کرد: من طبق ابلاغ به ورزشگاه شهر قدس رفتم و به من گفتند اینجا بازی نیست و نگهبان آن ورزشگاه گفت به کرج بروم. در راه گفتند بازی در انقلاب هم بازی برگزار نمی‌شود اما خوشبختانه خودم را به دستگردی رساندم. در این رابطه یک ناهماهنگی به وجود آمده بود.
او در رابطه با صحبت‌هایی مبنی بر استفاده‌ نکردن از داوران با کیفیت‌تر به علت پیش رو بودن داربی، گفت: به هر حال به داوران استراحت داده می‌شود. ایرانی‌ها هم سال‌هاست دارند داربی را قضاوت می‌کنند و این حساسیت‌ها باید برداشته شود. همه داوران برای من قابل احترام هستند اما از آن‌ها می‌خواهم باز هم بهتر قضاوت کنند.

مرادی در پاسخ به سوالی مبنی بر برخورد نامناسب داوران در بازی گفت: من این حرف را تایید نمی‌کنم اما داوران به عنوان یک مقام رسمی باید بیشتر خویشتن‌داری کنند چون همه تحت فشار هستند و باید همدیگر را درک کنیم. همه دنیا می‌گویند VAR باید باشد چون اشتباهات داوری زیاد است و قضاوت در این شرایط که VAR نداریم، سخت است. از مربیان می‌خواهم به داوران کمک کنند چون نیاز به آرامش روحی و روانی داریم.

او در پاسخ به این سوال که چه زمانی VAR می‌آید، گفت: به زودی فکر نمی‌کنم بیاید. داوران در این بازی سیستم رادیویی هم نداشتند و واقعا از فدراسیون فوتبال می‌خواهم نگاه ویژه‌ای به داوری کشورمان داشته باشند. اکنون در بهترین دوره مدیریتی برای داوران هستیم چون پیشکسوتان داوری در راس کار هستند و می‌شود از این موقعیت استفاده‌ و به مشکلات داوران رسیدگی کرد. من آینده را روشن می‌بینم.

6641