نکونام: بازیکنانی که بتوانند نتیجه بازی را عوض کنند شاید به اندازه انگشتان یک دست باشند

نکونام: بازیکنانی که بتوانند نتیجه بازی را عوض کنند شاید به اندازه انگشتان یک دست باشند

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی فولاد خوزستان گفت: در فوتبال ایران شاید به اندازه انگشتان یک دست بازیکنانی داشته باشیم که بتوانند نتیجه بازی را عوض کنند.

به گزارش فوتبالی، جواد نکونام در نشست خبری پیش از دیدار تراکتور تبریز مقابل فولاد خوزستان اظهار داشت: با تیم خوب و پُرمهره‌ای بازی داریم که پس از تغییرات اخیر، در دو هفته گذشته نتایج خوبی گرفته است. دو دیدار تراکتور را آنالیز و تلاش کردیم نقاط ضعف و قوت این تیم را بشناسیم.

وی افزود: دو، سه بازیکن مصدوم و بیمار داریم که امیدواریم فردا شرایط ایده‌آلی داشته باشند و بازی کنند. سایر بازیکنان کاملاً آماده هستند. امیدوارم با تمرکز کامل و بدون توجه به بازی‌های قبلی، بهترین عملکرد را ارائه کنیم و به موفقیت برسیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خاطرنشان کرد: مسئله‌ای که در بازی فردا خیلی برای ما اهمیت دارد، تمرکز بالاست. تراکتور، تیم خوبی است و هر لحظه غفلت باعث می‌شود آسیب ببینیم و بچه‌های ما برای بازی فردا قطعاً آماده هستند. این هفته تمرینات خیلی خوبی داشتیم و امیدوارم فردا روز خوبی باشد و به نتیجه دلخواه‌مان دست پیدا کنیم.

نکونام درباره اینکه فولاد با حضور مجدد او کم کم به شرایط ایده‌آل می‌رسد و یک مربی بدنساز هم به جمع کادر فنی اضافه خواهد شد، گفت: مربی بدنساز ما هنوز اضافه نشده، چون مشکل واکسیناسیون داشت. خارج از کشور واکسن زده بود، اما قوانینی برای ورود و خروج هر کشور است که باید رعایت شود. او باید به اینجا می‌آمد . از بازیکنان تست می‌گرفت و کارهای فیزیکی و بدنی آنها را انجام می‌داد، مانند کاری که فصل پیش انجام داده بودیم و این فصل مجبور شدیم وسط فصل این کار را انجام دهیم.

وی افزود: کارها را پیش بردیم و سعی می‌کنیم از استراحت‌های کوتاهی که در مسابقات وجود دارد، استفاده ببریم و شرایط بدنی بچه‌ها را در نظر داشته باشیم و بهترین تمرینات را برای آنها در نظر بگیریم. امیدوارم این مشکل حل شود و آقای یوسو، مربی اسپانیایی ما به جمع کادر فنی اضافه شود تا با ترکیب کامل کادر آماده شویم و یک تیم خوب داشته باشیم.

نکونام در واکنش به این مسئله که دو سال در فولاد بود و سال اول با پیروزی مقابل تراکتور به سهمیه آسیایی رسید و سال دوم هم با این تیم مساوی کرده و در این دو فصل در اهواز شکست نخورده و آیا به این آمار در بازی فردا فکر می‌کند یا نه، اظهار داشت: قطعاً اینطور نیست و بازی اولی که ما در اهواز شکست نخوردیم، به این فکر نمی‌کردم قرار است پنج بازی دیگر هم نبازیم یا پیروز شویم. سعی می‌کنم در هر بازی بهترین عملکرد را داشته باشیم و بازیکنان این را می‌دانند. باید تمام تلاش‌مان را کنیم و تمرکز داشته باشیم و هر اتفاقی بعد از آن رقم می‌خورد، حسرت نخوریم. این عملکردی است که در هر بازی از بازیکنانم می‌خواهم که بهترین عملکرد را داشته باشند و قطعاً تمام هواداران‌مان و مردم خوشحال خواهند شد.

وی ادامه داد: بازیکنان باید بهترین عملکرد را داشته باشند، خوب بازی کرده و تلاش کنند که هر اتفاقی رخ بدهد، همه خوشحالیم، اما اگر تلاش نکنیم، زحمت نکشیم و بخواهیم نتیجه را هم از دست بدهیم، باعث پدید آمدن مشکلات شود. اصلاً به این موضوعات و آمار و ارقامی که برای رسانه‌ها جالب است، فکر نمی‌کنم. برای مربی اصلاً آمار و ارقام معنا ندارد، چون هر بازی یک بازی و زندگی جدید است. اینکه 5 بازی بردی، 4 بازی باختی یا مساوی کرده، اهمیت ندارد و برای گذشته و بازی‌های قبل است. فردا با تراکتور بازی داریم و هر تیمی خوب بازی کند، می‌تواند پیروز شود و از زمین خارج شود.

نکونام در پاسخ به این سؤال که دیدارهای خانگی پیشین استقلال و پرسپولیس با حضور تماشاگران برگزار شود اما این هفته اعلام شد که بازی‌ها بدون حضور تماشاگران است و آیا این مسئله منطقی بوده یا نه، گفت: من از این مسئله اطلاعی ندارم و مانند همه از رسانه‌ها موضوع را پیگیری می‌کنم. نکته‌ای که اهمیت دارد اگر قرار باشد بازی‌ها با حضور تماشاگران باشد، برای همه انجام شود و برای ما خیلی واجب‌تر است. از سوی دیگر اگر قرار است همه بدون برنامه و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ورزشگاه‌ها بیایند و باعث شود کشور دوباره به شرایط قبل بازگردد و فاجعه‌ای رخ دهد، ترجیح می‌دهم بازی‌ها بدون تماشاگر باشد.

وی افزود: جان هر یک نفر برای ما مهم است و باید برنامه‌ریزی صورت بگیرد که سلامتی تمام حاضران در ورزشگاه‌ها حفظ شود. اگر شرایط وجود دارد برای تمام تیم‌ها باشد و اگر شرایط وجود ندارد، باز برای تمام تیم‌ها رقم بخورد. در این صورت کاملاً موافق حضور تماشاگران هستم، اما اگر پروتکل‌ها رعایت نشود و مردم و خود ما رعایت نکنیم، جان عزیزان‌مان به خطر می‌افتد. از مدتی که کرونا آمد، ببینیم جان چند عزیز از دست رفت که فقط در فوتبال بودند و جان چند عزیز دیگر از دست رفت که ما آنها را نمی‌بینیم و نمی‌شناسیم و فقط آمار را می‌خوانیم. هر عزیزی که از دست می‌رود، سخت و ناگوار است. سلامتی مهم‌تر از تمام این اتفاقات است و هیچ چیزی ارزش ندارد که ما بخواهیم عزیزی را از دست برویم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در خصوص اینکه تیمش در فاز دفاعی خیلی خوب بوده که دو بازی کلین شیت کرده، اما آیا در فاز هجومی از تیمش راضی است یا نه، گفت: اول از همه در مورد لیگ ایران صحبت می‌کنم و کدام بازی را دیدید که 5-4 گل داشته باشد؟ فوتبال نزدیک شده و همه تیم‌ها تاکتیک هم را می‌دانند. بهترین و راحت‌ترین راه دفاع کردن است. گل زدن به تیم‌هایی که خوب دفاع می‌کنند، سخت است. در فوتبال ایران هم یک مقدار خلاقیت کم شده و بازیکنان تأثیرگذاری که یک لحظه بتوانند بازی را عوض کنند، کم هستند و به همین دلیل گل کمتر رد و بدل می‌شود. از روند تیمم راضی هستم و ایده و برنامه‌ای که داشته باشم را اجرا می‌کنم. به اینکه آمار و ارقام چه بگوید، توجهی ندارم و این مهم است که تیمم رو به جلو باشد و رشد و پیشرفت آن را احساس کنم.

نکونام تأکید کرد: هر اتفاقی رقم بخورد، برای من مهم است تیمم شیوه‌ای که می‌خواهم را بازی کند. در فوتبال ایران زمانی بازیکنانی بودند که لحظه‌ای می‌توانستند نتیجه بازی را عوض کنند، اما الان در فوتبال ایران شاید به اندازه انگشتان یک دست بازیکنی داشته باشیم که بتواند نتیجه بازی را عوض کند. این مسئله شرایط را برای همه تیم‌ها سخت کرده و می‌توانید این مسئله را ببینید. این شرایط برای همه تیم‌ها وجود دارد و در هفته‌هایی که بازی‌ها انجام شده، این مسئله و سختی را دیدید و همانطور که گفتم، شناخت تیم‌ها از هم و نزدیک شدن فوتبال، کار را برای همه تیم‌ها سخت کرده است.

7474