روایتی جالب درباره حضور پاشازاده و تهامی در ملبورن

روایتی جالب درباره حضور پاشازاده و تهامی در ملبورن

پایگاه خبری فوتبالی- مربی تیم ملی در بازی با استرالیا نقش مهمی در حضور مهدی پاشازاده و ابراهیم تهامی در آن بازی داشته است.

به گزارش فوتبالی، این دو نفر جزو چهره‌های شاخص آن بازی به یادماندنی بودند و در فرار تیم ملی از شکست به استرالیا و صعود به جام جهانی استرالیا نقش مهمی داشتند.

حالا و در سالگرد آن بازی، بیژن ذوالفقارنسب که یکی از مربیان تیم ملی در آن مقطع بود، در گفت و گو با خبرورزشی به نکات جالبی درباره آن بازی اشاره کرده و گفته است: قبل از ماجراهایی که در آبان سال 76 رخ داد، من سرمربی شهرداری تبریز بودم و هر هفته 8-9 فیلم از رقابت‌های لیگ آزادگان را تماشا می‌کردم به همین خاطر اشراف کاملی نسبت به وضعیت بازیکنان آماده آن زمان فوتبال ایران داشتم روی همین اصل بلافاصله پس از اضافه شدن به کادر فنی تیم ملی به فدراسیون گفتم مهدی پاشازاده و ابراهیم تهامی به درد ما می‌خورند و باید در تیم ملی از وجودشان استفاده کرد. البته برای اینکه مسئله به قول معروف تابلو نشود 6 بازیکن دیگر را هم دعوت کردیم تا در نهایت پاشازاده و تهامی انتخاب شوند و همراه خودمان ببریم. 

ذوالفقارنسب در ادامه صحبتهایش ادعای قابل توجهی را مطرح کرده. اینکه با اصرار او، ابراهیم تهامی جلوی استرالیا بازی کرد: پس از اینکه با دو گل از استرالیا عقب افتادیم، با توجه به شناختی که از حریف داشتم، تأکید کردم ابراهیم تهامی به درد ما می‌خورد و باید وارد میدان شود ولی والدیر ویرا مخالف بود! من اصرار کردم و در نهایت این مربی برزیلی با عصبانیت سیگار خود را  روی زمین پرت کرد و گفت: هر کاری دلت می‌خواهد، بکن! تهامی را به میدان فرستادیم و همه دیدند روی گل اول ایران چقدر مؤثر بود.

1984