گزارش آماری/ معادله پیچیده صدرنشینی؛ بررسی احتمالات!

گزارش آماری/ معادله پیچیده صدرنشینی؛ بررسی احتمالات!

پایگاه خبری فوتبالی- پنج تیم سپاهان، آلومینیوم اراک، استقلال ، پرسپولیس و پیکان این شانس را دارند تا در پایان هفته هفتم صدر نشین لیگ باشند.

به گزارش فوتبالی، چهار تیم مدعی قهرمانی یعنی سپاهان، استقلال، پرسپولیس و پیکان فردا به میدان می روند و آلومینیوم اراک هم روز سه شنبه در دیداری خانگی به مصاف ذوب آهن می رود.

در پایان دیدارهای مهم و حساس فردا 4 تیم با توجه به نتایجی که رقم می خورد می توانند صدر نشین لیگ برتر شوند و آلومینیوم اراک هم باید تا سه شنبه برای صدرنشینی مجدد لیگ برتر البته در صورتی که نتایج مطابق میلش رقم بخورد صبر کند.

سپاهان - نساجی

سپاهان سیزده امتیازی و صدر نشین لیگ برتر فردا در اصفهان میزبان نساجی است و پیروزی برابر شاگردان ساکت الهامی طلایی پوشان اصفهان را جدا از نتایج دیگر بازی ها در صدر نگه می دارد اما اگر سپاهان مثل استقلال و گهر برابر نساجی متوقف شود این فرصت را به چهار تیم دیگر بالا نشین جدول می دهد که به صدر جدول رده بندی برسند.

صنعت نفت - استقلال

شاگردان فرهاد مجیدی فردا باید در بازی خارج از خانه با صنعت نفت آبادان پیکار کنند که با چهار امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارد و علیرضا منصوریان بی شک بی توجه به موقعیت دو تیم در جدول رده بندی در تقابل با استقلال که تجربه بازی و سرمربیگری اش را دارد تیمش را با تمام قوا به زمین می فرستند و فرهاد مجیدی هم بعد از سه تساوی برابر فجر سپاسی، نساجی و گل گهر اصلا دوست ندارد امتیاز از دست دهد. استقلال دوازده امتیازی در صورتی که فردا پیروز دیدار با صنعت نفت باشد در صورتی که سپاهان در بازی برابر نساجی امتیاز از دست دهد به صدر جدول رده بندی می رود و باید منتظر نتیجه دیدار روز سه شنبه آلومینیوم اراک و ذوب آهن بماند. 

پرسپولیس - نفت مسجد سلیمان

قرمزها هم بعد از پیروزی برابر صنعت نفت آبادان در بازی هفته ششم باید فردا شب بازهم با تیم دیگر از استان خوزستان یعنی نفت مسجد سلیمان پیکار کنند که سرمربی اش فراز کمالوند است. شاگردان یحیی گل محمدی با یازده امتیاز در رده چهارم جدول رده بندی قرار دارند  در صورت توقف یا شکست سپاهان و استقلال برابر رقبا می توانند نیم نگاهی به صدر نشینی داشته باشند البته پرسپولیس با تفاضل گل سه کار سختی برای صدر نشین شد دارد زیرا سپاهان، آلومینیوم اراک و استقلال به ترتیب با تفاضل 7-5-4آمار بهتری نسبت به پرسپولیس دارند و البته پیکان هم مثل پرسپولیس یازده امتیازی است و فردا دیداری حساس را برابر  گل گهر برگزار می کند که تفاضلش با قرمزها برابر است.

پیکان - گل گهر سیرجان

پیکان هم مثل پرسپولیس دیگر تیم یازده امتیازی لیگ برتر است که این شانس را دارد تا به صدر جدول برسد اما مجتبی حسینی برای حفظ روند موفقش در لیگ بیست و یکم فردا باید با گل گهر و امیر قلعه نویی رقابت کند که با 10 امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد. پیکان هم برای صدر نشینی علاوه بر پیروزی برابر گل گهر باید منتظر شکست یا توقف سپاهان، استقلال و پرسپولیس در بازی های فردا باشد.

آلومینیوم اراک - ذوب آهن

آلومینیوم اراک این فصل شروع بسیار خوبی با رسول خطیبی داشته است و با کسب 12 امتیاز در رده دوم جدو رده بندی قرار دارد و بازی اش برابر ذوب روز سه شنبه برگزار می شود و با آگاهی از نتایج بازی فردا برای صدر نشینی در پایان هفته هفتم نیاز به کسب سه امتیاز بازی دارد و در صورتی که سپاهان مقابل نساجی امتیاز از دست دهد بدون توجه به نتایج بازی استقلال، پرسپولیس و پیکان می تواند به صدر جدول برسد.

در ادامه جدول رده بندی لیگ را تا پایان هفته ششم می بینید:

9697