گزارش ایسنا/ شاهکار «شهرخودرو»!

گزارش ایسنا/ شاهکار «شهرخودرو»!

پایگاه خبری فوتبالی- شهرخودرو به عنوان تنها نماینده فوتبال خراسان با مدیریت فرهاد حمیداوی و مسعود معمایی در حال سقوطی آزاد است و بعید نیست در آینده‌ای نزدیک به سرنوشت ابومسلم و پیام دچار شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، تیم فوتبال شهرخودرو با شکست یک بر صفر برابر تراکتور، به قعر جدول رده‌بندی بیست و یکمین دوره لیگ برتر تکیه زده است. تیمی که با یک گل زده، بدترین خط حمله را دارد و با ۹ گل خورده، لقب بدترین خط دفاع لیگ را هم تا هفته ششم به خود اختصاص داده است. تیمی که در ۶ بازی، یک تساوی و ۵ باخت کسب کرده و تاکنون یک بار سرمربی‌اش را تغییر داده است.
اخراج سرمربی به جای حل مشکل مالی

مشکلات شهرخودرو از همان پیش از فصل آغاز شد؛ جایی که مدیران و مالک فعلی این باشگاه به جای تعامل با مسئولان استانی که در زمان غیبت حمیداوی، از تنها نماینده مشهد در لیگ برتر حمایت کرده بودند، سعی کردند با مصاحبه‌های مختلف و فرافکنی تیمی را پس بگیرند که فصل قبل در آستانه سقوط  آن را رها کرده بودند. نام تیم و گذاشتن اسم "شهرخودرو" به جای "پدیده" برای فرهاد حمیداوی و مسعود معمایی مهم‌تر از رسیدگی به تیم و آماده کردن آن برای لیگ بیست و یکم بود. گذاشتن نامی که خیلی‌ها دل خوشی از آن نداشتند و مشخص بود سرنوشت باشگاه مشهدی هم مثل کارخانه آن خواهد شد.

حل مشکلات و دغدغه مالی بازیکنان برای مدیران باشگاه شاید خیلی مهم نباشد و یا حداقل نحوه روبرویی با آن را بلد نباشند. مالک و مدیرعامل باشگاه در پاسخ به اعتصاب بازیکنان و حتی حاضر نشدن در برابر مس، تصمیم به اخراج سرمربی و آوردن یک سرمربی دیگر گرفتند. سرمربی که علی رغم سابقه خوبش در فوتبال مشهد، سال‌ها است دوره‌اش گذشته و نتایج فعلی شهرخودرو هم این ادعا را ثابت می‌کند.

فرار رو به جلو به سبک حمیداوی

مصاحبه‌های حمیداوی و معمایی پس از بازگشت به فوتبال، پر از طعنه به مسئولان استانی خراسان و حتی برخی از پیشکسوتان فوتبال مشهد است. این بخشی از مصاحبه مسعود معمایی در تاریخ ۴ مهر پیش از آغاز لیگ برتر است "مراحل سخت بازگرداندن باشگاه تا حدودی پشت سر گذاشته شد و با وجود آن انتقال غاصبانه، کارها به روال خود بازگشته و ما هم سعی کردیم با ایجاد فضای تمرینی برای تیم، سردرگمی‌ها را از بین ببریم و شرایط را به حالت عادی برگردانیم. سعی کردیم با آماده کردن تیم برای فصل جدید، دست و پا بسته نباشیم و حداقل بتوانیم رتبه‌های قبلی را تکرار کنیم. فعلا و با توجه به کارشکنی‌های صورت گرفته، بیش از این هم نباید انتظار داشت اما امسال کاری می‌کنیم که مردم بدون دغدغه بازی‌های تیم را دنبال کنند".

نکته این صحبت‌ها، علاوه بر غاصب خواندن هیات فوتبال و مسئولین استانی خراسان رضوی است، بلکه مدیریت معمایی و حمیداوی نه باعث شد تا تیم از سردرگمی در بیاید و به حالت عادی برگردد  و نه مردم مشهد و هواداران شهرخودرو بتوانند بدون دغدغه بازی‌های این تیم را تماشا کنند. مالک شهرخودرو بعد از بازی با هوادار هم با ادبیاتی صحبت کرد که انگار نام حسین بادامکی، اسطوره و پیشکسوت با سابقه استان خراسان و شهر مشهد را به خاطر ندارد اما نیم‌فصل نخست فصل قبل که هنوز تیم تحت مالکیت حمیداوی بود و به قول مسعود معمایی هنوز "غصب نشده بود،" او با حکمش بادامکی را به عنوان مدیر تیم و سرپرست منصوب کرد.

سرنوشتی شبیه به ابومسلم و پیام

تیمی که بعد از ۶ بازی هنوز رنگ برد را ندیده است، احتمال دارد که بعد از تجربه کردن یک دوره حضور در لیگ قهرمانان آسیا، سقوطی را تجربه کند که شاید به قیمت از بین رفتن هویت آن باشد. مدیریت و نتایج شهرخودرو مردم مشهد را یاد گذشته‌ای نه چندان دور یعنی تیم‌های ابومسلم، پیام و یا حتی سیاه‌جامگان می‌اندازد که در مدتی کوتاه درخشیدند، با مدیریت غلط سقوط کردند و بعد هم نابود شدند. مسیر شهرخودرو با فرمانی که حمیداوی در دستش گرفته است، احتمالا همین است و سال ها بعد مردم مشهد قرار است خاطرات تیمی را بگویند که برای نخستین بار نماینده این تیم در بالاترین سطح فوتبال آسیا بود.

6641