گزارش‌روز؛ هرج‌ومرج عجیب و اتفاقات جنجالی در حاشیه برگزاری مجمع عمومی بایرن مونیخ

گزارش‌روز؛ هرج‌ومرج عجیب و اتفاقات جنجالی در حاشیه برگزاری مجمع عمومی بایرن مونیخ

پایگاه خبری فوتبالی - اولین مجمع عمومی سالانه باشگاه بایرن مونیخ از زمان آغاز همه‌ گیری ویروس کرونا، اندکی بعد از نیمه شب پنجشنبه گذشته برگزار شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های آلمانی، برگزاری مجمع عمومی سالیانه باشگاه بایرن مونیخ که نخستین جلسه از زمان شیوع ویروس کرونا بود، در پایان مراسم با حواشی خاصی همراه بود و با هرج و مرج به پایان رسید؛ هرج و مرجی که در آن حاضرین در مجمع، درخواست اخراج یا استعفای رئیس باشگاه را خواهان شدند. در این قسمت، به تشریح جلسه مجمع عمومی سالیانه باواریایی ها که با حاشیه ها و نکات و اتفاقات عجیبی نیز همراه بوده، می پردازیم.

شروع مجمع با احترام به گرد مولر فقید:

"گرد عزیز، تو همیشه با ما زندگی می کنی؛ همیشه در کنار ما حضور داری."

در آغاز مجمع، ویدئویی از گرد مولر فقید پخش شد تا بدین شکل، یاد و خاطره مهاجم پیشین باشگاه زنده نگاه داشته شود. سپس هربرت هاینز، رئیس باشگاه بایرن مونیخ برای ادای احترام به گرد مولر صحبت کرد و گفت:

"او شکل دهنده‌ی بایرن امروزی بود. گرد بزرگ ترین مهاجم تاریخ آلمان است و به گفته‌ی بکن باوئر، باارزش ترین بازیکن تاریخ باشگاه ما محسوب می شود. او با گل هایش که معمولا خاص و عجیب بودند، لبخند بر چهره های مردم آورد. به خاطر آن چه که گرد مولر برای ما باقی گذاشته است، یعنی گل های فراوان، نباید غمگین باشیم. این میراث اوست."

اولیور کان نیز در سخنرانی خود با احترام به گرد مولر، گفت:

"او همیشه در قلب من و ما خواهد ماند. گرد نماد باشگاه است. همیشه می‌ توانستید پیش او بروید. زمانی که ما تمرین می‌ کردیم و او در زمین دیگر با ذخیره‌ ها تمرین می‌ کرد، همیشه می‌ توانستید پیش او بروید و با او صحبت کنید. او همیشه یک کلمه‌ی مشوق برای شما داشت. گل های زیاد او، پایه و اساس بایرن امروزی را شکل داد. بدون او، ما هرگز به جایی که الان هستیم، نمی رسیدیم."

سخنرانی رئیس بایرن مونیخ:

در ادامه‌ی جلسه مجمع، سران باشگاه در مورد موارد مختلفی سخرانی کردند.

هربرت هاینر:

"این مجمع در شرایط طبیعی برگزار نمی شود. متأسفانه، کرونا زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است. شخصا، خوشحالم که می توانیم همین تعداد محدود یکدیگر را در این جا ببینیم. ما، شما هواداران را در ورزشگاه نداشتیم اما حضورتان را همیشه حس کردیم. بازیکنان نیز این را احساس کردند. دوران موفقیت آمیزی که در فصول گذشته با کسب 11 جام پشت سر گذاشتیم، باور نکردنی است. نه فقط بازیکنان ما، بلکه تمامی ارکان باشگاه در هر زمینه ای در بالاترین پله ها قرار داشتند. ما همچنان به بردن همه چیز ادامه خواهیم داد. قدرت ما، از درون خود باشگاه سرچشمه می گیرد. 'میا سان مایا!'

هسته باشگاه ما، همیشه ورزشی است. ما یک سنت بدهی نداریم و ورزشگاه و کمپی که داریم، متعلق به خودمان است. ما تحت سلطه بقیه نیستیم و مسیرمان را با تخصص، خلاقیت و قلب و روحی باور نکردنی طی می کنیم. ما اجازه نخواهیم داد که با تصمیمات غیر منطقی از این مسیر خارج شویم. ما برای ارزش های اجتماعی اصلی مانند تحمل، احترام و پذیرش تفاوت ها، محکم ایستاده ایم. نژادپرستی هیچ جایگاهی نه در بایرن و نه در جامعه ما ندارد. ما همه یک خانواده هستیم. آرزوی بزرگ من برای سال 2022 نیز همین است. همه ما می خواهیم دوباره ورزش را همانند قبل از پاندمی تجربه کنیم. بایرن هرگز دست از تلاش برنمی دارد. تمام این جام ها برای شما، و برای قلب بایرن مونیخ است."

سخنرانی اولیور کان:

"بازگشت به خانه برای من احساسی بود. اکنون می توانم در اولین حضورم، گزارش دو سال مالی را به طور همزمان ارائه کنم. در سال 2020 ما برای دومین بار در تاریخ بایرن، سه گانه را به دست آوردیم. این اتفاق بسیار منحصر به فردی بود. وقتی در سراسر زمین قدم زدم و شادی بازیکنان را دیدم، فهمیدم چیزی کم است. با تمام آن شادی ها، این جشن بدون خانواده و بدون دوستانمان برگزار شد. قلب باشگاه یعنی شما هواداران عزیز، حضور نداشتید. بچه هایی هستند که قهرمان دیگری جز بایرن نمی شناسند. وقتی به پسرم می گویم که گاهی به عنوان بازیکن قهرمان نشدم، او قهرمان دیگری را نمی شناسد و به من می گوید که پس تو هم بازنده بودی! اگر خیلی ها از عناوین ما عصبانی هستند، باید بگویم که این سلطه بایرن مشکل ما نیست. ما یک باشگاه برتر هستیم. ما در رده بندی باشگاهی یوفا، رتبه اول را داریم و در عین حال، از نظر مالی مستقل و سالم هستیم. هیچ مولتی میلیونر یا گروه سرمایه گذاری ای در مورد موفقیت ما تصمیم نمی گیرد. ما به خاطر این، در سراسر اروپا تحسین شده ایم."

اولیور کان در ادامه گفت:

"ما قراردادهای یاشوا کیمیش و لئون گورتزکا را که پسرانی با ژن بایرن هستند، تمدید کردیم. ما بسیار خوشحالیم که با آن ها به آینده می رویم. همچنین مربی ای داریم که به بازیکنان جوان فرصت می دهد. چیزی که بلافاصله در مورد یولیان ناگلزمان من را تحت تاثیر قرار داد، این بود که او چقدر سریع هویت بایرن را به نمایش گذاشت. بایرن می تواند برای دهمین سال متوالی قهرمان شود و اولین تیم در یکی از لیگ های برتر اروپا باشد که موفق به این کار شده است."

اولیور کان در ارتباط با پروژه‌ی سوپرلیگ اروپا نیز گفت:

"با وجود این که مثلاً قهرمان انگلیس دو برابر قهرمان بوندسلیگا درآمد دارد، اما دلیلی برای پیوستن به سوپرلیگ اروپا وجود نداشت. این پایان فوتبالی است که ما آن را می شناسیم و دوستش داریم. ما یک استراتژی ایجاد کرده ایم که چگونه با قدرت خود جلوتر بمانیم. تیم مدیریت خواهان 'تلفیق سنت و پیشرفت' است و در آینده، باشگاهی از نظر ورزشی جذاب و موفق خواهیم داشت. این کار هزینه دارد، اما نه آن قدر که باشگاه نتواند آن را بپردازد."

دروازه بان سابق مانشافت و باواریایی ها خطاب به تیاگو، داوید آلابا، ژروم بواتنگ و خاوی مارتینز که به تازگی مونیخ را ترک کرده اند نیز صحبت کوتاهی انجام داد:

"ما نه تنها به عنوان بازیکن، بلکه به عنوان یک انسان، دلتنگ شما خواهیم شد. از شما برای هر کاری که برای این باشگاه انجام دادید، متشکرم."

اما کان در یکی از مهم ترین بخش های صحبت هایش پیرامون روبرت لواندوفسکی نیز صحبت کرد و گفت:

"او رکوردی را به نام خود ثبت کرد که هرگز دوباره شکسته نخواهد شد؛ او بهترین مهاجم جهان است و اگر توپ طلا را روز دوشنبه در پاریس نبرد، عمیقاً ناامید خواهم شد. هیچ کس بیش از لوا شایسته آن نیست."

کان در پایان اظهاراتش نیز چنین گفت:

"دو سال اخیر، سخت گذشته است. من از وفاداری و اشتیاق همیشگی شما بسیار سپاسگزارم و همچنین از شما ممنونم بابت این که همیشه از ما انتظار بهترین ها را دارید و همیشه پشت سر ما هستید. ما ادامه خواهیم داد و راه بایرن خودمان را می رویم."

گزارش نائب رئیس اول و دوم باشگاه در مورد گردش مالی مونیخی ها:

بر این اساس، بایرن مونیخ مجموعا 644 میلیون در فصل 2021-2020 درآمد داشته که کمتر از فصل گذشته (698) و فصل 2019-2018 (750) می باشد. با احتساب کسورات مالیات و هزینه ها، باشگاه به سودی 2 میلیون یورویی در فصل گذشته رسیده است.

و اما، جنجالی ترین و عجیب ترین قسمت این جلسه، مربوط به اتفاقات و حواشی پایان این نشست است. علت هرج و مرج پایان جلسه، پیشنهاد مایکل اوت بود که بایرن مونیخ را ملزم به عدم تمدید روابط اسپانسری خود با قطر ایرویز می کرد. مدیران باشگاه هیچ حرکتی برای پذیرش پیشنهاد اوت انجام ندادند و آن را غیر قابل قبول دانستند.

هربرت هاینر، رئیس باشگاه در سخنرانی مقدماتی خود با اشاره  به پیشنهاد اوت گفت:

"به عنوان یک باشگاه، ما پذیرای هر گفتمانی هستیم... اما انتقاد همیشه باید به صورت واقعی انجام شود و بر مبنایی صحیح باشد."

در این لحظه، اعضای باشگاه که در محل حاضر بودند، در رفتاری عجیب و کمتر دیده شده در کشور آلمان و حتی در کل اروپا، شروع به هو کردن نمودند.

زمان دریافت پیشنهادات حاضران نیز وضعیت تشدید شد. یک پیشنهاد این بود که باشگاه به 'حقوق بشر شناخته شده بین المللی' احترام بگذارد که می توان به معنای قطع همکاری با قطر نیز باشد. این پیشنهاد با رای 77.8 درصدی اعضای مجمع باشگاه به تصویب رسید؛ آن هم در شرایطی که کل اعضای هیئت مدیره باشگاه به آن رأی منفی دادند!

پیشنهاد دوم اوت نیز رأی نیاورد و سپس رئیس فن کلاب باشگاه در اعتراض به مشارکت با قطری ها سخنرانی کرد. این سخنرانی باعث شد تا افراد حاضر در جلسه، از جای خود برخاسته و دقایقی برای او دست بزنند. هربرت هاینر تلاش کرد تا شرایط را آرام کند و گفت:

"ما هیچ تصمیمی برای قطع همکاری با قطری ها نگرفتیم."

هاینر سپس قبل از این که اوت و دیگران بتوانند صحبت کنند، به طور ناگهانی پایان جلسه را اعلام کرد!

به دنبال این اقدام هاینر، جمعیت با عصبانیت فریاد زد:

"ما بایرنی هستیم و شما نیستید. ما طرفدارانی هستیم که شما آن ها را نمی خواهید!"

جمعیت حاضر همچنین شعار 'هاینر اوت' نیز سر دادند!

اولی هوینس هم که گویی توسط یکی از حاضرین مورد حمله قرار گرفته بود، گفت:

"من باید اول بخوابم. امشب بدترین اتفاقی افتاد که تا به حال در بایرن مونیخ آن را دیده و تجربه کردم."

9404