میرزابیگی: ۲ سال است که حق الزحمه‌‌ای از فیفا و AFC دریافت نکرده‌ایم/ برای ورود VAR همه کمک کنند

میرزابیگی: ۲ سال است که حق الزحمه‌‌ای از فیفا و AFC دریافت نکرده‌ایم/ برای ورود VAR همه کمک کنند

پایگاه خبری فوتبالی- کمک داور لیگ برتر فوتبال اعلام کرد، داوران و کمک داوران بین‌المللی فوتبال کشورمان دو سال است حق الزحمه‌ای از فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت نکرده‌اند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، علی میرزابیگی درباره مشکلات داوران لیگ برتر فوتبال در فصل جاری مسابقات لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: داوران بین‌المللی ایران قریب به دو سال است که هیچ حق‌الزحمه‌ای از فیفا و AFC دریافت نکرده‌اند و شرایط تحریم به‌گونه‌ای است که اجازه واریز مبلغ به حساب ما داده نمی‌شود. ما حتی در نحوه دریافت البسه و تجهیزات داوری دارای مشکلات عدیده‌ای هستیم. فیفا در سال 2020 به تمامی داوران البسه، کفش، ساک ورزشی و غیره تحویل داده که سهم ما داوران ایرانی هنوز تحویل‌مان نشده است.
وی در ادامه افزود: ما جزو سه لیگ معتبر اول آسیا هستیم، اما آیا از لحاظ سخت‌افزاری هم همانند کره، ژاپن، قطر هستیم؟ چرا VAR نداریم؟ رتبه کشوری مانند لبنان در آسیا کجاست؟ تیم‌های باشگاهی آنها در رقابت‌های AFC CUP شرکت می‌کنند،‌ ولی تیم‌های ما در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هم VAR ندارند. در حال حاضر اگر داوران بین‌المللی موفق به دریافت لایسنس VAR نشوند، حق قضاوت در مسابقات و تورنمت‌های مهم و معتبر را ندارند. حنا حتاب داور جوان و مستعد سوریه‌ای به دلیل داشتن لایسنس و مدرک VAR در فینال لیگ قهرمانان آسیا عضو تیم داوری بود. در شرایط فعلی اگر از گروه ایران در مسابقات جام جهانی 2022 صرف‌نظر کنیم،‌ سهم داوران ایران برای قضاوت در گروه B و در مسابقاتی که با حضور کمک داور ویدئویی برگزار می‌شود، کجاست؟

کمک داور فوتبال کشورمان در مورد درخواست داوران لیگ برتری برای ورود VAR به ایران خاطر نشان کرد: امروزه داوران در ایران با حداقل امکانات در حال قضاوت هستند و ما داوران فوتبال به دور از هرگونه گرایش سیاسی و وابستگی به افراد مختلف، به دنبال حقوق حقه خود برای هرچه بهتر شدن کیفیت قضاوت‌مان هستیم. از تمامی بزرگان، پیشکسوتان و اصحاب محترم رسانه خواهشمندیم که با ارائه راه حل، فدراسیون فوتبال را یاری نمایند.

وی خاطر نشان کرد: فرصت کافی برای انتقاد همیشه وجود داشته و خواهد داشت. در عین حال و در آستانه حضور شیرین تیم ملی در جام جهانی قطر از همه عزیزان و به‌عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ فوتبال خواهش می‌کنم هر شخصی هر کمکی از دستش بر می‌آید برای راه اندازی سیستم کمک داور ویدئویی انجام دهد، چرا که وجود چنین سیستمی علاوه بر به حداقل رساندن اشتباهات داوران، به بازیکنان لیگ هم کمک شایانی خواهد کرد که با آشنایی کامل با نحوه عملکرد آن در رویدادهای بین‌المللی شرکت کنند.

6641