ملی‌پوش هندبال زنان: در اسپانیا نماینده شایسته‌ای خواهیم بود

ملی‌پوش هندبال زنان: در اسپانیا نماینده شایسته‌ای خواهیم بود

پایگاه خبری فوتبالی- عضو تیم ملی هندبال زنان گفت: با کسب سهمیه مسابقات جهانی به همه نشان دادیم که حرفی برای گفتن در قاره کهن داریم و با حضور در اسپانیا نماینده شایسته‌ای برای ایران خواهیم بود. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا از ۲۴ شهریور تا ۳ مهر به میزبانی اردن  برگزاری شد. در این مسابقات ۱۱ تیم حاضر شدند و  ۵ تیم برتر از جمله ایران سهمیه جهانی گرفتند.

تیم ملی هندبال زنان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا با یک شکست مقابل ژاپن و سه پیروزی مقابل تیم‌های اردن، کویت، سوریه و فلسطین با قرارگیری در رده دوم گروه خود به نیمه نهایی راه یافت و جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان اسپانیا را کسب کرد.

ملی‌پوشان ایران در نیمه نهایی با شکست مقابل کره جنوبی و قزاقستان در رده چهارم این مسابقات قرار گرفتند و در نهایت کره جنوبی قهرمان آسیا شد.

بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جهان از دهم تا بیست و هشتم آذرماه در اسپانیا برگزار می‌شود و تیم ایران در گروه سوم با تیم‌های نروژ، رومانی و قزاقستان همگروه است.

«هانیه لک» روز شنبه اظهار داشت: جزو برنامه فدراسیون هندبال نبود تا به مسابقات قهرمانی آسیا در اردن اعزام شویم اما در لحظه‌های آخر تصمیم به اعزام گرفتند و از ما حمایت کردند و توانستیم با دست پر به ایران برگردیم و جزو چهار تیم برتر آسیا باشیم و سهمیه حضور در مسابقات جهانی اسپانیا را کسب کنیم.

وی افزود: سهمیه جهانی حضور در مسابقات اسپانیا ۳۲ تیم بود که از آسیا تنها ۶ تیم می‌توانستند در این رقابت‌ها شرکت کنند. قرار بود ۱۲ تیم در مسابقات قهرمانی آسیا حضور یابند اما ۱۱ تیم شرکت کردند و سهمیه آسیا به پنج تیم برای حضور در اسپانیا کاهش یافت.

ملی‌پوش هندبال زنان یادآور شد: سطح مسابقات قهرمانی آسیا بسیار خوب بود و همه تیم‌ها برای کسب سهمیه جهانی در این رقابت‌ها شرکت کردند. اردن رقیب اصلی ما و سخت‌ترین بازی برابر این تیم بود. هر چند بازی دشوار و رقابت نزدیکی با ژاپن هم داشیم اما می‌توانستیم برابر این تیم به برتری برسیم اما چون نخستین بازی بود و سرمربی و مربی ما کرونا گرفته بودند، شرایط دیدار برای تیم ملی هندبال زنان سخت شد.

وی ادامه داد: پس از بازگشت از مسابقات قهرمانی آسیا هم چند بازیکن تیم ملی مبتلا به کرونا شدند و حتی سرمربی تیم ملی به دلیل کرونا یک‌ماه در اردن قرنطینه بود.

لک با اشاره به اینکه برای نخستین بار به مسابقات جهانی اعزام می‌شویم، گفت: سطح رقابت‌های جهانی اسپانیا را نمی‌توان با مسابقات قهرمانی آسیا مقایسه کرد. هر چند کره و ژاپن جزو هشت تیم برتر هندبال زنان جهان هستند. به یقین تجربه فوق‌العاده‌ای برایمان خواهد شد.

وی عنوان کرد: تنها تیمی که در این مسابقات با حجاب حضور خواهد یافت، تیم ملی هندبال زنان ایران است که به طور حتم همه تیم‌ها نگاه خاص و خوبی به ما خواهند داشت و با نمایشی مناسب به همه نشان می‌دهیم که نماینده شایسته‌ای برای ایران هستیم.

ملی‌پوش هندبال زنان یادآور شد: اینگونه نیست که در مسابقات جهانی اسپانیا تمامی دیدارها را واگذار کنیم. با تیمی مثل قزاقستان در قهرمانی آسیا بازی داشتیم و این تیم را می‌شناسیم. نتیجه بازی‌ها در این رقابت‌ها قابل پیش‌بینی نیست و همه تلاشمان را می‌کنیم تا بهترین باشیم.

وی تاکید کرد: هندبال زنان نیاز به حمایت بیشتر، حضور در مسابقات برون مرزی و دیدارهای تدارکاتی دارد. پس از رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۸ در کشور ژاپن و مسابقات قهرمانی آسیا در اردن در هیچ رقابتی شرکت نکردیم. در آن بازی‌ها هم در جایگاه ششم قاره کهن قرار گرفتیم. حضور ما در قهرمانی آسیا نشان داد که زنان هندبال ایران می‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند.

لک درباره دیدارهای لیگ برتر هندبال زنان گفت: در این فصل از لیگ برتر برای تیم سپاهان بازی می‌کنم. دور اول مسابقات لیگ به پایان رسید و تیم‌های خوبی در این فصل از لیگ برتر حضور دارند و سطح مسابقات به دلیل پخش شدن ملی‌پوشان در تیم‌ها نسبت به فصل گذشته بهتر است.

6641