نکته فنی/ پرسپولیس با چه فرمولی نفت آبادان را شکست داد؟

نکته فنی/ پرسپولیس با چه فرمولی نفت آبادان را شکست داد؟

پایگاه خبری فوتبالی- شاگردان یحیی گل‌محمدی چگونه مقابل نفت آبادان به پیروزی رسیدند؟

به گزارش فوتبالی، قرمزها پس از سه بازی پرانتقاد، نمایش خوبی داشتند و با شکست نفت آبادان به دو امتیازی صدرنشین رسیدند.

پرسپولیس بعد از ناکامی در سه بازی گذشته که موفق به کسب 3 امتیاز نشده بود، مقابل نفت آبادان  تغییر سیستم داد و به سیستم ۴ دفاعه برگشت، با این‌حال از آنجایی که قرمزها در فاز هجومی هم طی ۳ بازی گذشته موفقیت زیادی نداشتند و موقعیت‌های گل چندانی به‌دست نیاورده بودند یحیی تغییراتی در خط میانی پرسپولیس ایجاد کرده بود.

یحیی مانند فصل گذشته که فاکتور اصلی بازی های پرسپولیس بود یک بازی مالکانه را برای عبور از دفاع چند لایه نفت آبادان در دستور کار قرار داده بود و با قراردادن ۶ بازیکن در کناره ها(شیری_امیری و پهلوان در راست ) و (ترابی_عالیشاه و آقایی در چپ) به دنبال مثلث سازی و کارهای ترکیبی در کناره ها روی آورده بود.

این تاکتیک در نیمه اول با ارسال های خوبی همراه شد اما به دلیل تجمع بازیکنان نفت در محوطه خودی و حضور فقط عیسی آل‌کثیر در باکس هجده قدم به نتیجه نرسید. با خروج پهلوان(به دلیل مصدومیت) و ورود کمال فرصت برای نفوذ بیشتر مدافعان کناری فراهم شد و حملات پرسپولیس شدت گرفت اما بازهم عیسی آل‌کثیر در خط حمله تنها بود.

در نیمه دوم با ورود عبدی و انتقال امیری به دفاع چپ ترابی آزاد تر شد، درسوی مقابل نیز شیری و عالیشاه وظایف خود را به درستی انجام دادند تا بار اصلی خلق موقعیت برای پرسپولیس فقط روی دوش ترابی و امیری نباشد. 

حضور بازیکنان بیشتری از پرسپولیس در محوطه حریف و ارسال های تند و تیز سرانجام با جایگیری سرلک در نقطه کور دفاع حریف و ضربه هوشمندانه اش به نتیجه رسید، البته که دقایقی قبل نیز عبدی توپ‌را از خط دروازه حریف عبور داده بود اما به دلیل جایگیری بد کمک داور نتوانست عبور توپ از خط دروازه را مشاهده کند.

نکته ی مهم در  بازی روز گذشته پرسپولیس بارقه هایی از شکل گیری مجدد این تیم و بازگشت به تنظیمات کارخانه در فصل گذشته بود که می تواند در بازیهای بعدی بسیار بهتر و هماهنگ تر کار کنند.

7655