روزی که مارادونا در بازی خیریه در محله فقیرنشین شرکت کرد

روزی که مارادونا در بازی خیریه در محله فقیرنشین شرکت کرد

پایگاه خبری فوتبالی - امروز اولین سالگرد درگذشت دیگو آرماندو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین است و به همین علت می خواهیم از خاطره ای به یاد ماندنی مربوط به سال 1984 یاد کنیم.

به گزارش فوتبالی، دیگو مارادونا در سال 1984 در اوج دوران فوتبالش بود اما تصمیم گرفت که در یک بازی خیریه در یکی از فقیرترین محله های ناپولی حاضر شود تا به یک کودک بیمار برای تامین هزینه های عملش کمک کند.

مارادونا در آن زمان در ناپولی بازی می کرد که به تازگی از بارسلونا به این شهر آمده بود و با استقبال 75 هزار هوادار در ورزشگاه سن پائولو مواجه شد، انتقالی که خیلی ها آن را یکی از بزرگترین انتقال های تاریخ فوتبال به شمار می آورند. البته باشگاهش از تصمیم او خوشحال نبود. در حقیقت مارادونا حتی حاضر شده بود که هزینه بیمه خود در مورد مصدومیت احتمالی برای این بازی را از جیب خودش بپردازد.

مارادونا که در آن زمان فقط 23 سال سن داشت، تصمیم گرفت که در این بازی در زمین خاکی در حومه ناپولی حاضر شود و پس از گرم کردن در پارک محلی طوری در زمین حاضر شد که انگار کل عمرش به ان بازی وابسته است. 

دیگو با شخصیت فوق العاده ای که در دوران فوتبالش داشت و کمک های خیریه ای که داشت، تا ابد در یادها می ماند و قطعا فوتبالدوستان هرگز او را از یاد نخواهند برد.

4125