بارسلونا در صورت رفتن به لیگ اروپا چقدر ضرر می‌کند؟

بارسلونا در صورت رفتن به لیگ اروپا چقدر ضرر می‌کند؟

پایگاه خبری فوتبالی - اگر در هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا، بنفیکا بتواند دیناموکیف را شکست بدهد و بارسلونا نتواند بایرن مونیخ را شکست بدهد، کاتالان ها پس از سالها راهی لیگ اروپا خواهند شد تا یک شگفتی عجیب رقم بخورد.

به گزارش فوتبالی، اگر بارسلونا از صعود به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا باز بماند، پاداش 9.6 میلیون یورویی صعود به این مرحله را از دست می دهد که در شرایط بحرانی کنونی بارسلونا این ضرر می تواند کشنده باشد. در حقیقت اگر بارسلونا بخواهد این ضرر 8.9 میلیونی را جبران کند باید تا فینال لیگ اروپا پیش برود چرا که پاداش های لیگ اروپا خیلی کمتر از لیگ قهرمانان است. نایب قهرمانی در لیگ اروپا 10.9 میلیون یورو پاداش دارد در حالی که قهرمان مسابقات 14.9 میلیون یورو از یوفا پاداش می گیرد. بدین ترتیب اگر بارسا بخواهد ضرر ناشی از حضور در لیگ اروپا را جبران کند قطعا باید در فینال مسابقات حضور پیدا کند.

اگر بارسلونا به یک هشتم نهایی چمپیونزلیگ برسد، 9.6 میلیون یورو پاداش می گیرد در حالی که اگر به لیگ اروپا بروند فقط 0.5 میلیون یورو پاداش دریافت خواهند کرد. مدیران بارسلونا در بودجه سالانه خود حضور در یک چهارم نهایی را پیش بینی کرده اند. صعود از یک هشتم به یک چهارم مبلغ 10.6 میلیون یورو پاداش دارد بدین ترتیب اگر بارسا تا نیمه نهایی برود حداقل 20.2 میلیون یورو پاداش می گیرد که یعنی حتی قهرمانی لیگ اروپا هم نمی تواند این ضرر مالی را جبران کند. به همین خاطر بازی بارسا مقابل بایرن نه تنها از نظر ورزشی بلکه از نظر مالی نیز یک بازی بسیار مهم برای تیم لاپورتا به شمار می رود.

تیمی که به نیمه نهایی چمپیونزلیگ برسد، 12.5 میلیون یورو پاداش می گیرد، نایب قهرمانی 15.5 میلیون یورو پاداش دارد و قهرمانی نیز 20 میلیون یورو.

4125