تصمیم عجیب گل محمدی/ پُست جدید برای ستاره چند پُسته پرسپولیس

تصمیم عجیب گل محمدی/ پُست جدید برای ستاره چند پُسته پرسپولیس

پایگاه خبری فوتبالی - شنیدیم این احتمال وجود دارد وحید امیری در دیدار با صنعت نفت آبادان به عنوان هافبک دفاعی در کنار میلاد سرلک بازی کند!

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبرورزشی، ستاره چند پُسته تیم ملی ایران در تمرین اخیر پرسپولیس در خط میانی به عنوان هافبک وسط تست شده است تا جانشین رضا اسدی در ترکیب اصلی این تیم شود!
شاید بازیکنانی وجود داشته باشند که بتوانند در اطراف پست تخصصی خود جا به جا شوند. مثلا یک مدافع چپ تخصصی گاهی به عنوان وینگر و یا مدافع وسط هم به میدان می‌رود اما بازیکنی که بتواند مدافع راست و چپ، وینگر راست و چپ و مهاجم کاذب و هدف بازی کنند، فقط وحید امیری است!

او بر خلاف سایر بازیکنان فوتبال نه تنها در حین تغییر پست، دچار سردرگمی و افت فنی نمی‌شود بلکه معمولا تحسین مربیان خودی و کارشناسان را هم به دنبال دارد و نشان می‌دهد که نه تنها از نظر بدنی، بلکه از نظر ذهنی کاملا آماده بازی در پست‌های مختلف است.

امیری در لیگ قهرمانان آسیا به مدافع چپ پرسپولیس تبدیل شد و تقریبا به جز یکی، دو اشتباه که معمولا از بازیکنان تخصصی هم سر می‌زند، عملکرد خوبی را ارائه کرد. او در حالی در این پست ایفای نقش کرد که قبل از آن در نبود یک مهاجم حاضر و آماده در ترکیب پرسپولیس، مهاجم هدف پرسپولیس بود!

او در تیم اسکوچیچ هم به عنوان مدافع و هافبک چپ بازی کرد و ستاره این تیم لقب گرفت.

فراموش نمی کنیم در دوران کارلوس کی‌روش، او به همراه مهدی طارمی وینگر چپ تیم ملی بود و در جام جهانی از همین نقطه از زمین بود که جرارد پیکه را محو کرد.

حالا شنیده می شود احتمالا وحید امیری در دیدار با تیم آبادانی هافبک وسط بازی کند و به بازیسازی بپردازد!

بی تردید وجود بازیکنی با قابلیت بازی در چندین پست، یک موهبت بزرگ برای همه مربیان است. این بازیکن‌ها علاوه بر انعطلاف پذیری لازم برای تغییر تاکتیک در حین بازی، برای روزهای سخت و دشوار مانند فرارسیدن محرومیت‌ها و مصدومیت‌های غیرمترقبه یک سلاح پنهان هستند.

بی تردید یحیی گل محمدی نیز خوب می داند پُست تخصصی وحید امیری هافبک و وینگر چپ است اما با توجه به کمبودهایی که در پُست های مختلف دارد این فوتبالیست خوش اخلاق، بی ادعا و ارزشمند را در جایی دیگر به بازی می گیرد تا مشکلات فنی تیمش را به حداقل برساند.

1470