تاکتیک گواردیولایی ژاوی که جواب نداد؛ عقب آمدن دپای مثل مسی!

تاکتیک گواردیولایی ژاوی که جواب نداد؛ عقب آمدن دپای مثل مسی!

پایگاه خبری فوتبالی - بارسلونا و بنفیکا در هفته پنجم از دور گروهی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه نیوکمپ به تساوی بدون گل رسیدند و بدین ترتیب اکنون کار بارسا برای صعود از دور گروهی چمپیونزلیگ قدری دشوار شده است چرا که این تیم در هفته آخر باید به مصاف بایرن مونیخ برود.

به گزارش فوتبالی، ژاوی در ابتدای این بازی از یک تاکتیک ویژه استفاده می کرد و آن هم عقب آمدن ممفیس دپای و قرار گرفتن او در نقش هافبک بود یعنی همان چیزی که لیونل مسی زمانی که در بارسلونا حضور داشت، اجرا می کرد.

با عقب آمدن دپای فضا برای حمله هافبک هایی مثل فرنکی دی یونگ و نیکو فراهم می شد و این بازیکنان در اوایل بازی حمله هایی به سوی دروازه بنفیکا داشتند که البته بی نتیجه ماند و پس از آن ژاوی تصمیم به تغییر تاکتیک خود گرفت و دپای در پست مهاجم و وینگر قرار گرفت که البته عملکرد جالبی نداشت و بیشتر اوقات را در تله آفساید گرفتار شد.

ژاوی سعی کرد در اوایل بازی با عقب آوردن دپای، از او مثل یک مهاجم کاذب بازی بگیرد و فضا را برای حمله هافبک ها آزاد کند. این همان کاری است که پپ گواردیولا در تیم های مختلف خود انجام داده است و معمولا هم نتیجه می گیرد اما این بار، ژاوی نتوانست از این تاکتیک در بارسلونا جواب بگیرد.

1470